Tags: imm leasing de echipamente si utilaje, programul imm leasing de echipamente si utilaje
Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii prezinta, pe site-ul oficial, toate detaliile despre programul IMM Leasing echipamente si utilaje.
Programul IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE este un program multianual de incurajare si de stimulare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, precum si a intreprinderilor afiliate care au un numar egal sau mai mare de 250 de angajaţi.
Pentru anul 2020, plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul Programului este de 1,5 miliarde lei.
Programul sustine accesul IMM la finantari destinate achizitionarii de bunuri mobile noi sau second-hand si asigura fluxurile financiare necesare prin operatiuni specifice de sell-and-lease-back.
Durata maxima a perioadei de leasing este de 72 de luni, cu posibilitatea acordarii unei perioade de gratie cuprinsa intre 3 si 12 luni, iar avansul achitat de beneficiar poate fi de la 0% pana la maximum 20% din valoarea de achizitie a bunului finantat ( exclusiv TVA);
Costul finatarii garantate acordate in cadrul Programului consta in:
-Rata dobanzii ROBOR la 3 luni plus o marja fixa de maximum 3,5,% pe an. Marja include si nivelul total al comisioanelor percepute de finantator in toate etapele finantarii;
-Comisionul de administrare datorat FNGCIMM;
-Comisionul de risc datorat Ministerul Finantelor Publice.
-Costurile finantarii sunt subventionate de catre stat in baza unei scheme de ajutor de minimis, astfel este acoperit un procent de 50% din costul dobanzii, iar comisionul de administrare și comisionul de risc, sunt subventionate in procent de 100%;
Caracteristici:
Procentul maximum de garantare este 80% din valoarea finantarii, exclusiv dobanzile, comisioanele si alte cheltuieli aferente finantarii garantate pentru achizitia de echipamente IT si tehnologia informatiei in cadrul unei operatiuni de leasing financiar;
Procentul maximum de garantare este de maximum 60% din valoarea finantarii, exclusiv dobanzile, comisioanele si alte cheltuieli aferente finantarii garantate, pentru achizitia de utilaje si echipamente tehnologice, vehicule pentru transport marfuri si persoane, utilizate in scop comercial in cadrul unei operatiuni de leasing financia Perioada de acordare a granturilor care acopera costurile de finantare este de 8 luni de la data acordarii finantarii, iar perioada de acordare a granturilor care acopera costurile de garantare este de maximum 12 luni de la data acordarii garantiei.
Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul acestei facilitati este de 5.000.000 lei, iar perioada si modalitatea de rambursare a finantarilor, vor fi stabilite de operatorii de leasing financiar, conform normelor interne ale acestora.
Conditii de eligibilitate
Beneficiarul programului este intreprinderea mica si mijlocie care desfasoara activitate economica, respectiv societatile reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, societati cooperative, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderile familiale autorizate, organizatiile nonguvernamentale, asociatiile si fundatiile, cooperativele agricole si societatile agricole care desfasoara activitati economice.
Beneficiarul este eligibil in cadrul programului daca, la data solicitarii de acordare a facilitatii de factoring garantate respecta Recomandarea Comisiei C (2020) 4885 F din 14 iulie 2020 privind conditionarea acordarii de sprijin financiar public pentru intreprinderi din Uniunea Europeana de lipsa unei legaturi cu jurisdictiile necooperante si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) nu se afla in dificultate in sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) nu se afla in litigiu, in calitate de parat, cu Ministerul Finantelor Publice si/sau finantator;
c) nu figureaza cu credite restante, in ultimele 6 luni sau daca inregistreaza restante in baza de date a Centralei Riscului de Credit, denumita in continuare C.R.C., acestea sunt incadrate in categoriile A, B si C;
d) nu se afla in interdictie de a emite cecuri si nu figureaza cu incidente majore cu bilete la ordin in ultimele 6 luni in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati;
e) este eligibil conform reglementarilor interne ale finantatorului;
f) nu inregistreaza popriri active sau suspendate pe conturile bancare;
g) nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante restante bugetare;
h) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare.
Domenii eligibile: productie, comert sau prestari de servicii, in scopul obtinerii de venituri, in conditii de concurenta loiala.
