Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.

Examen Consultant Fiscal 2025

Cartea Verde a Contabilitatii

Manual de politici contabile - Stick USB
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare bunuri imobile. In ce conditii e obligatorie inregistrarea in scopuri de TVA?Trecere la perioada fiscala luna calendaristica ca urmare a unei achizitii intracomunitare de bunuri. Depunerea D394Regim TVA aplicat pentru avansul si ratele de leasing in cazul achizitiei unui autoturismAngajatii AFP, in protest. Teorodorovici: Sa-si respecte obligatiile de serviciu. Vom face reforma!Ce obligatii declarative au arendasiiUltimele articole
Coduri SAF-T. Coduri care ai nevoie pentru completarea corecta a D406Controale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiProiect: Plafonul de la care devii platitor de TVA ar putea CRESTE la 395.000 leiDecont precompletat E-TVA: Brosura ANAF contine modelul decontului si a raportului + alte date esentialeControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Documentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareLegislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliArticole similare
Receptie marfuri pe baza de avize. Cum gestionam fiscal?Vanzare imobil. Care va fi tratamentul fiscal?TVA - Ajustarea bazei de impozitareStabilirea cotelor pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Baza legalaCota TVA valabila pentru servicii wellnessUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCreante incerte si ajustari pentru pierdere de valoare. Cum deducem si constituim provizion?Declaratia 394 actualizataAplicarea legislatiei privind microintreprinderile incepand cu anul 2010Cine va depune obligatoriu formularul 208?Ultimele articole
Stornare facturi. Ce este stornarea, cum se poate efectua si studii de caz utile CONTRIBUABILIlorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFE-Factura. Cum trebuie sa procedeze CONTRIBUABILIi cand facturile NU sunt vizibile in SPVImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleArticole similare
In atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Declararea contribuabililor inactivi/ reactivati si evidenta acestoraANAF introduce noi declaratii la inregistrarea fiscala si la radiere. Iata modificarile!Inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutireNoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabili
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"