Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Au trecut deja cateva luni bune de cand negociem in fiecare zi cu noua situatie creata de virusul Covid-19, si destui dintre noi au experimentat deja lucratul de acasa. Ce se va intampla insa pe termen lung, si cum afecteaza asta activitatile de training si formarea profesionala a angajatilor?
Predictiile Gartner pentru viitorul fortei de munca: 82% dintre liderii companiilor intentioneaza sa permita angajatilor sa lucreze de la distanta macar o parte din timp
In iulie 2020, Gartner, cea mai importanta companie de cercetare si consultanta din lume, a publicat intr-un comunicat de presa de pe site-ul sau, gartner.com, un studiu realizat in luna iunie 2020, legat de modul in care leaderii a 127 de companii internationale, activand in diferite domenii, considera sa-si continue activitatea. Punctul de pornire este modul in care pandemia schimba regulile jocului in HR.
Studiul arata ca 82% dintre respondenti intentioneaza sa permita lucrul la distanta o parte din timp, pe masura ce angajatii se pot intoarce la locul de munca. Aproape jumatate (47%) au declarat ca intentioneaza sa le permita angajatilor sa lucreze de la distanta tot timpul, pe o perioada nedefinita. Pentru unele organizatii, timpul flexibil va fi noua norma, 43% dintre respondentii sondajului raportand ca vor acorda angajatilor zile flexibile, in timp ce 42% vor oferi ore flexibile.
Reprezentantii Gartner sunt de parere ca intrebarea cu care se confrunta acum multe organizatii nu este cum sa gestionezi o forta de munca la distanta, ci cum sa gestionezi o forta de munca mai complexa, hibrida. Munca de la distanta nu este noua, insa gradul de lucru la distanta la care se va ajunge si caracterul oarecum permanent al acestei situatii vor schimba modul in care oamenii lucreaza impreuna pentru a-si duce la bun sfarsit munca.
Impactul extinderii lucrului la distanta asupra activitatilor de training al angajatilor si a formarii profesionale a angajatilor
Pe termen scurt, bugetele de training au fost printre primele care au suferit taieri, in cautarea unei solutii rapide de scadere a costurilor. Dar glasurile profesionistilor in resurse umane incep sa fie auzite, acum ca pandemia este aici pentru o perioada ne-anticipat de lunga. Majoritatea expertilor in HR ridica un semnal de alarma vis-a-vis de necesitatea strategica de a continua investitia in oameni.
Exista mai multe directii care pot fi luate in considerare, in functie de specificul si situatia fiecarei companii.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Trendul deja cunoscut, de automatizare a proceselor, accelerat de situatia actuala, conduce la crearea de noi roluri, pentru care este necesara reproiectarea joburilor si a nevoilor de formare aferente.
La nivel de stil de management, multe companii vor simti nevoia unui upgrade pentru a avea sanse reale de mentinere a engagement-ului in randul oamenilor. Daca pana nu demult mai functiona inca managementul bazat pe control, verificand angajatul cate ore sta la birou, aceasta abordare este clar pierzatoare pe termen lung.
Am vrea sa o schimbam, dar cum ne ajutam managerii si angajatii deopotriva sa-si dezvolte calitati precum autonomia, flexibilitatea, empatia sau responsabilitatea? Nevoia de programe de instruire si dezvoltare profesionala si in acelasi timp personala in aceasta zona de soft skills va fi din ce in ce mai prezenta, pentru a ajuta oamenii sa tina ritmul cu magnitudinea schimbarilor.
Nu in ultimul rand, va exista in continuare nevoia de cursuri de formare a angajatilor obligatorii din punct de vedere legal, aferente anumitor ocupatii. Iar pentru noii angajati, mai ales in noile conditii ale unui onboarding la distanta, vei vrea probabil sa-i ajuti sa-si insuseasca aspecte cheie ale job-ului sau sa ii expui la informatii critice vizand siguranta in munca.
