Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
De la 1 martie 2018, firmele care, la data de 31 decembrie 2017, se aflau in stare de insolventa sau inregistrau restante la plata TVA peste anumite plafoane intra in sistemul Split TVA.
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru incasarea si plata TVA, si institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal pentru incasarea TVA, care la 31 decembrie 2017 inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA, restante conform art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu exceptia celor a caror executare silita este suspendata in conditiile art. 235 din Codul de procedura fiscala, in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, daca aceste obligatii nu au fost achitate pana la data de 31 ianuarie 2018;
- persoanele inregistrate in scopuri de TVA care intra sub incidenta legislatiei privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa la data de 31 decembrie 2017.
Cum se poate verifica daca firma aplica Split TVA?
ANAF a intocmit registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA, care ofera informatii despre fiecare persoana in parte, identificata prin codul de inregistare in scopuri de TVA:
Astfel, potrivit ANAF, "pentru furnizarea informatiilor din registru, la solicitarea oricarei persoane interesate, pe pagina de internet www.anaf.ro/Informatii publice/Informatii privind agentii economici se publica un mesaj de informare, de tipul: "Contribuabilul (denumirea/numele si prenumele), cu domiciliul fiscal in localitatea................., figureaza la data de ...............(data solicitarii) in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA, fiind inscris in acest registru incepand cu data de.................... Contribuabilul aplica mecanismul de plata defalcata a TVA in mod optional." (se afiseaza modul de aplicare a mecanismului valabil la data solicitarii).
"Contribuabilul (denumirea/numele si prenumele), cu domiciliul fiscal in localitatea................., figureazala data de ...............(data solicitarii) in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA, fiind inscris in acest registru incepand cu data de..................... Contribuabilul aplica mecanismul de plata defalcata a TVA in mod obligatoriu." (se afiseaza modul de aplicare a mecanismului valabil la data solicitarii).
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Cum se poate renunta la sistem?
Persoanele care au ales plata defalcata a TVA pot renunta la aplicarea sistemului la sfarsitul anului fiscal, insa nu mai devreme de un an de la data la care au fost inscrisi in Registrul persoanelor care aplica Split TVA, daca nu se afla in niciuna dintre situatiile prevazute de ordonanta (datorii sau insolventa), prin depunerea unei notificari in acest scop la organul fiscal competent.
In cazul persoanelor care au intrat obligatoriu in sistemul Split TVA din cauza restantelor de plata TVA, acestea pot renunta la aplicarea mecanismului platii defalcate a TVA dupa o perioada de cel putin sase luni de la data la care nu se mai afla in niciuna din situatiile prevazute de ordonanta (datorii sau insolventa), prin depunerea unei notificari in acest scop la organul fiscal competent.
In ceea ce priveste persoanele care au intrat in sistemul Split TVA din cauza starii de insolventa, acestea pot renunta la aplicarea mecanismului platii defalcate a TVA dupa iesirea de sub incidenta legislatiei privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, daca nu se mai afla in niciuna dintre situatiile prevazute de ordonanta (datorii sau insolventa), prin depunerea unei notificari in acest scop la organul fiscal competent.
Radierea din Registrul persoanelor care aplica Split TVA se face de catre organul fiscal competent, in maximum cinci zile lucratoare de la data depunerii notificarii.
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Anulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?Tratamentul fiscal pentru casarea mijloacelor fixeE-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVADocumente care justifica avansurile spre decontare primite anterior. Cum calculam corect?TVA la incasare. Care sunt modificarile aplicabile dupa 1 ianuarie 2014?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Puteti renunta la optiunea de aplicare SPLIT TVA daca optati de la 1 octombrie?SPLIT TVA. Care sunt obligatiile clientilor fata de furnizori?Plata defalcata a TVA. Cum facem plata catre furnizori prin prin file CEC si bilete la ordin?Plata defalcata a TVA: Reducere 5% impozit pe profit in 2018Buletin informativ: SPLIT TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalUltimele articole
S-au abrogat operatiunile care dau dreptul la debitarea contului de TVA (Ordinul nr. 945/2020)Modificari, completari si abrogari ale legislatiei fiscale privind TVA, valabile din 2020Ministrul demis al Finantelor critica dur Programul de Guvernare: Ascunde adevaratele intentii, precum revenirea la austeritateProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea SPLIT TVANicio firma nu va mai fi obligata sa aplice sistemul SPLIT TVA. Proiect adoptat de senatoriArticole similare
Split TVA. Sanctiuni pentru nerespectarea prevederilor OG 23/2017Split TVA. Care sunt principalele banci care ofera conturi de TVA?Video: Split TVA - Care este mecanismul de plata?Guvernul a cerut Comisiei Europene derogare pentru Split TVASplit TVA. Costuri pentru conturile de TVAUltimele articole
Plata defalcata a TVA: Reducere 5% impozit pe profit in 2018Split TVA. Cum se face rambursarea TVA?Articole similare
Care sunt obligatiile antrepozitarului autorizat pentru depozitare bauturi alcoolice?Scoatere din evidenta clienti incerti. Decont TVAMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalReexaminarea Codului fiscal se amana pentru saptamana viitoareStudiu de caz: Inregistrarea unei facturi cu TVA in cazul participarii la targUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Calendarul seminariilor web a fost publicat pe site-ul ANAFDeclaratii cu termen la 25 aprilie. Ce obligatii avem?Obligatii fiscale cu termen de depunere marti, 25 octombrie a.c.Noi controale din partea Fiscului. Cum verificam daca ne asteapta o inspectie fiscala?Persoanele fizice trebuie sa depuna D216 pana pe 30 septembrie 2024Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheie
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



