Tags: conventii, programul start up nation, institutii de credit
In vederea derularii Programul Start-up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea implementarii Programului Start-up Nation in anul 2017.
Avand in vedere ca obiectivul principal al schemei de minimis il constituie stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si imbunatatirea performantelor economice ale acestora, crearea de noi locuri de munca, insertia pe piata muncii a persoanelor defavorizate, somerilor si absolventilor, cresterea investitiilor in tehnologii noi innovative, institutia de credit trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele cerinte:
- sa respecte prevederile prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii cu modificarile si completarile ulterioare aprobate prin Legea nr. 112/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii;
- sa respecte prevederile schemei de minimis, aprobata prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, care se gaseste la adresa aippimm.ro, sau direct pe linkul: https://www.aippimm.ro/categorie/programe/start-up-nation-2017/;
sa prezinte Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat oferta de parteneriat pana la data de 03.07.2017 ora 16.00;
- sa semneze cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat Conventia de colaborare in maxim 15
zile lucratoare de la selectare;
- sa aiba cel putin cate o sucursala in fiecare judet;
- sa aiba conventie cu Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii S.A.-IFN (FNGCIMM), prin care creditul bancar acordat in cadrul acestui Program sa fie garantat in proportie de 80%;
- sa deschida un cont de tranzit in care Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat sa poata vira alocatia financiara nerambursabila;
- sa acorde din contul de tranzit tuturor beneficiarilor alocatia financiara nerambursabila in baza acordului de utilizare AFN emis de OTIMMC;
- sa acorde beneficiarilor credit punte aferent alocatiei financiare nerambursabile, respectiv valorii eligibile a cheltuielilor aprobate in conditiile specificate mai jos;
- sa efectueze in baza acordului de finantare vizite de certificare a cheltuielilor la fata locului pentru toti beneficiarii si sa intocmeasca procese verbale de certificare a cheltuielilor conform schemei de minimis Start-up Nation, aprobata prin Ordinul Ministrului nr. 692 din 06.06.2017 si conventiei de colaborare.
Selectia institutiei de credit se va face in functie de indeplinirea cerintelor de mai sus si de urmatoarele criterii pentru acordarea creditului punte:
- dobanda la credit: pachet dobanda fixa de maxim 5%/an;
- comision la credit: max 0,5%, din valoarea creditului;
- comision de gestiune: max 1% din valoarea creditului – se incaseaza la efectuarea primei trageri din credit;
- alte comisioane: max 1% din valoarea creditului – se incaseaza la efectuarea primei trageri din credit;
- garantii: 80% din valoarea creditului garantat FNGCIMM si in completare garantare cu bunurile achizitionate in cadrul programului si diferenta garantata cu bunurile achizitionate prin Program;
- perioada de analiza si solutionare a creditului punte maxim 20 zile de la solicitarea creditului.
Selectia institutiei de credit se va face in maxim 3 zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere de oferte. Va fi selectata oferta cea mai avantajoasa pentru beneficiarii Programului din punct de vedere al criteriilor pentru acordarea creditului punte.
Sursa: aippimm.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Antecontracte apartamente
Intrebare:
O societate care a finalizat un complex imobiliar in anul 2023 si nu a putut incheia contracte de vanzare-cumparare pentru toate apartamentele in anii precedenti, cu ce cota de TVA poate sa faca vanzarea in anul 2025? Antecontractele au fost incheiate cu cota de 5% tva. Avand in vedere ca data procesului verbal de receptie al imobilului este in anul 2023 apartamentele pot fi considerate imobile noi, ca nu au fost utilizate sau constructii vechi intrucat au depasit termenul de 31...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare facturi in scop contabil in D394
Intrebare:
Societatea noastra emite facturi de cazare si masa, catre persoane fizice, rezidente sau nerezidente, incasate cu cardul sau numerar si pentru care se emit si bonuri fiscale. Facturile se incarca in e-factura, pe cod 751, dar se declara si in declaratia 394. Din acest motiv, in fiecare luna primim notificare de conformare pentru diferente. Va rugam sa ne ajutati cu o completare corecta a declaratiei 394, pentru a evita dublarea TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit venituri din dobanzi persoana juridica din Cipru
Intrebare:
O Societate (A) din Cipru imprumuta o Societate (B) din Romania. Societate (A) din Cipru detine o participare de 50% in alta Societate (C) din Cipru, iar Societatea C din Cipru detine 32% din Societatea (B) din Romanaia. In conditiile prezentate, va rugam sa ne precizati daca indeplinim conditiile de la art. 223 din Codul Fiscal privind scutirea de la plata impozitului pe dobanzi platite catre Societatea (A) din Cipru.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Emitere decizii de accesorii peste termenul legal. Contestare
Intrebare:
Societatea noastra a avut un cod de TVA pentru operatiuni intracomunitare in perioada 01.01.2015 - 31.07.2018. Incepand cu data de 01.08.2018 societatea devine platitoare de TVA prin depasirea plafonului pentru intreprinderi mici, deci, cu data de 01.08.2018 se anuleaza codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare.
Spre surpriza noastra, societatea primeste in data de 05.06.2025 prin SPV o decizie de calcul accesorii pentru obligatii fiscale accesorii aferente TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<