Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom vedea daca in cazul unui SRL cu o sucursala deschisa, societatea poate fi nota de debitare creditare fara a mai face factura.
Solutia consultantului:Potrivit art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Asadar, sucursalele reprezinta dezmembraminte fara personalitate juridica ale unei societati comerciale.
Din punct de vedere juridic si contabil, sucursala nu are capital social si nu distribuie nici dividende, transferul profiturilor, veniturilor sau cheltuielilor intre societatea mama si sucursala se inregistreaza prin intermediul contului 481 "Decontari intre unitate si subunitati".
Potrivit prevederilor din Anexa nr 2 - Norma specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, NOTA DE DEBITARE-CREDITARE (Cod 14-6-1A), serveste ca:
- document de inregistrare a operatiunilor de decontare intervenite intre unitate si subunitati care tin contabilitate proprie si intre subunitati ale aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Astfel, daca operatiunile pe care le derulati sunt de decontare ( valori banesti), este corect sa intocmiti NOTA DE DEBITARE-CREDITARE.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Paradisul fiscal: cine pierde si cine are de castigat?ANAF a fost obligata la plata propriilor restanteObligatii fiscale anterioare datei de 01 iulie 2013. Care e nivelul corect al penalitatilor de intarziere?Noutati fiscale: Achitarea obligatiilor de plata restanteComunicat Finante: Impunerea veniturilor din inchirierea de camere in scop turisticUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Solduri furnizori care urmeaza a fi eliminate din evidentele contabile. Cum se incheie?Servicii prestate in 2015 si facturate in 2016. Cu ce cota de TVA vom factura?Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% din salariu (Ordinul 1340/2020)Abordarea fiscala a returului de bunuri defecte, cu scopul repararii acestora de catre furnizorMecanismul platii defalcate a TVA. Plata prin bilet la ordinUltimele articole
Cheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?DECONTARE transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaPlafoane incasari si plati in numerar 2025Facturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileArticole similare
Achizitie bunuri de la o persoana fizica. Ce documente justificative sunt necesare?Cheltuieli publicitate prin acordarea de produse cu logoCum stabilim exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradateBunuri acordate sub forma de sponsorizare. Ce implicatii fiscale apar?Ultimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareArticole similare
Anulare repartizare dividende. Cum procedam la anularea deciziei initiale de repartizare?Impozitul pe profit: Ce obligatii declarative si de plata apar la fuziunea prin absorbtie?Inventarierea patrimoniului in anul 2018: Diferente fata de anul 2017Plata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarCare sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Ultimele articole
Reducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareLegea societatilor: Conditii pentru acordarea de imprumuturi salariatilor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"