Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Debitor intrat in insolventa. Cum se recupereaza TVA-ul si cum poate fi scos din evidenta debitul?Codul fiscal 2011 (Partea II.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Intre 2021 si 2025 se aplica reduceri ale impozitului pe profit, impozitului pe veniturile micro si impozitului specific, conform OUG 153/2020In ce caz utilizeaza PFA fisa de operatiuni diverse?Restituire TVA prin sistemul tax free. Model monografie contabilaUltimele articole
Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei fiscale in MAI 2025Coduri TVA in SAF-T. Care este diferenta intre codurile 321101 si 391101?E-TVA, operational din 1 IULIE 2025. NU amanati verificarea fisierelor din SPV!PFA in domeniul IT? Atentie la codul CAEN ales si la plafonul de TVAVenituri din cedarea bunurilor. In ce conditii se face trecerea la platitor de TVA?Articole similare
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareArticole similare
Conditii privind intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce trebuie sa stitiZoom fiscal: Ajustarea bazei de impozitare in Codul fiscal din 2016Calendar fiscal complet pentru luna februarie 2014. Ce declaratii depunem?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 26-28 septembrie 2014, Poiana BrasovMese acordate salariatilor in unitatea proprie. Care sunt aspectele fiscale de care trebuie sa tinem?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Scutirea de impozit a profitului reinvestitProcedura de compensare: Consecintele nerespectarii ei. Regulament si sanctiuniCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 12 si 15 martieCodul de procedura fiscala s-a modificat. Ce ar trebui sa stim?MFP: Guvernul a aprobat Normele metodologice de aplicare a Codului fiscalUltimele articole
PFA in domeniul IT? Atentie la codul CAEN ales si la plafonul de TVAD700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVARO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Plafon TVA, MAJORAT la 395.000 lei. 3 reguli tranzitorii importante pentru CONTRIBUABILIBilet la ordin - Ce este, cum se completeaza corect si cum se utilizeazaArticole similare
Infiintarea unei subunitati pe teritoriul unui alt statOPANAF nr. 714 stabileste noi reguli pentru inregistrarea fiscala din oficiu a contribuabililorPentru sediile secundare: Declaratii fiscale prin transmitere la distantaCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilUltimele articole
Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucru
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"