Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 02 Oct. 2022
IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitate
Tags: ajutor de stat , horeca 2, sprijin financiar, imm uri

Ministerul Antreprenoriatului si Turismului (MAT) a pus recent, in dezbatere publica, proiectul schemei de ajutor de stat HoReCa 2, prin care va fi acordat sprijin financiar din fonduri publice nationale pentru intreprinderile mici si mijlocii si intreprinderile mari din mai multe domenii. Care sunt criteriile de eligibilitate care trebuie indeplinite?

Prin prezenta schema de ajutor de stat se are in vedere acordarea de sprijin financiar din fonduri publice nationale pentru intreprinderile mici si mijlocii si intreprinderile mari din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, agentiilor de turism licentiate si ghizilor de turism atestati, a caror activitate economica a fost afectata de conflictul armat din Ucraina.

 

Bugetul Schemei este estimat la 550 milioane euro, echivalent in lei,  prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar estimat de 10.000 de beneficiari. 

 

Sumele aferente Schemei se asigura de la bugetul de stat prin bugetul MAT, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie.

 

Schema se deruleaza pana la data limita impusa de Cadrul Temporar Ucraina, plata sumelor corespunzatoare urmand a fi realizata pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2023, in limita creditelor bugetare alocate.

 

Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea procentului aprobat pentru fiecare beneficiar (prorata calculata conform prevederilor prezentei scheme de ajutor de stat) din bugetul total alocat masurii de sprijin.

 

Schema se implementeaza pe o perioada de 3 ani dupa cum urmeaza:

  •  1 an de implementare, dar nu mai tarziu de 31.12.2023 pentru efectuarea tuturor platilor si fara a depasi termenul maxim de semnare a contractelor impus de Cadrul Temporar Ucraina;
  •  24 de luni din momentul efectuarii platii de monitorizare si raportare in conditiile prezentei scheme de ajutor.

 

Beneficiarii de ajutor de stat 

Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, structuri / unitati de alimentatie si organizatori de evenimente, inregistrate/inregistrati in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei, agentii de turism licentiate si ghizii de turism atestati, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, detinute de sau organizati ca intreprinderi mari sau intreprinderi mici si mijlocii, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, sau a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Criterii cumulative de eligibilitate

 

Beneficiarii eligibili trebuie sa indeplineasca si urmatoarele conditii cumulative:

  1. Sunt societati infiintate cel tarziu la data de 31.12.2020 si codul CAEN Rev. 2 pentru care solicita finantare este eligibil in cadrul Schemei (Anexa 1) si autorizat la data inscrierii cel putin din data de 1.01.2021 fara intrerupere, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare. 
  2. Sunt intreprinderi autonome, intreprinderi partenere sau intreprinderi legate, definite conform prevederilor Legii 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare
  3. Sunt intreprinderi mari sau intreprinderi mici si mijlocii definite conform prevederilor art. 2 si ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare,
  4. Nu fac obiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu dobanzile aferente;  
  5. Isi mentin activitatea pentru care au obtinut finantare pentru cel putin 24 luni de la data primei plati a ajutorului de stat, sub sanctiunea recuperarii ajutorului acordat;
  6. in vederea calcularii automate de catre aplicatia informatica a sumelor eligibile in cadrul schemei de ajutor, aplicantii sunt obligati cu minim 5 zile inainte de momentul inscrierii, sa aiba depuse la institutiile fiscale abilitate, situatiile financiare aferente exercitiului financiar incheiat 2021, sub sanctiunea respingerii la finantare;
  7. Aplicantii au si obligatia depunerii la institutiile fiscale abilitate  a situatiilor financiare aferente exercitiului financiar incheiat 2022 pina la data de 31.03.2023 inclusiv, sub sanctiunea respingerii la finantare, chiar daca nu este implinit termenul legal de depunere prevazut la art. 36 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
  8. Nu sunt eligibili beneficiarii si/sau actionarii/asociatii/administratorii societatilor care au comis/comit nereguli de ordin financiar sau acte de coruptie,  stabilite prin hotarari judecatoresti definitive.
Procedura de inscriere in cadrul Schemei
 

Inscrierea in cadrul Schemei, creare profil, user, parola si completarea formularului de inscriere in vederea obtinerii finantarii se fac on-line, folosind link-ul http://www.granturi.imm.gov.ro. Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la Schema postate pe site-ul MAT, pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, efectuare plati, monitorizare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front-office (FO).


