Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Examen Consultant Fiscal 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Leaseback | Ce inregistrari contabile facem si ce regim TVA aplicam?Procedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Documentar fiscal: Declaratia 394 privind livrarile sau prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul nationalCe obligatii privind TVA apar la achizitiile intracomunitare?Regimul TVA pentru achizitiile de autoturisme din Uniunea Europeana efectuate de catre persoane impozabileUltimele articole
Majorare TVA din 2025: Cota unica ajunge la 21%, cea redusa la 11% si se aplica limitatE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?TVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaArticole similare
Documentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareLegislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliArticole similare
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Obligatii asociatie de proprietari privind retinerea la sursa a impozitului pe venit si a contributiilor socialeProcedura de inregistrare a contractelor de locatiune. Etape complete2012 incepe cu un nou COD FISCALFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Cine depune formularul 204 pentru anul 2013?Anularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVANoutati legislatie fiscala 15-19 iunie - Monitorul OficialCalendar ANAF: Pana pe 20 octombrie CONTRIBUABILIi trebuie sa depuna notificarea pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceUltimele articole
Majorare TVA din 2025: Cota unica ajunge la 21%, cea redusa la 11% si se aplica limitatDepunere declaratii. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Articole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalInregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Avans spre decontare in valuta. Cum procedam privind plafonulde plati cand avem casierii diferite (puncte de lucru)?Puteti plati esalonat datoriile catre ANAF. Care sunt beneficiile si ce procedura urmati?Ordin ANAF nr. 714 din 2012: inregistrare fiscala din oficiu, pentru contribuabilii ce nu indeplinesc obligatia inregistrarii fiscaleUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabili
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"