Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In ce priveste corectarea erorilor, se va avea in vedere cazul unei societati la care se deruleaza un control fiscal pe parcursul caruia se gasesc facturi care nu aveau inscrise toate datele clientului, motiv pentru care nu au fost luate in considerare de organele de control si s-a facut recalcularea impozitului pe venit aferent.
Totodata nu s-au adus aceste constatari la cunostinta PFA in timpul controlului, ci doar in cadrul notei de constatare care s-a intocmit, nepermitand astfel corectarea respectivelor documente.
Daca in cazul TVA se poate face corectarea documentelor justificative, vom stabili de ce nu se aplica aceeasi prevedere si in cazul impozitului pe venit. In conditiile in care in OMEF 3512/2008 nu se precizeaza cand se face corectarea documentelor justificative, se va vedea in ce conditii poate fi contestata masura organelor de control de a nu lua in considerare aceste documente si a nu permite corectarea lor.
Potrivit art. 6 din legea contabilitatii orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Potrivit pct. 2 din Anexa la OMEF 3512/2008 documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
Totodata, acest ordin precizeaza la pct. 15 ca factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal.
Prevederile art. 159 din Codul fiscal referitoare la corectarea facturilor se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania. In cazul persoanelor care nu sunt inregistrate si nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, se aplica prevederile art. 155 alin. (2) din Codul fiscal.
Potrivit prevederilor acestui articol orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca si o factura.
Pentru deducerea cheltuielilor este necesar ca documentele justificative sa indeplineasca toate cerintele impuse de lege, atat de art. 155 in cazul facturilor cat si de OMEF 3512/2008, pentru alte documente justificative.
Astfel, in masura in care ati primit facturi emise de diversi furnizori ce nu indeplinesc conditiile de document justificativ pentru deducerea cheltuielilor, consider ca puteti contesta decizia organului fiscal de neacordare a deducerii cheltuielilor, concomitent cu solicitarea catre furnizori a corectarii documentelor, conform dispozitiilor art. 159 din Codul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Corectare erori. Ce documente sunt necesare?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Studiu de caz: Notele contabile de corectie si inregistrarea de TVAOPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVACorectare eventualele erori din Declaratia recapitulativa 390 VIES. Sfatul specialistului!Cea mai utila lucrare pentru contabilii din institutiile publice!CORECTARE ERORI contabile. Procedura si implicatiiUltimele articole
Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAImplicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateCorectarea erorilor contabile. Chitante dintr-un an precedent inchis, predate cu intarziere
Mai multe articole despre Corectare erori
Articole similare
Corectare declaratii si transfer dosar fiscal. Posibilitatea ca cererea din partea ANAF sa fie prescrisaCORECTAREA ERORILOR materiale din deconturile de TVANeinregistrari achizitii. Deductibilitate TVAPresedintele ANAF: Inspectorii Antifrauda au aplicat sanctiuni in valoare de 75 de milioane de leiManual de Politici Contabile: 34 de aspecte esentiale in 2015Ultimele articole
Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!CORECTAREA ERORILOR materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazCorectare valoare achizitie intracomunitara de bunuri din an precedentOmiterea inregistrarii facturilor. Rectificarea erorilor contabile si implicatiile privind impozitul pe profit si TVAImpozit profit si TVA. Control Fisc: Declararea sumelor suplimentare din anii precedenti
Mai multe articole despre corectarea erorilor
Articole similare
Studiu de caz: Cum facem compensarea unor creante?Renuntare la creanta fata de societate. Ce DOCUMENTE se vor intocmi si cand se aplica TVA?Sfatul specialistului: Noi modificari ale legislatiei privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationaleNontransfer intracomunitar de bunuri. Ce implicatii fiscale exista?Justificare TVA: folosim si facturi venite prin e-mail?Ultimele articole
MONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)ANOFM a publicat DOCUMENTEle necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaDecontarea a 41,5% din salariu de baza. Perioada de aplicareFormulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Monografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?
Mai multe articole despre documente
Articole similare
Ajustarea TVA clienti incerti. Raportare in D300 si D394. Monografie contabilaMFP: Solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareNoi reguli pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit. In ce constau modificarile?Decontul de TVAComunicat Finante: Impunerea veniturilor din inchirierea de camere in scop turisticUltimele articole
Sistemul TVA la incasare, ajustarea negativa a bazei de impozitare. TVA neexigibilaImpozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Modificari aduse de OUG 135/2020 cu privire la pensiile publice din Romania. Drepturile se aplica de la 1 septembrie 2020Inregistrarea unei societati comerciale in scopuri de TVA cu intarziere. Care sunt consecintele fiscale?
Mai multe articole despre corectie
Articole similare
Cum procedam privind exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Promovare produse. Acordare bunuri cu titlu gratuitBunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Pentru a recupera penalitati este obligatorie emiterea unei facturi?Achizitie floarea soarelui de la persoane fiziceUltimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselor
Mai multe articole despre OMEF 3512

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"