Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Orice persoana impozabila care are obligatia de a emite facturi si persoana impozabila care nu are obligatia de a emite o factura dar opteaza pentru emiterea facturii pot emite facturi simplificate atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro.
Facturile emise in sistem simplificat trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
a) data emiterii;
b) identificarea persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
c) identificarea tipului de bunuri sau servicii furnizate;
d) suma taxei colectate sau informatiile necesare pentru calcularea acesteia;
e) in cazul documentelor sau mesajelor tratate drept factura, o referire specifica si clara la factura initiala si la detaliile specifice care se modifica.
Conform art. 319 alin. (13) din Codul fiscal, in urma consultarii Comitetului TVA instituit in temeiul prevederilor art. 398 din Directiva 112, prin ordin al ministrului finantelor publice se aproba ca persoana impozabila care are obligatia de a emite facturi precum si persoana impozabila care nu are obligatia de a emite facturi dar opteaza pentru emiterea facturii, sa inscrie in facturi doar informatiile mai sus redate, in urmatoarele cazuri:
a) valoarea facturii, inclusiv TVA, este mai mare de 100 euro, dar mai mica de 400 euro. sau
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
b) in cazul in care practica administrativa ori comerciala din sectorul de activitate implicat sau conditiile tehnice de emitere a facturilor face/fac ca respectarea tuturor obligatiilor privind continutul facturilor emise in sistem norma sa fie extrem de dificila.
Continuarea aici.
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conditiile in care TVA se poate deduce pe baza de bonuri fiscaleCum se inregistreaza in contabilitate bonurile de combustibilIn atentia celor care depun Declaratia 394Proiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaCombustibil pentru alimentare utilaje. Cum se realizeaza deducerea TVA?Ultimele articole
Deducerea TVA-ului pentru bonurilor fiscale: In ce conditii este permisa?e-Factura ramane OBLIGATORIE chiar si pentru facturile simplificate emise de firme scutite de TVABon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Bon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Noile case de marcat, loteria bonurilor fiscale si alte masuri fiscale in noul proiectTrecere de la impozit pe profit la impozitul micro. Cum se corecteaza erorile contabile si ce documente se depunOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabileModificari Titlul III privind Impozitul pe venit. Se aplica de la 13 februarie 2015Amortizare mijloace fixe neutilizateUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noile informatii de pe factura dupa schimbarea Declaratiei 394Calcul impozit pe venit pentru trimestrul I 2014. Cum se calculeaza baza de impozitare?Restituire avans pentru livrari intracomunitare. Declaratia 390. Decont TVAFirma nou infiintata. Deducere TVACodul fiscal 2008 - Capitolul XIII. Obligatii - art. 153-158^1Ultimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFacturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?E-TVA: Firme care inregistreaza diferente justificate intre D300 si decontul precompletat. Cum trebuie sa procedezeCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariArticole similare
Informatii privind beneficiarul pe facturi. Ce date sunt suficiente si obligatorii?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



