Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ultima versiune pentru Declaratia 318 - Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal (conform OPANAF 59/2014) este acum disponibila.
Declaratia 318 a fost actualizata in data de 02.06.2014, aceasta ajungand la versiunea 1.0.7.
Click aici pentru Declaratia 318 actualizata!
Cererea de rambursare se depune de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.
Declaratia 318 se depune pana cel tarziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.
Cererea adresata statului membru de rambursare se completeaza in format electronic si se inainteaza, pe cale electronica, organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examen Consultant Fiscal 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Modul de completare
Sectiunea 1
Statul membru in care au fost efectuate importurile si achizitiile de bunuri/servicii - se inscrie numele statului membru al Uniunii Europene in care au fost efectuate importurile si achizitiile de bunuri mobile livrate/servicii
Limba oficiala - se alege cu ajutorul aplicatiei informatice din limbile oficiale in care solicitantul are obligatia sa furnizeze informatiile din cererea de rambursare.
Moneda - se inscrie moneda oficiala a statului membru de rambursare.
Anul la care se refera cererea - se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere.
Perioada aferenta operatiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie - iunie se va inscrie 02 - 06).
Cerere anuala - pentru facturile sau documentele de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza se va completa si depune o cerere de rambursare anuala.
Cerere initiala - se bifeaza daca solicitantul completeaza si depune o cerere initiala.
Cerere rectificativa - cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare din formular. in cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi. Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.
Numar de referinta a cererii anterioare - in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare nr. de referinta a cererii initiale.
Pro-rata definitiva - se completeaza numai daca pro-rata de deducere este modificata, ca urmare a calculului pro-ratei definitive. Prin inscrierea pro-ratei definitive, solicitantul procedeaza la rectificarea sumei solicitate sau a sumei deja rambursate.
Cartusul "Date de identificare a solicitantului" contine:
- denumire/nume, prenume - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile stabilite in Romania;
- cod de inregistrare in scopuri de TVA - se inscrie in declaratia 318 codul primit la inregistrarea in scopuri de TVA in Romania, inscris in certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeaza datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile stabilite in Romania;
- e-mail - se completeaza adresa de e-mail la care solicitantul primeste de la organul fiscal competent din statul membru de rambursare solicitari de informatii;
- obiectul de activitate - pentru descrierea activitatii economice pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile se pot inscrie mai multe coduri CAEN diferite.
Cartusul "Reprezentare prin imputernicit" - in cazul in care depunerea cererii se realizeaza printr-un imputernicit, se bifeaza casuta corespunzatoare.
Cartusul "Date de identificare ale imputernicitului" se completeaza doar in cazul in care depunerea cererii se realizeaza printr-un imputernicit si contine:
- denumire/nume, prenume - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele imputernicitului;
- cod de identificare fiscala - se inscrie codul primit la inregistrare, inscris in certificatul de inregistrare fiscala, sau codul numeric personal, in cazul in care imputernicitul este persoana fizica.
inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al imputernicitului.
Cartusul "Informatii financiare" contine:
- suma solicitata la rambursare - se inscrie suma solicitata exprimata in moneda statului membru de rambursare. inscrierea cifrelor in caseta se realizeaza cu aliniere la dreapta;
- titularul contului - se inscrie numele complet al titularului contului bancar si se bifeaza in casuta corespunzatoare calitatea acestei persoane, respectiv solicitant sau imputernicit, dupa caz;
- cod IBAN - se va inscrie codul IBAN al contului bancar in care se doreste a fi transferata suma solicitata;
- cod BIC/SWIFT - se inscrie codul SWIFT (codul unic international de identificare a institutiilor bancare).
Sectiunea a 2-a
Cuprinde operatiunile ce stau la baza sumei solicitate si vor fi introduse nominal toate achizitiile/prestarile de servicii ce i-au fost efectuate, precum si importurile de bunuri.
Cartusul "Achizitii bunuri/servicii"
Se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura.
Factura simplificata - se selecteaza, dupa caz, D/N.
Numar factura - se inscrie numarul facturii din care reiese suma solicitata la rambursare.
Data factura - se inscrie data facturii.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri si subcoduri.
Descriere - se inscrie natura bunurilor achizitionate/serviciilor de care a beneficiat.
Baza impozabila - se inscrie baza impozabila din factura.
TVA - se inscrie cuantumul TVA din factura.
Pro-rata - partea TVA aferenta operatiunilor care dau drept de deducere in Romania, exprimata ca procent.
TVA deductibila - se inscrie TVA deductibila rezultata prin inmultirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Cod de inregistrare in scopuri de TVA/Cod de inregistrare fiscala al furnizorului/prestatorului - se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de inregistrare fiscala atribuit furnizorului/prestatorului de catre autoritatea competenta din statul membru de rambursare. Se completeaza optional daca la rubrica "Factura simplificata" a fost selectat "D".
