Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 02 Aug. 2013 Exclusiv
Va prezentam mai jos care sunt pasii obligatorii la infiintarea unui nou punct de lucru, in cazul unei societati deja existente.
Solutia consultantului:
Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.
Asadar, punctul de lucru trebuie inregistrat la Registru Comertului.
Potrivit art. 22 alin. (1) din Legea 26/1990, privind registrul comertului comerciantul are obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor prevazute la art. 21, in cel mult 15 zile de la data actelor si faptelor supuse obligatiei de inregistrare.
In baza acestor prevederi apreciem ca infiintarea punctului de lucru se va inregistra in registrul comertului inainte de inceprea activitatii, in cel mult 15 zile de la data Hotararii adunarii generale a asociatilor/actionarilor.
Societatea trebuie sa-si completeze obiectul de activitate conform noii activitati pe care o va desfasura.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Art.74 din "Codul de procedura fiscala prevede:
(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
(2) Contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
(4) Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.
Art. 34 din "Codul de procedura fiscala stabileste ca, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
La art. 32 alin. (7) din " Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."
Asadar, sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat. Inregistrarea se efectueaza in baza formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile scundare" (060). Nedepunerea in termen a declaratiei de inregistrare fiscala se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice, şi cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridicepotrivit art. 219 alin.(1) lit. a si alin. (2) lit. d din Codul de procedura fiscala.
In concluzie, daca la puctul de lucru isi vor desfasura activitatea un numar mai de mare de 5 salariati, acesta se va declara la autoritatea fiscala (din satul respectiv) si se va obtine un cod de inregistrare separat pentru a se putea achita distinct impozitul pe venitul din salarii. La completarea declaratiei 112, se va mentiona distinct acest " Cod fiscal pentru salariatii de la punctul de lucru.
Daca societatea nu are obligatii de plata la sediul secundar aceasta are obligatia declararii sediului in termen de 30 de zile de la infiintare, conform art. 74 din Codul de procedura fiscala, prin completarea datelor corespunzatoare din "Declaratia privind sediile secundare" (OMFP 1329/2004). Formularul poate fi descarcat gratuit de pe site-ul ANAF (www.anaf.ro) , sectiunea Asistenta contribuabili/Formulare si programe utile/Toate formularele cu explicatii. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Care sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?":
Rating:
Nota: 4.48 din 5 din 21 voturi
Rating:
Nota: 4.48 din 5 din 21 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Rambursarea TVA. Modificari si efecteSite-urile care comercializeaza continut digital vor fi aliniate la normele UEConditii de depunere a declaratiilor privind fondul de mediuRefacturarea utilitatilor catre chiriasiComisia europeana cere guvernelor sa reduca sarcinile IMM-urilorUltimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETA
Mai multe articole despre Taxe si Impozite
Articole similare
Operatiuni intracomunitare si marfa care nu iese din Romania. Cum tratam TVA-ul?Rambursare TVA din stat UE. Cum facem recuperarea TVA?Inregistare fiscala in cazul unui PUNCT DE LUCRU cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Schimbare destinatie PUNCT DE LUCRU. Cum ajustam TVA?Inregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Ultimele articole
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaModificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?
Mai multe articole despre punct de lucru
Articole similare
Criterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVATVA. Deschidere punct de vanzare in tara. Cum procedam?Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentInfiintarea unei subunitati pe teritoriul unui alt stat
Mai multe articole despre OMFP 1329/2004
Articole similare
In atentia societatilor: Finalizarea si consecintele inspectiei fiscaleStudiu de caz: operatiune scutita cu drept de deducere a TVADeclaratie rectificativa la 390. Ce sanctiuni se aplica pentru depunere declaratie incompleta?Anunt ANAF: Declaratia 120, noul PDF inteligentTratamentul fiscal aplicabil in cazul corectarii erorilor contabileUltimele articole
Reminder ANAF! F3000 se va depune pana pe data de 15 mai 2024Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFFacilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Lista seminariilor web pentru luna martie, publicata pe portalul ANAFCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024
Mai multe articole despre Codul de procedura fiscala
Articole similare
Proiect de lege: Retinerea impozitului pentru fiecare unitate in parte
Mai multe articole despre Legea 273/2006
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"