keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Criterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 01 Oct. 2015 Exclusiv
Tags: formularul 088, cod 088, deducere, achizitii bunuri

In analiza urmatoare, facem referire la o societate comerciala neplatitoare de TVA din provincie care are obiect principal de activitate 6810-cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii. Firma a cumparat un teren in Bucuresti pentru ridicarea unui bloc de locuinte. Intentioneaza sa depuna documentatia pentru formularul 088 pentru a deveni platitor de TVA.


Va trebui deschis un punct de lucru in Bucuresti pentru a avea un punctaj mai mare in acordarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA si ulterior pentru a beneficia de deductibilitatea TVA aferenta cumpararilor si recunoasterea veniturilor obtinute din vanzarea apartamentelor?

Sau se declara punctul de lucru dupa ce se intabuleaza dreptul de proprietate pe seama procesului verbal de receptie? Se mentioneaza ca in actul constitutiv al societatii este si codul CAEN 4120 lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale.


          In primul rand, trebuie retinut faptul ca punctul de lucru poate fi inregistrat la Registrul comertului in baza actului de proprietate, fara a fi necesara dovada inregistrarii acestuia la cartea funciara.
           In al doilea rand, trebuie sa aveti in vedere faptul ca reprezinta un criteriu de inregistrare in scopuri de TVA (criteriul nr. 5 din O.P.A.N.A.F. nr.  1966 din 24 iulie 2015) depunerea la oficiul registrului comertului a declaratiei  pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Acest act normativ se refera la simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice si prevede la art. 15
    (1) In vederea eliberarii de catre biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, a certificatului de inscriere de mentiuni, solicitantul are obligatia sa depuna, o data cu cererea de inregistrare si actele doveditoare, declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau de administratori, din care sa rezulte, dupa caz, ca:
    b) persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip.
    (2) Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligatia solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal o noua declaratie-tip pe propria raspundere corespunzatoare modificarilor intervenite.
 
          Deci, avand in vedere ca urmeaza sa desfasurati activitatea si in afara sediului social, de exemplu in  Bucuresti, in vederea construirii unui complex rezidential, este recomandabila infiintarea punctului de lucru in Bucuresti, bifand in declaratia cod 088 criteriul de la pct. 5 lit.  lit. b) desfasurati activitati la sediul social si/sau sedii secundare, precum si in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?, fara a bifa criteriul de la lit. a) desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?,
 

          Dupa inregistrarea punctului de lucru, inainte de depunerea formularului cod 088, trebuie sa depuneti la organul fiscal si declaratia pentru punctul de lucru, cu sau fara salariati.
           Inregistrarea fiscala  se efectueaza conform prevederilor art. 74 din O.G. nr. 92 din 24 decembrie 2003,  republicata privind Codul de procedura fiscala in termen de 30 de zile de la data infiintarii sediului secundar.
Declararea filialelor si sediilor secundare
    (1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
    (2) Contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
    (3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
    (4) Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.
    (4^1) Sediile permanente definite potrivit Codului fiscal sunt sedii secundare.
    (5) Contribuabilii care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au obligatia declararii acestor sedii potrivit prezentului articol.
            In ceea ce priveste punctul de lucru, obligatii fiscale de plata constand in impozit pe salarii, intervin numai daca punctul de lucru are mai mult de 5 salariati, caz in care se aplica prevederile   art. 34 din  Codul de procedura fiscala
 
     ART. 34
    Competenta in cazul sediilor secundare
    (1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
    (2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
          
Astfel, daca sunt mai mult de 5 salariati,  inregistrarea la organul fiscal competent (A.F.P. sector 3) se efectueaza prin formularul cod 060 reglementat prin O.M.F.P. nr.  1329 din  7 septembrie 2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare".
           Prin aceasta inregistrare se  obtine un cod de inregistrare fiscala separat de cel al sediului social, necesar  pentru a se putea achita distinct impozitul pe venitul din salarii. La completarea declaratiei 112, se va mentiona distinct codul  de inregistrare fiscala pentru salariatii de la punctul de lucru respectiv.
 
          Daca societatea nu are obligatii de plata la sediul secundar  (are mai putin de 5 salariati),  are obligatia declararii sediului in termen de 30 de zile de la infiintare, conform art. 74 din Codul de procedura fiscala, prin completarea datelor corespunzatoare din „Declaratia privind sediile secundare" (OMFP 1329/2004).

Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii.
Formularul de declaratie trebuie insotit de urmatoarele documente, in original si in copie:  
·  incheiere / rezolutie O.R.C. privind infiintarea punctului de lucru stabilit;
·  certificat de inregistrare al societatii;
. dovada detinerii sediului secundar (contract de cumparare, contract de asociere in participatie).


Exercitarea dreptului de deducere a TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii este conditionata de realizarea de operatiuni taxabile, conditie reglementata prin art. 145 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. Acest drept poate fi exercitat si dupa inregistrarea in scopuri de TVA in situatia in care achizitiile au fost efectuate inaintea inregistrarii TVA.
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras, consultant fiscal



Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016