Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Cartea Verde a Contabilitatii
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deconturi false de TVA in valoare de peste 2,5 milioane de euroDepunere declaratii ANAF. Pana cand depui D300 si cum se corecteaza erorile materiale din formularCota TVA pentru prestari de servicii in anul 2016. Cum facturam corect din 2017?Studiu de caz: Achizitii de servicii electronice de catre o societate inregistrata in scop de TVA in RomaniaCe firme vor fi reinregistrate din oficiu in scopuri de TVA de la 1 octombrieUltimele articole
E-TVA si Notificarea de conformare. Se pot corecta diferentele dintre D300 si Decontul precompletat? Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si obligatii suplimentare pentru firmeCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?E-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVATVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la vanzarea imobilelor catre persoane fiziceArticole similare
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareArticole similare
Modificarea Codului fiscal: Transpunerea Directivelor europene in legislatia noastraExplicatii specialist: Propunere de modificare a Ordinului privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculatorStudiu de caz: Obligatiile fiscale aferente asocierii fara personalitate juridicaTVA colectat si neexigibil la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Dupa 3 ani, ne apropiem de un nou COD FISCALUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Inscriere pe factura adresa sediului social si punctul de lucruReminder ANAF! Joi, 30 noiembrie 2023, termenul limita pentru depunerea formularului 398 -Declaratie speciala de TVADecont precompletat e-TVA: Exemplificarea diferentelor semnificative de 20%Proiect ANAF: Aprobarea procedurii de modificare din oficiu a vectorului fiscal TVACategorii de entitati raportoare. De cand incepe obligatia auditarii situatilor financiareUltimele articole
RO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Plafon TVA, MAJORAT la 395.000 lei. 3 reguli tranzitorii importante pentru CONTRIBUABILIBilet la ordin - Ce este, cum se completeaza corect si cum se utilizeazaTVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila CONTRIBUABILIlorD406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareArticole similare
Fiscul poate amana pana la un an rambursarea TVA si a impozitelor daca e nevoie de inspectia fiscala prealabilaCare sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Cum arata cerintele actuale din Formularul 088?Avans spre decontare in valuta. Cum procedam privind plafonulde plati cand avem casierii diferite (puncte de lucru)?Elemente obligatorii facturi. Care sunt implicatiile privind TVA-ul?Ultimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabili
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"