Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ca urmare a colaborarii reusite dintre statele membre ale UE, intreprinderile, administratiile nationale, mediul academic, sectorul privat si comunitatile locale cu privire la o serie de proiecte pentru facilitarea activitatilor transfrontaliere legate de sederea, detinerea unui loc de munca, efectuarea de studii si derularea de afaceri, Comisia Europeana investeste 13,7 milioane de euro pentru a dezvolta in continuare serviciile publice digitale transfrontaliere. Noul proiect "e-SENS" (Electronic Simple European Networked Services) va contribui la dezvoltarea de servicii publice digitale care sprijina intreprinderile sa isi desfasoare activitatea atat in tara lor, cat si in alte state membre ale UE - inclusiv sa demareze o afacere, sa indeplineasca cerintele legale si sa participe la licitatii publice. De asemenea, proiectul va conecta serviciile digitale nationale destinate cetatenilor care viziteaza un alt stat membru in scop turistic, pentru a munci sau a studia.
Doamna Neelie Kroes, vicepresedinte al Comisiei Europene, a declarat: "Conectarea multitudinii de servicii publice digitale de care dispunem in Europa in mod sigur si eficient aduce avantaje tuturor: guvernele pot eficientiza la maximum strategiile lor online, intreprinderile isi pot reduce costurile aferente desfasurarii de activitati economice in cadrul pietei unice, iar cetatenii se confrunta cu mai putina birocratie atunci cand se deplaseaza in Europa."
Iata cateva exemple privind modul in care e-SENS poate ajuta cetatenii europeni sa valorifice la maximum posibilitatile oferite de piata unica:
Anja are o agentie de turism in Lituania, specializata in excursii in Portugalia, si doreste sa creeze o agentie in Portugalia, care sa organizeze excursii in tarile baltice. Prin intermediul punctului unic de contact SPOCS disponibil 100% online, Anja poate sa afle mai multe despre conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca si sa fie sprijinita pentru a efectua procedurile de inregistrare online.
De asemenea, Anja urmeaza sa se casatoreasca cu logodnicul sau. Casatoria va avea loc in orasul natal al acestuia, in Spania. Anja va putea sa isi inregistreze casatoria online, de la domiciliul din Lituania, prin modulul STORK, folosindu-si actul de identitate electronic.
Lui Karel i s-au pierdut bagajele cand a zburat de la Bruxelles la Atena. Nu a fost multumit de despagubirea oferita de operatorul aerian in conformitate cu drepturile conferite pasagerilor de legislatia UE. Prin intermediul e-CODEX el va putea initia o procedura online privind o cerere cu valoare redusa, oriunde s-ar afla in Europa.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea Verde a Contabilitatii
Sabrina se afla in vizita la verii ei in Danemarca si isi da seama ca i s-au terminat medicamentele pentru diabet. Din fericire, poate cumpara medicamentele de la farmacie, chiar daca se afla in strainatate, prin intermediul sistemului epSOS eRetete.
Eficienta serviciilor publice digitale transfrontaliere se va imbunatati si mai mult atunci cand acestea vor fi bazate pe o structura de banda larga si de mare viteza in intreaga UE. Masurile de promovare a investitiilor in retele de mare viteza sunt un element al viitorului pachet al Comisiei care vizeaza construirea unui continent conectat.
Context
Incepand din 2008, Comisia Europeana, in cooperare cu statele membre ale UE, intreprinderile, administratiile nationale, mediul academic, sectorul privat si comunitatile locale, a initiat proiecte-pilot de mari dimensiuni vizand servicii publice digitale transfrontaliere, pentru a dezvolta si a testa furnizarea continua de servicii digitale transfrontaliere. Ca parte a proiectului e-SENS, peste 100 de parteneri din 20 de tari, din Portugalia pana in Turcia, dezvolta si implementeaza, pe baza unor standarde si specificatii deschise, componente ale unor servicii interoperabile privind actele de identitate electronice, semnatura electronica, livrarea electronica si documentele electronice, pe care actori inovatori din sectorul public si privat sa le poata utiliza pentru a crea noi servicii publice digitale, contribuind la "construirea, conectarea si cresterea" Europei.
