Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Formulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteDecontarea cheltuielilor cu utilitatile pentru sediu fiscal inchirat de la o persoana fizicaAchizitii de bunuri de pe teritoriul Romaniei. Ce documente sunt necesare?A fost aprobat formularul 177 - Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor- (Ordinul 1679/2022)Ultimele articole
Furnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Articole similare
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareArticole similare
Codul fiscal, modificat prin Legea 88/2023. Ce s-a schimbat in privinta TVA?Livrare intracomunitara de bunuri: Procedura pentru comercializare in UE, fara TVASplit TVA. Care este procedura pentru plata unei facturi?Ce se schimba privind TVA-ul in noul COD FISCAL 2016?Tratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Ultimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Firme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAMicrointreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Articole similare
Cum procedam la achizitia intracomunitara de servicii de firma neinregistrata in ROI?Factura de la furnizor si erori in decontul de TVA. Sfatul expertuluiMinisterul Economiei va fi reformat. Sunt reduse functiile de conducere si cele de executieFacilitati fiscale pentru companiile care ofera ajutor umanitar, conform OUG 20/2022Banca Mondiala propune reorganizarea ANAF. Fiscul se executaUltimele articole
E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microArticole similare
CHESTIONAR privind modul de implementare si efectele asupra mediului de afaceri ale Formularului 088Infiintarea unei subunitati pe teritoriul unui alt statAtentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentCe schema aplica firmele care fac evaziune fiscalaPunct de lucru cabinet medicalUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"