Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor persoane impozabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata (TVA) stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru ca luni, 30 septembrie a.c., este termen limita pentru depunerea Cererii de rambursare a TVA achitate pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru, in cursul anului 2012, formular 318.
In documentarul de mai jos, prezentam Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.
Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA
Persoanele impozabile stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru pot solicita rambursarea TVA pentru urmatoarele categorii de bunuri si servicii achizitionate care trebuie descrise in cererea de rambursare, (formularul 318), conform urmatoarelor coduri:
1. combustibil;
2. inchiriere de mijloace de transport;
3. cheltuieli legate de mijloacele de transport;
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;
5. cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public);
6. cazare;
7. servicii de catering si restaurant;
8. acces la targuri si expozitii;
9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;
10. alte bunuri livrate si servicii prestate.
Atentie! In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.
Pentru a fi eligibila pentru rambursare in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa efectueze operatiuni care dau dreptul de deducere in Romania. in cazul in care persoana impozabila efectueaza in Romania atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, statul membru de rambursare poate rambursa numai acea parte din TVA rambursabila care corespunde operatiunilor cu drept de deducere.
Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor efectuate in alt stat membru este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.
Operatiuni care fac obiectul rambursarii TVA
Cererea de rambursare a TVA se refera la urmatoarele operatiuni:
a) achizitii de bunuri sau servicii care au fost facturate pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca TVA sa fi devenit exigibila inaintea sau la momentul facturarii, sau pentru care TVA a devenit exigibila pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca achizitiile sa fi fost facturate inainte ca TVA sa devina exigibila;
b) importul de bunuri efectuat pe parcursul perioadei de rambursare.
De asemenea, cererea de rambursare poate sa se refere la facturi sau documente de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza.
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni numai in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.
in cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.
Daca cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.
Procedura solicitarii rambursarii TVA achitate
Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF.
Atentie! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.
In vederea completarii "Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania", formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.
Cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare numarul de referinta al cererii initiale.
In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.
Important! Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.
Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile urmatoare:
- nu este persoana impozabila in sensul TVA;
- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept de deducere in temeiul art. 141 din Codul Fiscal;
- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici prevazuta la art. 152 din Codul Fiscal.
*
Baza legala: art. 147 indice 2 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 49 indice 1 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordinul presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cei care au de luat bani de la stat scapa de taxeImport soft pe hardisk. Conditia de livrare DDP. Tratament fiscal TVACum procedam privind punerea la dispozitie a spatiului cu titlu gratuit?Statul si... spiritul civicAlerta fiscalitate 17-21 noiembrie 2008Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
TVA - Operatiuni impozabileVanzare teren catre persoana juridica afiliata. Deducem diferit TVA-ul?Controale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVATVA-ul platit in alte state membre. Cum se recupereaza?Cum facem inregistrarile contabile pentru TVA-ul recuperat din UE?Ultimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatPana pe 30 septembrie 2022 contribuabilii trebuie sa depuna 4 declaratii fiscale pentru perioada de raportare incheiataArticole similare
30 septembrie este termenul limita de depunere a Formularului 318 (Cerere de rambursare a TVA) - Instructiuni pentru completarea luiDescarcati ultima versiune pentru Declaratia 318!Recuperare TVA din EU. Cum se completeaza CEREREA RECTIFICATIVA pentru D318Procedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Procedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale Uniunii EuropeneUltimele articole
Declaratia 318. Descarcati ultima versiuneProcedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale UEArticole similare
Ce e nou privind regimul special de scutire pentru intreprinderile miciRegim TVA operatiune tripartita. Declaratia 390Prestare servicii de depozitare pentru o societate din UE. Tratament TVAContributia CASS pentru persoanele fizice care obtin venituri non-salarialeAplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice ca parte a politicii sociale. Material informativ ANAFUltimele articole
OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROArticole similare
Achizitie intracomunitara de bunuri in conditia de livrare ex works. Cum declaram?Inventarierea stocului de marfa: Inregistrari contabile la ajustarea TVA. Completare D300Achizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVASinteza: Noutati din domeniul TVA: plata defalcata, intrebari si raspunsuriMicrointreprinderile si intreprinderile mici si mijlocii pot primi finantare de pana la un milion de euroUltimele articole
Schema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitateCombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"