Proiectele in cauza sunt:
Conectarea in siguranta a identitatilor electronice - proiectul STORK 2.0 contribuie la realizarea unui spatiu unic european de identificare si autentificare electronica. Acesta stabileste interoperabilitatea la nivel national si la nivelul UE a actelor de identitate electronice pentru persoane fizice si juridice (video).
Proceduri judiciare mai rapide - proiectul e-CODEX imbunatateste accesul transfrontalier al cetatenilor si al intreprinderilor la servicii juridice in Europa, precum si interoperabilitatea dintre autoritatile din domeniul juridic din UE (video).
Servicii medicale mai bune - epSOS proiecteaza, dezvolta si evalueaza o infrastructura a serviciilor care sa permita interoperabilitatea transfrontaliera a sistemelor de evidenta electronica a datelor medicale (video).
Achizitii publice mai bune - rezultatele proiectului PEPPOL privind achizitiile publice electronice (transferat asociatiei non-profit "OpenPEPPOL") ajuta intreprinderile europene sa colaboreze usor si pe cale electronica cu autoritatile publice europene in procesele lor de achizitii (video).
Activitati economice facilitate - rezultatele proiectului SPOCS permit intreprinderilor sa isi stabileasca sedii in strainatate. Un set pentru incepatori le ofera acestora alternative electronice transfrontaliere continue la procedurile administrative lungi pe care intreprinderile trebuie sa le urmeze de obicei atunci cand incearca sa se extinda in alte tari (video).
Proiectul e-SENS se bazeaza pe aceste rezultate si va actiona ca o punte de legatura intre faza pilot si fazele operationale atunci cand serviciile publice digitale transfrontaliere vor fi pe deplin disponibile. La proiect participa parteneri din 20 de tari: Austria, Republica Ceha, Danemarca, Estonia, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia si Turcia. Institutul European de Standardizare in Telecomunicatii (ETSI) si OpenPEPPOL contribuie in mod semnificativ la acest proiect. e-SENS a demarat la 1 aprilie 2013 si semnarea acordului de grant cu Comisia Europeana inseamna ca proiectul poate fi in prezent lansat oficial.
Comisia acorda 13,7 milioane de euro pentru a sprijini e-SENS pe o perioada de trei ani (reprezentand 50 % din bugetul de 27,4 milioane de euro), prin intermediul Programului de sprijin pentru politica privind tehnologia informatiei si comunicatiilor (ICT-PSP).
Proiectul e-SENS va analiza, de asemenea, posibilitatile de a asigura fiabilitatea pe termen lung a componentelor e-SENS si a altor servicii publice digitale transfrontaliere, pe baza rezultatelor unui studiu publicat recent). incepand din 2014, sprijinul UE ar putea proveni din infrastructurile de servicii digitale, parte a mecanismului "Conectarea Europei", care a alocat pana la un miliard de euro pe o perioada de sapte ani pentru a sprijini platformele digitale care asigura in mod continuu servicii publice in Europa.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG nr.25: Impozit pe veniturile microintreprinderilorComertul pe piata neagra va fi controlat prin noi masuri specialeCum iti poti plati impozitele prin Internet banking sau la ghiseele banciloratronatul Bijutierilor cere demiterea presedintelui ANPCInregistrare achizitie intracomunitara de bunuri, urmata de livrare interna. Cum inregistram?Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Fiecare comerciant se poate proteja de practicile neloiale!Cum poate UE sa ajute IMM-urile? Aveti ocazia de a va face auziti!Comisarul european Corina Cretu a discutat cu presedintele Klaus Iohannis despre absorbtia fondurilor europene in RomaniaUngaria majoreaza cota de TVAConcluzii dupa conferinta Calea Romaniei catre zona EuroUltimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"