Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Rezultatele sondajului privind plata defalcata a TVA

de Ioana Andreea Pavel la 06 Sep. 2017 Exclusiv
Tags: plata defalcata tva, split tva, sondaj, imm-uri

Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare care a vizat evaluarea impactului modificarii Codului fiscal si instituirea platii defalcate a TVA in mod obligatoriu, sub forma unui sondaj derulat prin intermediul site-ului www.cnipmmr.ro, la nivelul vizitatorilor acestuia si ai membrilor CNIPMMR.

Respondentii, in numar de 818, sunt: 54,1% microintreprinderi, 19,7% intreprinderi mici 18,4% intreprinderi mijlocii, 5,9%intreprinderi mari si 1,9% alte forme juridice.
 
Intrebati daca sustin modificarea Codului fiscal si instituirea platii defalcate a TVA in mod obligatoriu, 97,5% dintre respondenti au raspuns ca nu sustin aceasta modificare.
 
De asemenea, 97,5% din respondenti au mentionat ca instituirea platii defalcate a TVA va avea efecte negative asupra activitatii lor.
 
Printre cele mai importante dificultati/efecte negative considerate de respondenti ca vor fi generate de plata defalcata a TVA, au fost mentionate: cresterea birocratiei: dublarea numarului de plati, masuri suplimentare de verificare si de management pentru TVA (obligatia contribuabililor de a determina/verifica contul de TVA, obligatia de a vira direct la bugetul de stat suma reprezentand TVA aferenta achizitiilor de la furnizorii/prestatorii care nu le-au comunicat un cont de TVA si de a notifica acest fapt furnizorilor/prestatorilor)- 97,50%, afectarea cash flow-ul si blocarea banilor, deoarece pentru procedurile ANAF nu sunt prevazute sanctiuni- 89,90%, costuri bancare suplimentare cu noul cont, comisioane bancare suplimentare- 86,20%, costuri suplimentare pentru contribuabili generate de modificarea sistemelor informatice contabile- 85,50%, efort semnificativ de implementare tehnica, avand in vedere termenul foarte scurt de aplicare- 81,00%, neclarificarea tuturor aspectelor procedurale (exp. pentru factoring, retineri de garantii de buna-executie, sume achitate pe baza facturilor de decontare, in numele si contul altei persoane impozabile, compensari, etc.)- 78,1%.
 
La intrebarea “Ce efecte pozitive asupra activitatii dvs. considerati ca vor fi generate de plata defalcata a TVA?", 98,5% dintre respondenti au considerat ca nu exista niciun efect pozitiv.
 
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Intrebati daca au fost consultati/informati de catre autoritati privind modul de aplicare a platii defalcate a TVA, 91,9% dintre respondenti, au raspuns negativ, doar 8,1% mentionand ca au fost informati din alte surse (mass-media, internet, etc).
 
Aprobarea platii defalcate a TVA 
 
In sedinta Guvernului din data de 30.08.2017, a fost aprobata Ordonanta de modificare a Codului fiscal pentru plata defalcata a TVA, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA fiind obligate de la 1 ianuarie 2018 sa detina si sa gestioneze un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA aferente operatiunilor taxabile (achizitii de bunuri/servicii, livrari de bunuri/prestari servicii). in perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2017, agentii economici pot opta pentru aplicarea facultativa a platii defalcate a TVA, acestia beneficiind de unele facilitati (anularea penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale reprezentand TVA, restante la 30 septembrie 2017, in anumite conditii; acordarea unei bonificatii de 5% la plata impozitului pe profit sau, dupa caz, a impozitului pe veniturile microintreprinderilor).
 
De asemenea se instituie obligatia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA de a vira in contul de TVA in maximum 7 zile lucratoare de la incasare TVA aferenta facturilor emise inainte de 1 ianuarie 2018 sau, dupa caz, inainte de data la care aplica optional mecanismul, precum si contraventii si sanctiuni specifice. Pentru aceste modificari, Ministerul Finantelor a elaborat Testul IMM, insa la impactul asupra IMMurilor a mentionat ca: “nu vizeaza majorari de taxe si impozite, nu stabileste modificarea conditiilor, termenelor si procedurilor referitoare la obligatiile de raportare", fara evaluarea in mod real a costurilor aferente implementarii masurii respective de catre IMM-uri.
 
 
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Rezultatele sondajului privind plata defalcata a TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016