Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In ce priveste corectarea erorilor, se va avea in vedere cazul unei societati la care se deruleaza un control fiscal pe parcursul caruia se gasesc facturi care nu aveau inscrise toate datele clientului, motiv pentru care nu au fost luate in considerare de organele de control si s-a facut recalcularea impozitului pe venit aferent.
Totodata nu s-au adus aceste constatari la cunostinta PFA in timpul controlului, ci doar in cadrul notei de constatare care s-a intocmit, nepermitand astfel corectarea respectivelor documente.
Daca in cazul TVA se poate face corectarea documentelor justificative, vom stabili de ce nu se aplica aceeasi prevedere si in cazul impozitului pe venit. In conditiile in care in OMEF 3512/2008 nu se precizeaza cand se face corectarea documentelor justificative, se va vedea in ce conditii poate fi contestata masura organelor de control de a nu lua in considerare aceste documente si a nu permite corectarea lor.
Potrivit art. 6 din legea contabilitatii orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Potrivit pct. 2 din Anexa la OMEF 3512/2008 documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Cartea Verde a Contabilitatii

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
Totodata, acest ordin precizeaza la pct. 15 ca factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal.
Prevederile art. 159 din Codul fiscal referitoare la corectarea facturilor se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania. In cazul persoanelor care nu sunt inregistrate si nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, se aplica prevederile art. 155 alin. (2) din Codul fiscal.
Potrivit prevederilor acestui articol orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca si o factura.
Pentru deducerea cheltuielilor este necesar ca documentele justificative sa indeplineasca toate cerintele impuse de lege, atat de art. 155 in cazul facturilor cat si de OMEF 3512/2008, pentru alte documente justificative.
Astfel, in masura in care ati primit facturi emise de diversi furnizori ce nu indeplinesc conditiile de document justificativ pentru deducerea cheltuielilor, consider ca puteti contesta decizia organului fiscal de neacordare a deducerii cheltuielilor, concomitent cu solicitarea catre furnizori a corectarii documentelor, conform dispozitiilor art. 159 din Codul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaStudiu de caz: Notele contabile de corectie si inregistrarea de TVAErori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Bon fiscal. Cum procedam la anularea bonului si ce documente intocmim?Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVAUltimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazArticole similare
OPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVADiferente la calcularea impozitului. Cum se inregistreaza in contabilitate erorile?Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Finantele permanentizeaza procedura de rambursare TVA cu control ulteriorCorectare factura garantie emisa cu TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Declaratia 390 VIES: ce este si cum se completeaza corect?Sistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliNotificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiArticole similare
Briefing de presa sustinut de ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, la finalul sedintei de GuvernANOFM a publicat DOCUMENTEle necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaAchizitie spatiu pe firma si factura cu TVA. Cum poate firma sa vanda mai departe cu TVA?Zoom fiscal: Criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVACreante neincasate. Clientul declarat inactiv. Cum isi poate recupera societatea banii?Ultimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Studiu de caz: Regularizarea unui pret facturat eronat pentru o factura externaMinistrul Finantelor: Contribuabilii pentru care au fost emise somatii triplate vor primi decizii de CORECTIE in scurt timpCorectare factura emisa initial. Cum se factureaza diferenta de pret?Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalCorectare decont TVA dupa o greseala des intalnitaUltimele articole
Consum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Venituri din chirii in scop turistic. Precizari importante ale ANAF pentru persoanele fiziceNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiArticole similare
Studiu de caz: Tratament contabil si fiscal in cazul unei achizitii cu factura incompletaBonul de la casa de marcat poate fi dedus la impozitul pe profit?Achizitie bunuri de la o persoana fizica. Ce documente justificative sunt necesare?Cum stabilim exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Cum se exercita deducerea TVA-ului si a cheltuielilor, in baza documentelor de la furnizori?Ultimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"