Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca exprimarea optiunii pentru aplicarea sistemului de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial pentru anul fiscal 2015 se efectueaza pana la data de 31 ianuarie 2015* prin depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit". Optiunea efectuata este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi.
Iesirea din sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit se efectueaza la inceputul anului fiscal pentru care se solicita aplicarea sistemului de declarare si plata trimestriala a impozitului pe profit. Astfel, contribuabilii care in anul 2013 au optat pentru aplicarea sistemului anual de declarare si plata a impozitului pe profit pot comunica modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit prin depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit" pana la data de 31 ianuarie 2015*.
Contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial determina platile anticipate trimestriala in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentri anul 2014, actualizat cu indicele preturilor de consum (indicele preturilor de consum se consuma prin ordin al ministrului finantelor publice pana la data de 15 aprilie a anului 2015).
Nu pot opta pentru aplicarea sistemului de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial:
- organizatiile nonprofit;
- contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura;
- persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere cu sau fara personalitate juridica;
Examen Consultant Fiscal 2026
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- persoanele juridice straine care realizeaza venituri din/sau in legatura cu proprietati imobiliare situate in Romania sau din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana;
- persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica;
- contribuabilii nou-infiintati in anul 2014 (nu sunt considerati contribuabili nou-infiintati cei care se inregistreaza ca efect al unor operatiuni de reorganizare efectuate potrivit legii);
- contribuabilii care inregistreaza pierderea fiscala la sfarsitul anului fiscal 2014;
- contribuabilii care in anul 2014 s-au aflat in inactivitate temporara sau au declarat pe propria raspundere ca nu desfasoara activitati la sediul social/sediile secundare, situatii inscrise, potrivit prevederilor legale, in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz;
- contribuabilii care in anul 2014 au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
IMPORTANT:
>> Contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial si care, in anul 2014 (primul an al perioadei obligatorii de cel putin 2 ani fiscali consecutivi) inregistreaza pierdere fiscala, efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei care se efectueaza plata anticipata.
>> Contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial si care, in anul 2014, au beneficiat de scutiri de la plata impozitului pe profit, conform legii, iar in anul 2015 pentru care se calculeaza si se efectueaza platile anticipate nu mai beneficiaza de facilitatile respective, impozitul pe profit pentru anul 2014, pe baza caruia se determina si platile anticipate, este impozitul pe profit determinat conform formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru anul 2014, luandu-se in calcul si impozitul pe profit scutit.
* Potrivit dispozitiilor art. 68 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si cele ale art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, cand ultima zi a unui termen cade intr-o zi nelucratoare, termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare care urmeaza.
Sursa: Finante Arges
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E disponibila Declaratia 101 actualizata in februarie 2015!Microintreprinderi HORECA 2023: Ce firme si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?Optiune pentru plata defalcata TVA in trimestrul IV 2017 si reducere impozit pe profit. Care e termenul pentru plata anticipata?Achizitie produse de la societatile protejate. Se depune Declaratia 100?Conditii microintreprinderi 2024. Conditia referitoare la actionari/asociati trebuie indeplinita la 31.12.2023?Ultimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaGhid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, deductibilitate si TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaBonificatie 3% din IMPOZITUL PE PROFIT. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Cifra de afaceri. Care e limita de facturare in conditiile actuale din Codul fiscal?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Proiect de OUG: Cota redusa de TVA de 5% va fi extinsa pentru mai multe categorii de bunuriCe declaratii depunem pana la 25 aprilie inclusiv?Anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Ultimele articole
Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliIncasari si plati in numerar 2026: reguli, plafoane si greseli frecvente pe care trebuie sa le evitiRambursare TVA? Ce trebuie sa stiti daca ANAF nu accepta cererile de corectie TVAIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaArticole similare
Ce trebuie sa stim privind procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuSpeta zilei! FORMULARUL 101. Cum se declara impozitul pe venit/impozitul specificSe modifica din nou FORMULARUL 101 privind impozitul pe profit!Ultima zi pentru Declaratia 101!FORMULARUL 101. Afla cum se declara in 2013 impozitul pe profitUltimele articole
Mod de calcul sume redirectionate prin formularul 177Calendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteCum se calculeaza impozitul pe profit in cazul cheltuielilor cu sponsorizarea efectuate in trim. IV 2023Reminder ANAF! 9 declaratii fiscale importante au ca termen limita de depunere data de 26 iunie 2023Declaratia 101: Ce modificari a suferit formularul prin Ordinul 310/2023 si care sunt noile instructiuni de completareArticole similare
Cheltuieli deductibile VS. Cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil in 2021Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilProiectul Legii noului Cod fiscal - Impozit pe profit - Corectarea erorilorStudii de caz: Impozitul pe profit, calculul impozitului pe profit trimestrialCodul fiscal 2011 (Partea I.2): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011Ultimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatAngajatorii pot acorda tichete de masa daca societatea are pierderi fiscale?Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleOUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Articole similare
TVA leasing autoturism - Inregistrari contabileEste obligata o persoana impozabila dintr-un alt stat membru sa se inregistreze in scopuri de TVA?Prescriere clienti neincasati. Anulare creanta. TVA colectata neexigibilaCastig din transferul titlurilor de valoare. Cum se completeaza in Declaratia Unica?Venituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum se factureaza si ce impozite se platesc?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



