Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Buletin informativ ANAF: 4 noutati in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 31 iulie - 4 august 2023ANAF: Acte noi cu incidenta fiscala, noi deduceri si Declaratia 088Cote de TVA aplicate in diverse situatii de livrare a marfii. Cum facem selectia de la 1 septembrie?Se mareste considerabil din 2016 termenul pentru rambursarea TVA. Ce alte modificari sunt incluse in Noul Cod de Procedura Fiscala?Ce reprezinta facturile simplificate? AnalizaUltimele articole
e-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Venituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAMasini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAFFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateArticole similare
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareDocumentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Articole similare
10 August 2009 - \"Declaratie privind taxa hoteliera pentru luna iulie\"Codul fiscal a devenit mingea de bataie a politicienilorContract de leasing. Taxa de poluareDefinitivarea impozitului in 2013. Ce obligatii declarative avem?Achizitie intracomunitara servicii. Ce tratament fiscal si TVA se aplica?Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemArticole similare
Explicatii consultant: Scutirea pentru impozitul pe veniturile obtinute de persoanele cu handicap grav sau accentuatRecuperare pierdere fiscala si plata impozitului minimObligatie inregistrare in scop de TVA. Care sunt criteriile de inregistrare de care va trebui sa tinem cont?Declaratia 106 a fost actualizataBon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Ultimele articole
Termen depunere D406. Amenzile ajung pana la 5.000 lei! Care sunt EXCEPTIILEe-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?e-Factura. Anumiti CONTRIBUABILI NU vor aplica sistemul pana pe 1 iunie 2026, conform OUG 52/2025Bon fiscal: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitie-TVA. Raspunsul la Notificare NU mai e obligatoriu pana la final de 2025Articole similare
Intocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruOrdinul ANAF nr. 320/2015 - modificare OrdinANAF nr. 1847/2014 - aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea unor formulareANAF: Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016Codul de procedura fiscala s-a modificat. Ce ar trebui sa stim?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



