Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.

Cartea Verde a Contabilitatii

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Au fost publicate Normele metodologice de aplicare a Programului IMM FACTOR (Hotararea 423/2021)Luni, 11 iulie 2022, se implineste termenul pentru depunerea declaratiilor 010, 016, 020, 070 si 700Proiect normativ privind controlul comercializarii painii. Modificarea TVA din septembrie 2013Proiect normativ pentru o noua Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugataFactura de stornare. Cum procedam in ce priveste TVA-ul de restituit?Ultimele articole
Taxarea inversa generalizata. Risc fiscal sau reforma?Persoane fizice care au terenuri de vanzare. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiCod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaArticole similare
Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareLegislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Articole similare
Ce declaratii se depun pana la termenul-limita stabilit la 22 decembrie?Export bunuri prin sucursala din Romania. Cum se poate deduce TVA aferent facturilor de achizitii intracomunitare si interne?PFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Cursul de schimb valutar folosit in stabilirea bazei de impozitareOpinia Consiliului fiscal asupra proiectului de revizuire a Codului FiscalUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Documentar fiscal: Procedura de scoatere din evidenta platitorilor de TVAProfit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Taxa de poluare recuperata in instanta se plateste in 5 aniCand e obligatorie inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI)?Declaratia privind nedeductibilitatea TVA se modificaUltimele articole
Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UED. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAArticole similare
Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentProcedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliPlasarea fortei de munca. Obligatii si conditiiUltimele articole
Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"