Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Timbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-urilor?

de InfoTva.ro la 20 Mar. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, timbrul de mediu, imm-uri, taxa de poluare, florea parvu

Florea Parvu, vicepresedintele Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), nu vede cu ochi buni introducerea noului timbru de mediu si explica in ce mod acesta va avea efecte negative asupra IMM-urilor.



In concret, acesta e de parere ca timbrul de mediu este o forma mascata de a impune un nou bir IMM-urilor:

"Acest timbru de mediu ar trebui sa se regaseasca in consumul de carburanti si nu intr-o taxa care sa fie perceputa numai in situatia instrainarii sau achizitionarii autovehiculului, astfel incat sa fie aplicabil principiul poluatorul plateste, adica sa plateasca efectiv cel care polueaza prin emisii de dioxid de carbon rezultate in urma utilizarii autovehiculului si nu numai atunci cand intervine transferul de proprietate. Apreciem ca poluarea este strans legata de cantitatea de combustibil achizitionata si consumata.

Prin introducerea unei taxe in costul carburantului, statul ar incasa lunar suma reprezentand timbrul de mediu, de la fiecare utilizator al autovehiculului, pe toata perioada de viata. Veniturile statului ar fi astfel constante si substantiale. Mai mult, acest timbru de mediu ar putea fi platit anual de poluatori pentru utilizarea autovehiculelor avandu-se ca referinta la calculul taxei capacitatea cilindrica, vechimea, eventual norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon si tipul combustibilului".

Potrivit reprezentantilor CNIPMMR, diferentele intre normele de poluare Euro 3 / Euro 4 si non Euro sau Euro 1 pot avea efecte grave asupra parcului auto national. Conform acestora, parcul auto national este deja invechit, iar aplicarea taxei de mediu conform noii ordonante va insemna comercializarea in Romania a unor autovehicule aduse din strainatate, masini vechi de 10 - 15 ani.

"Autovehiculele avand norma de poluare non Euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi importate la pretul de casare si vor fi inmatriculate in Romania platindu-se timbrul de mediu in valoare de maxim 300 - 400 de euro, iar ulterior acestea vor face obiectul programului Rabla pentru o suma mult mai mare, 1.500 euro/voucher, sustinandu-se astfel tot APIA dar si producatorii de autovehicule din comunitatea europeana. Consideram ca astfel aceasta taxa este o masura total antinationala", a mai declarat acesta.
 Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



CNIPMMR propune o serie de masuri pentru aplicarea unei taxe de mediu sub o forma care sa nu afecteze IMM-urile si populatia. Printre aceste masuri CNIPMMR propune modificarea Ordonantei de Urgenta 81/2000 privind Inspectia Tehnica Periodica in sensul de a fi verificate anual autovehiculele care au o vechime mai mare de opt ani, pentru a se evita producerea de accidente, pentru a mari siguranta circulatiei pe drumurile nationale si nu in ultimul rand pentru protectia mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule a intrat in vigoare in 15 martie, taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.

Sursa: Agerpres


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Timbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-urilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Articole similare

Impozitul minim a trimis 56.000 de oameni in somaj
Mai multe articole despre Florea Parvu
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016