Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom vedea daca in cazul unui SRL cu o sucursala deschisa, societatea poate fi nota de debitare creditare fara a mai face factura.
Solutia consultantului:Potrivit art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Asadar, sucursalele reprezinta dezmembraminte fara personalitate juridica ale unei societati comerciale.
Din punct de vedere juridic si contabil, sucursala nu are capital social si nu distribuie nici dividende, transferul profiturilor, veniturilor sau cheltuielilor intre societatea mama si sucursala se inregistreaza prin intermediul contului 481 "Decontari intre unitate si subunitati".
Potrivit prevederilor din Anexa nr 2 - Norma specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, NOTA DE DEBITARE-CREDITARE (Cod 14-6-1A), serveste ca:
- document de inregistrare a operatiunilor de decontare intervenite intre unitate si subunitati care tin contabilitate proprie si intre subunitati ale aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Astfel, daca operatiunile pe care le derulati sunt de decontare ( valori banesti), este corect sa intocmiti NOTA DE DEBITARE-CREDITARE.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialCe impact ar putea avea reducerea CASEvidenta contractelor ne scapa de amenziStornare facturi emise si perioada de prescriere. Cum procedam?Controlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Incasare avansuri. Cum procedam la colectarea TVA si emiterea facturii?Specialisti din strainatate. Cheltuieli cu cazare si masaCreante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Ajustarea TVA. Sume de recuperat si de plata mai vechi de 3 aniRefacturare costuri catre client. Tratament TVA cheltuieliUltimele articole
DECONTARE transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaPlafoane incasari si plati in numerar 2025Facturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileCladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Articole similare
Bunuri acordate sub forma de sponsorizare. Ce implicatii fiscale apar?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Corectare erori. Ce documente sunt necesare?Foaia de parcurs nesemnata | Aviz de insotire marfa neconfirmat prin semnaturaGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorUltimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareCum se exercita deducerea TVA-ului si a cheltuielilor, in baza documentelor de la furnizori?Articole similare
Studiu de caz: Plata TVA in cazul fondului de comert si calculul impozitului pe profitFacturi trimise pe e-mail. Ce elemente trebuie sa contina factura?Legea prevenirii: Lista contraventiilor care intra sub incidenta legiiStudiu de caz: Neplata dividende. PenalizariImpozitul pe profit: Ce obligatii declarative si de plata apar la fuziunea prin absorbtie?Ultimele articole
Plata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarReducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"