Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 21 Aug. 2014 Exclusiv
Tags: pfa, evidentierea platilor, pierdere fiscala, sold, mijloc fix, documente, registru jurnal

In analiza de mai jos, oferim raspunsul consultantului pentru a stabili in ce masura un PFA poate avea sold de casa negativ care decurge din platile facue din fonduri proprii.



Persoane fizice care desfasoara activitati autorizate si obtin venituri din activitati independente sunt obligate, potrivit prevederilor art. 48 alin. (8) din Codul fiscal, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila. Normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Codului fiscal au fost aprobate prin OMFP 1040/2004.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea.

La intocmirea si utilizarea documentelor financiar-contabile veti tine cont si de prevederile OMEF 3512/2008 care contin dispozitii aplicabile persoanelor fizice care desfasoara activitati independente si conduc contabilitatea in partida simpla. In acest context, contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, astfel cum se mentioneaza la art. 48 alin. (8) din Codul fiscal
sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de OMFP nr. 1040/2004.

In acest context, contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, astfel cum se mentioneaza la art. 48 alin. (8) din Codul fiscal sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de OMFP 1040/2004, precum Fisa mijlocului fix (cod 14-2-2), Fisa pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22/b), Jurnalul privind operatiuni diverse (cod 14-6-17/c), neavand obligatia completarii Registrului de casa (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA).
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Ajustarea TVA pas cu pas
Ajustarea TVA pas cu pas

Vezi detalii


Asadar in contabilitatea in partida simpla, inregistrarea operatiunilor de incasari si plati efectuate pe baza documentelor justificative, se face distinct, pe fiecare operatiune, in Registrul-jurnal de incasari si plati, fiind inregistrate nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual.

Rezultatul negativ dintre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile, inregistrate pentru fiecare sursa de venit din categoria de venituri din activitati independente reprezinta pierdere fiscala pentru acea sursa de venit. Contribuabilul poate asadar inregistra pierdere fiscala anuala rezultata din diferenta/soldul negativ intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, care se se reporteaza si se compenseaza cu venituri obtinute din aceeasi sursa de venit din urmatorii 5 ani fiscali in conditiile prevazute la art. 80 din Codul fiscal.

Regulile de reportare a pierderilor sunt urmatoarele:

a) reportul se efectueaza cronologic, in functie de vechimea pierderii, in urmatorii 5 ani consecutivi;
b) dreptul la report este personal si netransmisibil;
c) pierderea reportata, necompensata dupa expirarea perioadei prevazute la lit. a), reprezinta pierdere definitiva a contribuabilului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016