Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Firma platitoare de impozit pe profit, cu pierdere la fiecare trimestru din an 2023 si urmatoarele date:
- T.Venit = 9.500.000 lei
- T.Chelt. = 9.600.000 lei din care:
Chelt.neded. = 90.000 lei
Elem.sim.venit.= 4.000 lei
La final an 2023 sold cont de profit si pierdere din balanta este SD 121 = 100.000, deci firma inregistreaza pierdere contabila de 100.000 lei / pierdere fiscala de 6.000 lei.
In legatura cu completarea D101 este corect ?
Rd.7 = - 100.000
Rd.35 = - 6.000
Rd.40 = - 6.000
Cartea Verde a impozitului pe profit
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Rd.49 = 0 Rd.53= 0?
De la randul 41 pana la final este 0.
Impozitul de recuperat in anii urm. de 6000*16% = 960 nu apare in D101?
In bilant avem in F20 la Rd.65 = 100.000 (pierdere bruta) si Rd.70 = 100.000 (pierdere neta). Este corect?
Model completare D101 - raspunsul specialistului:
D101 este corect completata la randurile mentionate.
Rd.7= - 100.000 lei este pierderea contabila, respective sold debitor cont 121
Rd.35= - 6.000 lei este pierderea fiscala rezultata, inainte de reportarea pierderii
Rd.40= - 6.000 lei este pierderea fiscala finala
Rd.49= 0 reprezinta impozitul pe profit declarat in cursul anului in D100
Rd.53= 0 reprezinta impozitul pe profit de recuperat, prin comparatie intre impozit pe profit calculat prin D101 si impozitul pe profit declarat in D100.
Acesta poate fi zero in situatia in care nu s-a declarat impozit in cursul anului, respectiv societatea a avut pierdere fiscala tot anul si nu a fost stabilit impozit.
Pierderea fiscala stabilita la data de 31.12.2023 va fi recuperata din profitul perioadelor urmatoare, asa cum prevede Codul fiscal, nu se va recupera impozitul pe profit aferent pierderii.
In F20 al bilantului, pierderea bruta poate fi egala cu pierderea neta, atunci cand nu a fost calculat impozit pe profit.
Raspuns oferit in luna iunie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
D101 si D100 au ca termen limita de depunere data de 26 iunie 2023Impozitul pe profit. Cand trebuie sa corectati erorile, avand un caz concretONG in 2022. Cum trebuie completata D101 si cum se calculeaza impozitul pe profitDeclararea si plata impozitului pe profit in 2013 | Cine nu aplica sistemul?Cum poate fi recuperat impozitul pe profit declarat si achitat eronatUltimele articole
Factura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394Firme cu TVA lunar. Termene D406 si D101 pentru decembrie 2025ONG in 2025. Ce trebuie sa stiti despre D101, bilant anual, D406 + o MONOGRAFIE contabilaLichidare societate. Ce declaratii trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataSponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?Articole similare
Grant pentru capital de lucru conform O.U.G. nr. 130. Monografie contabilaObligatii dosarul preturilor de transfer in 2016 si Ordinul 442/2016In ce conditii poti trece de la IMPOZIT PE PROFIT la impozit micro in 2025Impozit pe veniturile microintreprinderilor 2013 | Conditii de aplicareFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394Ultimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITSAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Bonificatie de 3% pentru anul 2024. Reguli de aplicare si o MONOGRAFIE contabila utila
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



