Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom vedea daca in cazul unui SRL cu o sucursala deschisa, societatea poate fi nota de debitare creditare fara a mai face factura.
Solutia consultantului:Potrivit art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Asadar, sucursalele reprezinta dezmembraminte fara personalitate juridica ale unei societati comerciale.
Din punct de vedere juridic si contabil, sucursala nu are capital social si nu distribuie nici dividende, transferul profiturilor, veniturilor sau cheltuielilor intre societatea mama si sucursala se inregistreaza prin intermediul contului 481 "Decontari intre unitate si subunitati".
Potrivit prevederilor din Anexa nr 2 - Norma specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, NOTA DE DEBITARE-CREDITARE (Cod 14-6-1A), serveste ca:
- document de inregistrare a operatiunilor de decontare intervenite intre unitate si subunitati care tin contabilitate proprie si intre subunitati ale aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Astfel, daca operatiunile pe care le derulati sunt de decontare ( valori banesti), este corect sa intocmiti NOTA DE DEBITARE-CREDITARE.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF a fost obligata la plata propriilor restanteBNR a modificat prognoza de inflatie pentru 2010. Vor fi afectate incasarile bugetare?Care e termenul de prescriptie pentru restituirea accizelor in cazul scutirilor indirecte?Reducerea TVA va atrage dupa sine, cel mai probabil, masuri de inasprire fiscalaPrime reprezentand participarea salariatilor la profit. Tratament fiscalUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
12 intrebari si raspunsuri ANOFM cu privire la masurile de sprijin in contextul pandemiei Covid-19. OUG 92/2020 si OUG 132/2020Obligatia de plata TVA acoperita din microgranturi. Este aceasta suma eligibila?Reducere comerciala inscrisa pe factura. Cum gestionam preturile produselor din punct de vedere fiscal si contabil?Noutati Legislatie Fiscala 30 martie - 03 aprilie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 11-15 august 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
DECONTARE transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaPlafoane incasari si plati in numerar 2025Facturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileCladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Articole similare
Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorMetoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare bon fiscalStudiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradateCorectare erori. Ce documente sunt necesare?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Ultimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareArticole similare
Contabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareDesemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?Administrarea contribuabililor mijlocii. Ce prevederi se aplica de la 1 ianuarie 2014?Casare produse expirate. Regim TVAConditii privind sediul social. Ce conditii sunt obligatorii in Romania?Ultimele articole
Plata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarReducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITALegea societatilor: Conditii pentru acordarea de imprumuturi salariatilor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"