Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, avem un SRL inregistrat in scopuri de TVA care nu aplica sistemul SPLIT TVA, dar face o plata cu bilet la ordin catre un furnizor ce aplica SPLIT TVA.
Iata raspunsul specialistului!
In cazul platii prin bilet la ordin a facturii emise de catre furnizorul/prestatorul care a optat pentru split TVA, cumparatorul nu este responsabil cu incasarea sumei respective in contul distinct al furnizorului.
In acest sens, aduc drept argument prevederile art. 3 alin. (5) din Legea nr. 275/2017 de aprobare a O.G. nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA. Acest alineat este nou introdus prin lege si are in vedere faptul ca:
"(5) Prevederile alin. (1) si (3) nu se aplica:
a) in situatia in care plata nu se efectueaza direct de beneficiar catre furnizor/prestator;
b) in situatia in care plata se efectueaza in natura;
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
c) in situatia in care plata se efectueaza prin compensare;
d) in situatiile prevazute la art. 14 alin. (1) si art. 15 alin. (5);
e) in cazul finantarii acordate de institutiile de credit si institutiile financiare nebancare prin preluarea creantelor".
Practic, in situatia prezentata de dvs., consider ca, la incasare, furnizorul/prestatorul este obligat, fie sa transfere suma incasata in alt cont decat in contul sau distinct de TVA, fie sa depuna biletul la ordin, spre incasare, la banca/trezoreria la care are deschis contul de TVA pe numele sau.
In acest sens, am in vedere si raspunsul formulat de catre A.N.A.F. in cadrul unei sesiuni de raspunsuri la diverse intrebari, oferite de ANAF pe Facebook in luna septembrie 2017:
"Ce se intampla cu incasarile in cont curent ale Biletelor la Ordin / Cec-urilor primite de la clienti si care au termen de decontare dupa 01.10.2017 ? sau chiar 01.01.2018? Acestea nu pot fi schimbate fiind girate de clientul partenerului nostru?
Raspuns ANAF: Persoanele impozabile au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, TVA aferenta instrumentelor de plata emise anterior datei de 1 ianuarie 2018 si incasate dupa aceasta data".
Prin legea nr. 275/2017, prevederile art. 15 au fost modificate, prin extensia teremenului de 7 zile lucratoare la 30 de zile lucratoare:
"(1) Persoanele impozabile si institutiile publice, inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, prevazute la art. 2 alin. (1) si (2), au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de 30 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii:
a) TVA aferenta incasarilor prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar;
b) TVA care nu a fost platita in contul de TVA de catre alte persoane decat cele prevazute la art. 3 alin. (1). Optional poate fi virata in contul de TVA si TVA care nu a fost platita in contul de TVA de catre persoanele prevazute la art. 3 alin. (1);
c) TVA aferenta instrumentelor de plata emise anterior datei de la care furnizorul/prestatorul aplica plata defalcata a TVA si incasate dupa aceasta data. .....
(3) Persoanele impozabile si institutiile publice, inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, prevazute la art. 2 alin. (1) si (2), au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de 30 de zile lucratoare de la incasare, TVA aferenta facturilor emise inainte de data la care aplica plata defalcata a TVA si achitate dupa aceasta data, care nu au fost incasate in contul de TVA".
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Amelis Dumitras, consultant fiscal si expert contabil.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari TVA in Codul fiscal. Vezi cele mai importante schimbariJustificarea scutirii pentru transport international de persoane cu mijloace auto. Cum se poate beneficia de scutirea de TVA?Ministrul Finantelor: Bunurile confiscate de FISC vor fi vandute online fara a mai fi evaluate. Piata va stabili pretulReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -ANAF si explicatiile care complicaUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
SPLIT TVA. Cum se face rambursarea TVA?Consultantii fiscali avertizeaza: Mecanismul SPLIT TVA nu este optional3 raspunsuri esentiale privind plata defalcata a TVAValoarea arieratelor nerecuperabile din TVA a ajuns la 7,1 miliarde de leiAtentie la sanctiunile pentru erorile din aplicarea SPLIT TVAUltimele articole
S-au abrogat operatiunile care dau dreptul la debitarea contului de TVA (Ordinul nr. 945/2020)Modificari, completari si abrogari ale legislatiei fiscale privind TVA, valabile din 2020Ministrul demis al Finantelor critica dur Programul de Guvernare: Ascunde adevaratele intentii, precum revenirea la austeritateProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea SPLIT TVANicio firma nu va mai fi obligata sa aplice sistemul SPLIT TVA. Proiect adoptat de senatori
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