In functie de obiective si tipul nevoilor, pare ca instruirea online prin MOOC-uri sau alte forme de continut generat de companii, desi majoritara, va continua sa aiba nevoie de forma complementara de training-uri facilitate de un instructor.
Engagement-ul este aici incomparabil mai bun si exista nevoia de completare a teoriei cu exemple practice, spete si studii de caz ce pot fi analizate. Ca atare, chiar daca varianta cea mai la-ndemana de livrare de continut o constituie platformele de e-Learning si LMS-urile, vor continua sa existe si cursurile tinute de instructori.
Atata timp cat singura constanta este schimbarea, oamenii vor avea nevoie sa continue sa invete, ca sa se poata adapta. De aici mai departe, cum poti crea un sistem intern de training pe care sa-l poti gestiona flexibil si sa-i poti masura impactul, indiferent de mixul de training-uri si moduri de livrare pe care il alege organizatia ta?
Platforma de administrare a training-urilor – cheia catre un sistem de training relevant si engaging
E clar ca pentru organizatia ta, training-urile si programele de instruire si dezvoltare profesionala nu sunt un moft? Te intrebi probabil cum iti poti face sistemul cat mai relevant si in acelasi timp engaging pentru toti cei implicati?
Daca esti un HR Manager, Training Manager sau Training Specialist care cauta sa-si modifici structurile si procesele astfel incat sa poti livra “remote” in perioada urmatoare, citeste mai departe!
Folosind un software HR in cloud, care integreaza si un modul de training management, obtii multiple beneficii.
Pornind de la o simpla centralizare a tuturor informatiilor, incluzand furnizorii externi, toti trainerii interni sau externi, diversele cursuri – indiferent de sursa lor, scapi de liste si fisiere, ai o viziune de ansamblu asupra tuturor resurselor disponibile, ceea ce se traduce in usurarea cautarii, rapiditate si claritate din punct de vedere al managementului training-urilor.
Dar un proces de training de calitate nu este unul uni-directional. Asadar, cauta un software HRM in cloud, complet si configurabil, care integreaza si managementul formarilor si iti ofera multiple perspective. De exemplu, platforma de eLearning din cadrul Sincron HR Software iti ofera acces la trei perspective diferite:
- Perspectiva trainerului, care se bucura de o crestere a gradului de libertate si de empowerment in activiatea pe care o desfasoara, pentru ca se elimina HR-ul ca punct blocant in procesul de formare profesionala a angajatilor. Cresterea transparentei sistemului si a calitatii continutului, prin feedback colectat direct de la participanti, interes manifestat de acestia prin folosirea optiunilor de self-registration sau optimizarea resurselor in baza calendarelor de training deschise tuturor din organizatie, sunt alte puncte de interes.
- Perspectiva angajatului, caruia ii sunt incurajate si stimulate independenta, implicarea si interesul pentru propria dezvoltare profesionala, prin instrumente de tipul calendarului cu auto-inscriere si vizibilitate pe cursurile asignate. Printre beneficiile cele mai vizibile se numara imbunatatirea experientei de Onboarding si cresterea claritatii si a transparentei resurselor organizationale accesibile.
-
Perspectiva managerului, care printr-un spatiu de tip My Team's Learning are o centralizare a situatiei fiecarui angajat, vede cursurile asignate sau ii poate el insusi inscrie pe angajati la programele de instruire si dezvoltare profesionala, de exemplu in cazul muncitorilor fara emailuri. Exista o vizibilitate a calendarului pentru intreaga echipa, cu informatii actualizate si pe care le poate accesa direct, alaturi de rezultatele la bateriile de teste, acolo unde este cazul.
Un alt aspect care te poate interesa ca Training Manager sau HR Manager care lucreaza cu diversi angajati care detin si roluri de traineri interni este managementul cat mai facil al acestora. Prin includerea lor intr-un software de training management ei ajung sa lucreze intr-un sistem organizat, in care au la dispozitie diverse instrumente care le sprijina comunicarea si promovarea cursurilor in organizatie, crescand gradul de interactiune cu oamenii.
