Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ministrul demis al Finantelor critica dur Programul de Guvernare: Ascunde adevaratele intentii, precum revenirea la austeritate

de Alina Georgiana Costache la 28 Oct. 2019
Tags: program de guvernare, finante, deficit bugetar

Dupa ce, joi – 24 octombrie, premierul desemnat, Ludovic Orban, le-a prezentat colegilor din Biroul National programul de guvernare, ministrul demis al Finantelor Publice a iesit cu un mesaj public in care critica extrem de dur masurile anuntate. Acesta acuza ca programul ascunde adevaratele intentii, cum ar fi revenirea la austeritate.

“Vad programul de guvernare publicat joi, 24 octombrie (…). Dar iata cum arata, pe scurt, sectiunea dedicata finantelor, cu acele lucruri „fantastice” amintite ca un “teaser” de film cu buget redus in care joaca actori de categorie B. In afara de cateva masuri copy-paste preluate din guvernarea noastra, gasim multe vorbe goale, multe obsesii neo-liberale in care nu mai cred nici cei care le-au promovat in Vest, multe platitudini si ambiguitati menite a ascunde adevaratele intentii: revenirea la austeritate, la o paradigma rigida si contabiliceasca, la un model economic care sa condamne Romania a ramane cu asa-zisul avantaj competitiv al salariilor modeste in detrimentul unui model de dezvoltare expansiv, care sa recupereze mai rapid decalajele fata de media UE si care sa incurajeze o crestere economica mai incluziva, cu redistribuire mai corecta a beneficiilor si cu reducerea inegalitatilor si a saraciei”, a scris ministrul demis al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a facut o comparative intre situatia care in care se va afla Romania in cazul in care se vor aplica masurile din zona de finante din programul de Guvernare al PNL si situatia actual din America de Sud, “mai ales din Chile, unde inegalitatile sociale au dus la o explozie sociala fara precedent de la anii dictaturii lui Pinochet, in conditiile in care acest stat este considerat indeobste cel mai avansat economic din respectivul continent”.

Ministrul demis sustine ca este important sa se inteleaga ca exista o competitive economica intre statele din UE, chiar daca suntem parte a familiei economice: “Ce nu au inteles liberalii este ca, desi suntem parte a familiei europene, suntem in competitie economica cu ceilalti si ca daca noi nu stimulam economia si capitalul autohton, ramanem doar o piata de desfacere, ca daca noi nu marim salariile, cei mai buni vor migra catre alte piete, unde vor fi platiti mai bine, ca daca nu reducem inegalitatile sociale, vom trai cu riscul unor explozii sociale de amploare”.

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii

Eugen Teodorovici mai acuza ca viitorul ministru al Finantelor se pregateste, alaturi de ceilalti 14 "nenumiti", sa faca Romania prizoniera intr-o procedura probabila de deficit excesiv la UE. Acesta spune ca situatia risca sa ne afecteze ratingul de tara pe care el il lasa la nivel de investment grade, alaturi de o piata de capital upgradata la statutul de piata emergenta, in stadiu de aderare iminenta la OECD (de care liberalii nu pomenesc nimic!), cu un sector bancar cu capital romanesc mult mai puternic dupa capitalizarea CEC si achizitia Bancii Romanesti de catre Exim Bank. Ministrul demis sustine ca exista "perspectiva imediata, pana la sfarsitul anului acesta, de creare a unei banci nationale de dezvoltare care sa ne ajute in absorbtia fondurilor europene si in dezvoltarea capitalului autohton”.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ministrul demis al Finantelor critica dur Programul de Guvernare: Ascunde adevaratele intentii, precum revenirea la austeritate":