Inscrierile in cadrul Schemei se vor realiza in doua etape distincte:

  1. Etapa 1 de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica, atat datele reprezentantului legal/imputernicitului, conform Anexei nr. 3, cat si datele intreprinderii eligibile. Beneficiarii care si-au creat deja profil, user si parola in cadrul platformei in vederea primirii unui ajutor de stat vor putea folosi respectivul profil in cadrul prezentei Scheme.
  2. Etapa 2 de inscriere in cadrul Schemei, in care aplicantii, cu profil, user si parola generate in prima etapa, vor completa formularul electronic de inscriere, conform Anexei nr. 2 la prezenta procedura, vor incarca declaratii pe proprie raspundere, conform anexelor nr. 4-6 la prezenta procedura (declaratie ajutor de stat, declaratie tip intreprindere, formular de calcul pentru intreprinderi partenere sau legate), vor incarca copie dupa certificatul de clasificare pentru structurile de primire cu functiuni de cazare, copie dupa autorizatia de functionare sau dupa certificatul de clasificare pentru structurile/unitatile de alimentatie publica, copie dupa autorizatia sanitar-veterinara pentru unitatile de alimentatie publica mobile, copie dupa atestat pentru ghizii turistici, respectiv copie dupa licenta pentru agentiile de turism.  Prin completarea formularului de inscriere beneficiarii isi vor lua angajamentul de plata a datoriilor restante catre bugetul central, angajamentul privind mentinerea activitatii pentru 24 luni, isi vor asuma pe proprie raspundere ca intreprinderea nu are decizie de recuperare emisa de Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei. Tot in aceasta etapa, beneficiarii vor incarca facturile si documentele de plata aferente acestora pentru costurile lunare cu energia electrica si/sau gaz, in anul 2021, semnate electronic. 

Data de la care este activa a doua etapa de inscriere in cadrul Schemei se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu zis.


Aplicatia electronica aferenta primei etape de inscriere (creare profil, user si parola) va ramane deschisa pe toata perioada inscrierilor in cadrul Schemei.


Aplicatia electronica aferenta celei de a doua etape de inscriere in cadrul Schemei va fi deschisa incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, timp de 10 zile lucratoare de la demararea inscrierii, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului.

Dupa crearea contului de utilizator, aplicantii vor avea acces la acesta pe toata perioada de implementare, vor putea vizualiza documentatia transmisa si vor avea posibilitatea descarcarii si  semnarii contractului de finantare, incarcarii de documente diverse aferente platii, in mod electronic. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului/imputernicitului acestuia si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a Schemei. 


In momentul trimiterii formularului de inscriere online, impreuna cu toate celelalte documente solicitate, semnate electronic de reprezentantul legal / imputernicit, aplicatia electronica va transmite automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii, impreuna cu numarul de identificare pentru fiecare proiect in Registrul Unic Electronic, denumit numar RUE. Acest mesaj se va regasi in front-office (FO). 


Dupa completarea si trimiterea on-line a formularului de inscriere, impreuna cu toate celelalte documente solicitate, nu se mai pot face completari/modificari asupra acestuia.


Dupa trimiterea formularului, impreuna cu toate documentele solicitate, aplicantii vor avea posibilitatea vizionarii, in timp real pe site-ul https://granturi.imm.gov.ro, a listei cu solicitantii inscrisi in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii in cadrul Schemei.


Verificarea, evaluarea si contractarea se va face in ordinea inscrierii.

 
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi



Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Cele mai amendate erori de TVA. 7 Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016