Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce priveste corectarea erorilor, se va avea in vedere cazul unei societati la care se deruleaza un control fiscal pe parcursul caruia se gasesc facturi care nu aveau inscrise toate datele clientului, motiv pentru care nu au fost luate in considerare de organele de control si s-a facut recalcularea impozitului pe venit aferent.
Totodata nu s-au adus aceste constatari la cunostinta PFA in timpul controlului, ci doar in cadrul notei de constatare care s-a intocmit, nepermitand astfel corectarea respectivelor documente.
Daca in cazul TVA se poate face corectarea documentelor justificative, vom stabili de ce nu se aplica aceeasi prevedere si in cazul impozitului pe venit. In conditiile in care in OMEF 3512/2008 nu se precizeaza cand se face corectarea documentelor justificative, se va vedea in ce conditii poate fi contestata masura organelor de control de a nu lua in considerare aceste documente si a nu permite corectarea lor.
Potrivit art. 6 din legea contabilitatii orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Potrivit pct. 2 din Anexa la OMEF 3512/2008 documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
Totodata, acest ordin precizeaza la pct. 15 ca factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal.
Prevederile art. 159 din Codul fiscal referitoare la corectarea facturilor se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania. In cazul persoanelor care nu sunt inregistrate si nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, se aplica prevederile art. 155 alin. (2) din Codul fiscal.
Potrivit prevederilor acestui articol orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca si o factura.
Pentru deducerea cheltuielilor este necesar ca documentele justificative sa indeplineasca toate cerintele impuse de lege, atat de art. 155 in cazul facturilor cat si de OMEF 3512/2008, pentru alte documente justificative.
Astfel, in masura in care ati primit facturi emise de diversi furnizori ce nu indeplinesc conditiile de document justificativ pentru deducerea cheltuielilor, consider ca puteti contesta decizia organului fiscal de neacordare a deducerii cheltuielilor, concomitent cu solicitarea catre furnizori a corectarii documentelor, conform dispozitiilor art. 159 din Codul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CORECTARE ERORI de calcul TVA deductibila si TVA colectataFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVACORECTARE ERORI. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Noi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareProcedura de corectare a erorilor in actul administrativ fiscal. Tot ce trebuie stiutUltimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Corectare decont TVA. Ce solutii avem in cazul unei erori materiale?Manual de Politici Contabile 2015, editabil. Il aveti pe birou?Sistemul TVA la incasare, anularea dreptului de deducere TVACe obligatii revin microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant?Manualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziUltimele articole
Declaratia 390 VIES: ce este si cum se completeaza corect?Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Sistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliNotificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Obiect secundar de activitate. Ce obligatii are societate la facturare?Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareStudiu de caz: Marfa. Inregistrare in scopuri de TVAModificarile aduse in normele Codului fiscal, pe titluri, de HG 159/2016Imobilizarile corporale. Ce DOCUMENTE se utilizeaza pentru evidenta lorUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Comunicat: Precizari Legea BASS pentru anul 2015Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliCe cota de TVA se aplica in ...Ministrul Muncii anunta ca de la 1 ianuarie 2022 salariul minim va ajunge la 1.524 lei netDeducerea dupa reinregistrarea in scopuri de TVA. Cum sa evitati consecintele negative ale anularii codului de TVAUltimele articole
Consum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalVenituri din chirii in scop turistic. Precizari importante ale ANAF pentru persoanele fiziceNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Articole similare
Bonul fiscal – inregistrarea in contabilitate, acordare calitate de document justificativ si deductibilitatea cheltuielilor.Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Factura cu format diferit. Sunt cheltuielile deductibile in cazul tranzactiilor intre persoanele afiliate?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Ultimele articole
Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorCum se exercita deducerea TVA-ului si a cheltuielilor, in baza documentelor de la furnizori?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