De exemplu, la nivel de comunicare in organizatie, cu ajutorul automatizarilor disponibile la nivel de proces, de tipul celor dintr-un CRM, se pot face lucrurile in mod profesionist, eficient, cu mai putina munca manuala repetitiva. Audienta-tinta poate fi definita clar, granular, crescand relevanta cursurilor pentru cei care primesc comunicarea si conducand la un impact mai mare al cursurilor.
Complementar, pentru cursurile obligatorii, in masa, posibilitatea angajatilor de a se auto-inregistra in functie de disponibilitate conduce la o mai buna organizare si vizibilitate a statusului realizarii cursurilor.
Daca reprezinti o companie care isi apreciaza angajatii si este in mod real interesata de perspectivele lor de dezvoltare profesionala, o investitie rezonabila chiar si in vremuri de criza intr-o platforma de management al formarii angajatilor poate da un boost incredibil activitatii de pregatire si instruire a personalului!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
ANOFM implementeaza o platforma unica in care vor fi integrate toate serviciile dedicate angajatorilorPersoanele fizice pot beneficia de o reducere de 10% la plata anuala integrala a impozitului pe cladiri, terenuri si mijloace de transportArticole similare
Platforma noua pentru dezvoltarea competentelor din domeniul exporturilor ale IMM-urilorIn 2012 se incheie programul de dezvoltare a incubatoarelor de afaceriTratament fiscal-contabil aplicabil achizitiei de licenteRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatAm preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?Ultimele articole
Cheltuieli sociale vs avantaje in bani si natura. Cum se delimiteazaRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursat5 motive sa treci la o aplicatie de pontaj si resurse umaneAchizitie software din stat non-UE - regim TVAOrganizare cursuri pentru clienti nerezidenti. Regim fiscal TVAArticole similare
Institutul de Studii Financiare si-a inceput activitateaImpozit pe venituri microintreprinderilor in anul 2017. Ce obligatii declarative apar?Care sunt cotizatiile datorate catre organizatiile patronale?Sinteza privind regimul fiscal al unei microintreprinderiValentin Lazea, economistul-sef al BNR, explica ce avem de facut pentru a trece la euroUltimele articole
Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleSituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Articole similare
Regimul de taxare a dreptului de utilizare a licentelor, brevetelor si a sistemului know-howBanca Mondiala propune reorganizarea ANAF. Fiscul se executaProcedura de achizitie serviciu website de la prestator din stat tertRomanii din afara, interesati sa dezvolte afaceri in Romania.149 de persoane s-au inscris in programul ReStart DiasporaIMM Invest Romania. Intrebari frecvente si raspunsuri. Avantajele creditului garantatUltimele articole
Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Raportare DAC7. Firmele trebuie sa depuna F7000 daca comercializeaza produse online?Pana pe 21 martie 2024 trebuie depusa D700 pentru trecerea de la impozit micro la impozit pe profitConditii microintreprinderi 2024. Pentru firmele din HoReCa NU se mai aplica doua dintre facilitati privind incadrarea la acest regim fiscalRaportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Articole similare
Impozit nerezidenti neretinut la sursa. Cum se corecteaza si ce declaratii se depun?Plata unor cursuri de specializare. Emitem cu TVA factura catre societatea-mama?Totul despre Declaratia 394 | Conditii valabile in 2013A fost aprobat formularul 711- Declaratie de regularizare pentru cheltuielile cu educatia timpurieDeterminarea plafonului pentru TVA la incasare in 2014. Ce e diferit in noul an?Ultimele articole
E-Transport. Trebuie confirmate transporturile dupa generarea codului UIT?Declaratia Unica in 2024. Cand se depune declaratia pentru dividendele din 2023?Noutate! Persoanele fizice pot angaja si plati legal personal pentru activitatile casniceMari contribuabili in 2024. Cum se interpreteaza Ordinul 442/2016 cu privire la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"