Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CRACIUN FERICIT si un an nou mai bun!Netransmiterea unui cod de TVA nu e o conditie obligatorie pentru scutirea TVA pentru o livrare intracomunitara. Decizie CJESocietatile de leasing continua razboiul pornit de la TVAO societate doreste sa acorde avantaje in natura salariatilor. Sunt cheltuieli deductibile? Se deduce TVA?ANAF ramburseaza in august TVA de 1.375,7 milioane leiUltimele articole
TVA locuinte 2025: Studii de caz utileOrdinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitSAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareDocumentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Articole similare
Venituri din dividende. Care sunt obligatiile la CASS?Un nou acord cu FMI depinde de rezultatele evaluarii de catre ComisieCinci intrebari despre decontul de TVA. Vezi raspunsurile consultantului fiscal!Executare investii asupra unui imobil. Care sunt implicatiile TVA?Decont TVA cod 300 si declaratia cod 394 pentru ONG (persoana partial impozabila)Ultimele articole
TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Articole similare
Carta drepturilor si obligatiilor pe care le au persoanele supuse inspectiei fiscale. Ce schimba OPANAF 1162/2016?Nou! Procedura pentru a beneficia de facilitatile fiscale si pentru anularea obligatiilor de plata accesoriiOPANAF 3737/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile se modifica (proiect de Ordin)Declaratia unica – deducerea contributiilor de asigurari socialeSponsorizari si burse private. Continutul formularului 107Ultimele articole
ANAF a publicat lista CONTRIBUABILIlor bun-platnici pentru trim. IV 2024SAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriArticole similare
Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Art. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliElemente obligatorii facturi. Care sunt implicatiile privind TVA-ul?Plasarea fortei de munca. Obligatii si conditiiPunct de lucru cabinet medicalUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"