Denumirea furnizorului/prestatorului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea furnizorului/prestatorului.
Adresa furnizorului/prestatorului - se inscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al furnizorului/prestatorului.
Toate sumele se inscriu in moneda statului membru de rambursare.
Cartusul "Importuri"
Se completeaza cate un tabel pentru fiecare document de import.
Numar document de import - se inscrie numarul documentului de import din care reiese suma solicitata la rambursare.
Data document de import - se inscrie data documentului de import.
Descriere - se completeaza cu alte informatii pentru a identifica documentul de import.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri si subcoduri.
Descriere - se inscrie natura bunurilor importate.
Baza impozabila - se inscrie baza impozabila din factura.
TVA - se inscrie cuantumul TVA din factura.
Pro-rata - partea TVA aferenta operatiunilor care dau drept de deducere in Romania, exprimata ca procent.
TVA deductibila - se inscrie TVA deductibila rezultata prin inmultirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Denumirea exportatorului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea exportatorului.
Adresa exportatorului - se inscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al exportatorului.
Toate sumele se inscriu in moneda statului membru de rambursare.
Cartusul "Documente atasate": conform listei de preferinte a statelor membre, se vor atasa copii de pe facturi/documente de import in cazul in care:
- baza de impozitare de pe o factura/un document de import este de cel putin 1.000 euro sau echivalentul in moneda nationala;
- baza de impozitare de pe o factura/un document de import este de cel putin 250 euro sau echivalentul in moneda nationala, daca factura/documentul de import se refera la combustibil (cod = 1)
Nume fisier - trebuie sa fie un nume valid pentru sistemele de operare Unix si Windows 2000 (sau mai mare) nu trebuie sa contina "o cale".
Tip fisier - se vor atasa fisiere in urmatoarele formate: "PDF", "JPEG" sau "TIFF".
Un fisier poate contine copii de pe mai multe facturi/documente de import.
Nr. anexe - se inscrie numarul anexelor ce insotesc cererea.
Nr. facturi - se inscrie numarul facturilor ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se inscrie numarul documentelor de import ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Bonuri fiscale de motorina si taxe de drum aferente transportului intracomunitar. Rambursare TVACum recuperam TVA-ul achitat in alt stat membru UE?GHID: Recuperarea TVA platita in alte state membre ale UEDECLARATIA 318. Descarcati ultima versiuneAustria: Intocmire factura vanzare imobilArticole similare
Cine depune Formularul 106? Nou comunicat ANAFExecutia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 31.03.2016Prin OUG 59/2024 fost majorata suma neimpozabila din CIMRelatii de afiliere intre doi asociati.Cum se bifeaza in Declaratia 394?TVA colectat si neexigibil la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Ultimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Articole similare
Declaratia 112 actualizata: ULTIMA VERSIUNE. Descarca aiciANOFM a publicat documentele necesare procedurii prevazute de Art. 6 din OUG 132/2020 – 2.500 telemuncaDecontare 41,5% din salariu. Angajatorii care nu au avut posibilitatea depunerii actelor aferente in platforma aici.gov.ro o pot face si in perioada urmatoareULTIMA VERSIUNE pentru Declaratia 112 e disponibilaULTIMA VERSIUNE a fost actualizata pentru Ordinul de plata in cont tranzitoriuUltimele articole
Depunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Formulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Raspunsuri OFICIALE de la ANAF cu privire la completarea si depunerea Declaratiei Unice 2020ULTIMA VERSIUNE pentru Declaratia 394ULTIMA VERSIUNE pentru Declaratia 200. Actualizare 20 ianuarie 2016Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 06-10 octombrie 2008 - Monitorul OficialSanatatea precara influenteaza negativ PIB-ul RomanieiFinantele propun 4 noi programe de finantare pentru mediul de afaceriSAF-T in 2025. Clarificari cu privire la depunerea D406, in 3 cazuri IMPORTanteNoutati Legislatie Fiscala 07 - 13 aprilie 2008Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA din 1 august 2025. 4 schimbari care afecteaza firmeleNeplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul IMPORTului de bunuriTermen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiCBAM: Ce este, cum functioneaza si ce obligatii au IMPORTatorii din RomaniaArticole similare
Recuperare TVA platita in UE. Cum procedam?Cum recuperam TVA-ul achitat in alt stat membru?Alimentare combustibil si comision platit catre stat strain. Cum recuperam TVA-ul?OMFE 2690/2015. Declaratia privind nedeductibilitatea TVA. Ce prevederi se abroga?Cum aplicam practic Ordinul ANAF 59/2014?Ultimele articole
ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatAu fost modificate Normele Codului Fiscal in contextul aplicarii noilor reguli TVA privind comertul electronic de la 1 iulieOUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"