Tags: ghid pentru acordarea sprijinului imm-urilor, sprijin pentru imm-uri
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Competitivitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene a publicat ghidul aferent actiunii 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia COVID - 19 si anunta deschiderea apelului de proiecte.
Beneficiarul acestui apel de proiecte este Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri in parteneriat cu Agentiile Regionale pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului si Serviciul de Telecomunicatii Speciale
Liderul de parteneriat este responsabil cu depunerea proiectului, coordonarea activitatilor pentru implementarea proiectului, raportarea catre AM POC.
Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) va avea rolul de administrator tehnic al sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat.
Cererea de finantare va putea fi depusa in sistemul MySMIS in perioada 11 – 30 septembrie 2020.
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri (MEEMA) in parteneriat cu Agentiile pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului (AIMMAIPE), in baza contractului de finantare ce va fi incheiat cu AM POC, va gestiona procesul de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare a urmatoarelor forme de sprijin pentru IMM-uri:
â— Microgranturi in suma fixa pentru capital de lucru – 100 milioane euro, din care 85 milioane euro fonduri europene si 15 milioane euro din cofinantarea de la bugetul de stat;
â— Granturi pentru capital de lucru – 350 milioane euro, din care 265 milioane euro fonduri europene, 42,5 milioane euro de la bugetul de stat si contributie beneficiari – 42,5 milioane euro;
â— Granturi pentru investitii in activitati productive – 550 milioane euro, din care 415,87 milioane euro fonduri europene, 62,38 milioane euro – de la bugetul de stat si 71,74 milioane euro – contributia beneficiarilor .
Ajutorul de stat in cadrul acestei scheme este acordat in toate cele 8 regiuni ale Romaniei in sectoare de activitate dupa cum urmeaza:
â— Masura 1 – sprijina intreprinderile mici si mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019, cu exceptia sectoarelor mentionate la pct. 9.2, PFA/CMI, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19 precum si PFA,-urile si ONG-urile cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in Anexa nr. 1 ( la schema de ajutor de stat);
â— Masura 2 – Lista sectoarelor eligibile este prezentata in Anexa nr. 2 (la schema de ajutor de stat);
â— Masura 3 – Lista sectoarelor eligibile este prezentata in Anexa nr. 3 (la schema de ajutor de stat).
Sursa: MFE
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<