Domenii neeligibile: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, cu exceptia vinului si berii, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie.
Documente necesare
a) declaratia pe propria raspundere privind incadrarea in categoria IMM, pe formularele aprobate prin anexele nr. 1 si 2 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, semnata de reprezentantul legal al beneficiarul finantarii.
b) declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte ca nu se afla in procedura de executare silita, indeplineste conditiile de acordare a ajutorului de minimis si criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a), b) si f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, semnata de reprezentantul legal al beneficiarului finantarii garantate;
c) rezultatul consultarii Centralei Riscului de Credit din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, modificarile si completarile ulterioare, cu datele disponibile, in conformitate cu prevederile Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/2012 privind organizarea si functionarea la Banca Natională a Romaniei a Centralei Riscurilor de Credit, cu modificarile si completarile ulterioare, anterior transmiterii solicitarii de garantare.
d) rezultatul consultarii Centralei Incidentelor de Plati din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, cu datele disponibile in conformitate cu prevederile Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/2012 privind organizarea si functionarea la Banca Natională a Romaniei a Centralei Riscurilor de Credit, cu modificarile si completarile ulterioare, anterior transmiterii solicitarii de garantare.
e) certificatul de atestare fiscala, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare restante administrate de organul fiscal central. In cazul in care, beneficiarul finantarii inregistreaza obligatii fiscale restante si/sau alte obligatii bugetare restante administrate de organul fiscal central (definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea 207/2015 privind Codul procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta are obligatia achitarii acestora pana la data transmiterii de catre finantator la FNGCIMM a solicitarii de garantare in cadrul Programului.
f) dovada virarii comisionului de risc, respectiv copia ordinului de plata/a extrasului de cont sau copia chitantei, dupa caz, care atesta achitarea de catre beneficiarul Programului a comisionului de risc in contul de venituri bugetare distinct deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscal competente la care acesta este luat in evidenta fiscala, dupa perioada de derulare a Schemei de ajutor de minimis pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19.
Partenerii Operatori de Leasing Financiar
UNICREDIT LEASING CORPORATION IFN S.A.
SCANIA CREDIT ROMANIA IFN S.A.
BCR LEASING IFN S.A.
OTP LEASING ROMANIA IFN S.A.
BNP PARIBAS LEASING SOLUTIONS IFN S.A.
BT LEASING TRANSILVANIA IFN S.A.
RAIFFEISEN LEASING IFN S.A.
BRD SOGELEASE IFN S.A.
MERCEDES-BENZ LEASING IFN. S.A.
RCI LEASING ROMANIA IFN S.A.
ALPHA LEASING ROMANIA IFN S.A.
VOLVO FINANCIAL SERVICES INT. ROMANIA IFN S.A.
Cadru legal
OUG 118/2020 din 22 iulie 2020
OUG 138/2020 din 19 august 2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020
Ordinul MFP nr. 2880/2020.10.2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer alsumelor aferente ajutorului de minimis cuvenit beneficiarilor in cadrul Schemeide ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor micisi mijlocii IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE din bugetul MFP - Actiunigenerale catre FNGCIMM - SA - IFN, a modelului Conventiei privind implementarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASINGDE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", a modelului Conventiei de garantare si plata aajutorului de minimis pentru Programul de sustinere a intreprinderilor mici simijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", al contractului degarantare, al inscrisului, precum si pentru stabilirea nivelului comisionuluide risc al comisionului de administrare pentru anul 2020 - partea I
Ordinul MFP nr. 2880/2020.10.2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer alsumelor aferente ajutorului de minimis cuvenit beneficiarilor in cadrul Schemeide ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor micisi mijlocii IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE din bugetul MFP - Actiunigenerale catre FNGCIMM - SA - IFN, a modelului Conventiei privind implementareaProgramului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASINGDE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", a modelului Conventiei de garantare si plata aajutorului de minimis pentru Programul de sustinere a intreprinderilor mici simijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", al contractului degarantare, al inscrisului, precum si pentru stabilirea nivelului comisionuluide risc al comisionului de administrare pentru anul 2020 - partea II
Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", anexa nr. 2 la H.G nr. 766/2020 din 10 septembrie 2020
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<