Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Proiect ANAF: Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscalTransportul la si de la locul de munca. Obligatii fiscale declarative si de plataNoi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraRaspunsul consultantului fiscal: Invalidarea codului TVA din oficiu de catre autoritatea fiscala. Conditii si consecinte fiscaleCota TVA valabila pentru servicii wellnessUltimele articole
Neplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonule-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025Foaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Articole similare
Documentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareArticole similare
Codul Fiscal 2016 - norme de aplicare si consultanta specializataLista ANAF: Declaratiile care se depun la 27 februarie 2017Cum vom plati impozite pe locuinte cu 2.500% mai mari din 2016. Exemple calculTVA la locuinte noi. Cum emitem corect factura?Refacturare bunuri catre un client din Uniunea Europeana. Care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemArticole similare
Noile facilitati fiscale introduse in Codul fiscal. Scutiri la plata CASProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Miercuri, 30 octombrie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Top evaziune fiscala la TVA pe coduri CAEN. Cercuri vicioase in domeniul fiscalEsalonare la plata conform OG 11/2021. Poate fi solicitata facilitatea pentru datoriile curente?Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru CONTRIBUABILIBon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Majorare TVA din 2025: Cota unica ajunge la 21%, cea redusa la 11% si se aplica limitatDepunere declaratii. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiArticole similare
Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliServiciu prestat pe teritoriu national. Factura emisa este grevata de TVA sau nu?Intocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruPlafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023ANAF introduce noi declaratii la inregistrarea fiscala si la radiere. Iata modificarile!Ultimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"