keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Declaratia 318. Descarcati ultima versiune

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 03 Sep. 2014 Exclusiv
Tags: declaratia 318, actualizare, utima versiune, versiunea 1 0 7, opanaf 59/2014

Va aducem la cunostinta ca Declaratia 318 - Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal (conform OPANAF 59/2014), a fost actualizata in data de 02.06.2014, aceasta ajungand la versiunea 1.0.7.


Declaratia 318 precum si ultimele versiuni ale declaratiilor in format PDF pot fi descarcate de pe pagina "Descarca declaratii fiscale", aflata in meniul superior.

Cererea de rambursare se depune de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Declaratia 318 se depune pana cel tarziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.

Cererea adresata statului membru de rambursare se completeaza in format electronic si se inainteaza, pe cale electronica, organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Modul de completare

Sectiunea 1


Statul membru in care au fost efectuate importurile si achizitiile de bunuri/servicii - se inscrie numele statului membru al Uniunii Europene in care au fost efectuate importurile si achizitiile de bunuri mobile livrate/servicii

Limba oficiala - se alege cu ajutorul aplicatiei informatice din limbile oficiale in care solicitantul are obligatia sa furnizeze informatiile din cererea de rambursare.
Moneda - se inscrie moneda oficiala a statului membru de rambursare.

Anul la care se refera cererea - se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere.
Perioada aferenta operatiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie - iunie se va inscrie 02 - 06).
Cerere anuala - pentru facturile sau documentele de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza se va completa si depune o cerere de rambursare anuala.

Cerere initiala - se bifeaza daca solicitantul completeaza si depune o cerere initiala.
Cerere rectificativa - cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare din formular. in cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.

Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.

Numar de referinta a cererii anterioare - in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare nr. de referinta a cererii initiale.

Pro-rata definitiva - se completeaza numai daca pro-rata de deducere este modificata, ca urmare a calculului pro-ratei definitive. Prin inscrierea pro-ratei definitive, solicitantul procedeaza la rectificarea sumei solicitate sau a sumei deja rambursate.

Cartusul "Date de identificare a solicitantului" contine:
- denumire/nume, prenume - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile stabilite in Romania;
- cod de inregistrare in scopuri de TVA - se inscrie in declaratia 318 codul primit la inregistrarea in scopuri de TVA in Romania, inscris in certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeaza datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile stabilite in Romania;
- e-mail - se completeaza adresa de e-mail la care solicitantul primeste de la organul fiscal competent din statul membru de rambursare solicitari de informatii;
- obiectul de activitate - pentru descrierea activitatii economice pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile se pot inscrie mai multe coduri CAEN diferite.

Cartusul "Reprezentare prin imputernicit" - in cazul in care depunerea cererii se realizeaza printr-un imputernicit, se bifeaza casuta corespunzatoare.
Cartusul "Date de identificare ale imputernicitului" se completeaza doar in cazul in care depunerea cererii se realizeaza printr-un imputernicit si contine:
- denumire/nume, prenume - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele imputernicitului;
- cod de identificare fiscala - se inscrie codul primit la inregistrare, inscris in certificatul de inregistrare fiscala, sau codul numeric personal, in cazul in care imputernicitul este persoana fizica.
inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al imputernicitului.

Cartusul "Informatii financiare" contine:
- suma solicitata la rambursare - se inscrie suma solicitata exprimata in moneda statului membru de rambursare. inscrierea cifrelor in caseta se realizeaza cu aliniere la dreapta;
- titularul contului - se inscrie numele complet al titularului contului bancar si se bifeaza in casuta corespunzatoare calitatea acestei persoane, respectiv solicitant sau imputernicit, dupa caz;
- cod IBAN - se va inscrie codul IBAN al contului bancar in care se doreste a fi transferata suma solicitata;
- cod BIC/SWIFT - se inscrie codul SWIFT (codul unic international de identificare a institutiilor bancare).

Sectiunea a 2-a
Cuprinde operatiunile ce stau la baza sumei solicitate si vor fi introduse nominal toate achizitiile/prestarile de servicii ce i-au fost efectuate, precum si importurile de bunuri.

Cartusul "Achizitii bunuri/servicii"
Se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura.
Factura simplificata - se selecteaza, dupa caz, D/N.

Numar factura - se inscrie numarul facturii din care reiese suma solicitata la rambursare.
Data factura - se inscrie data facturii.

Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri si subcoduri.
Descriere - se inscrie natura bunurilor achizitionate/serviciilor de care a beneficiat.
Baza impozabila - se inscrie baza impozabila din factura.
TVA - se inscrie cuantumul TVA din factura.
Pro-rata - partea TVA aferenta operatiunilor care dau drept de deducere in Romania, exprimata ca procent.

TVA deductibila - se inscrie TVA deductibila rezultata prin inmultirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Cod de inregistrare in scopuri de TVA/Cod de inregistrare fiscala al furnizorului/prestatorului - se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de inregistrare fiscala atribuit furnizorului/prestatorului de catre autoritatea competenta din statul membru de rambursare. Se completeaza optional daca la rubrica "Factura simplificata" a fost selectat "D".

Denumirea furnizorului/prestatorului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea furnizorului/prestatorului.


Click aici pentru a descarca Declaratia 318 actualizata!


Adresa furnizorului/prestatorului - se inscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al furnizorului/prestatorului.
Toate sumele se inscriu in moneda statului membru de rambursare.

Cartusul "Importuri"
Se completeaza cate un tabel pentru fiecare document de import.
Numar document de import - se inscrie numarul documentului de import din care reiese suma solicitata la rambursare.
Data document de import - se inscrie data documentului de import.
Descriere - se completeaza cu alte informatii pentru a identifica documentul de import.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri si subcoduri.
Descriere - se inscrie natura bunurilor importate.
Baza impozabila - se inscrie baza impozabila din factura.
TVA - se inscrie cuantumul TVA din factura.
Pro-rata - partea TVA aferenta operatiunilor care dau drept de deducere in Romania, exprimata ca procent.

TVA deductibila - se inscrie TVA deductibila rezultata prin inmultirea cuantumului TVA cu pro-rata.

Denumirea exportatorului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea exportatorului.
Adresa exportatorului - se inscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al exportatorului.

Toate sumele se inscriu in moneda statului membru de rambursare.
Cartusul "Documente atasate": conform listei de preferinte a statelor membre, se vor atasa copii de pe facturi/documente de import in cazul in care:
- baza de impozitare de pe o factura/un document de import este de cel putin 1.000 euro sau echivalentul in moneda nationala;

- baza de impozitare de pe o factura/un document de import este de cel putin 250 euro sau echivalentul in moneda nationala, daca factura/documentul de import se refera la combustibil (cod = 1)

Nume fisier - trebuie sa fie un nume valid pentru sistemele de operare Unix si Windows 2000 (sau mai mare) nu trebuie sa contina "o cale".

Tip fisier - se vor atasa fisiere in urmatoarele formate: "PDF", "JPEG" sau "TIFF".
Un fisier poate contine copii de pe mai multe facturi/documente de import.
Nr. anexe - se inscrie numarul anexelor ce insotesc cererea.
Nr. facturi - se inscrie numarul facturilor ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.

Nr. documente de import - se inscrie numarul documentelor de import ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.



Sursa: asistenta-contribuabili.ro


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016