Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce priveste corectarea erorilor, se va avea in vedere cazul unei societati la care se deruleaza un control fiscal pe parcursul caruia se gasesc facturi care nu aveau inscrise toate datele clientului, motiv pentru care nu au fost luate in considerare de organele de control si s-a facut recalcularea impozitului pe venit aferent.
Totodata nu s-au adus aceste constatari la cunostinta PFA in timpul controlului, ci doar in cadrul notei de constatare care s-a intocmit, nepermitand astfel corectarea respectivelor documente.
Daca in cazul TVA se poate face corectarea documentelor justificative, vom stabili de ce nu se aplica aceeasi prevedere si in cazul impozitului pe venit. In conditiile in care in OMEF 3512/2008 nu se precizeaza cand se face corectarea documentelor justificative, se va vedea in ce conditii poate fi contestata masura organelor de control de a nu lua in considerare aceste documente si a nu permite corectarea lor.
Potrivit art. 6 din legea contabilitatii orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Potrivit pct. 2 din Anexa la OMEF 3512/2008 documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
Totodata, acest ordin precizeaza la pct. 15 ca factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal.
Prevederile art. 159 din Codul fiscal referitoare la corectarea facturilor se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania. In cazul persoanelor care nu sunt inregistrate si nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, se aplica prevederile art. 155 alin. (2) din Codul fiscal.
Potrivit prevederilor acestui articol orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca si o factura.
Pentru deducerea cheltuielilor este necesar ca documentele justificative sa indeplineasca toate cerintele impuse de lege, atat de art. 155 in cazul facturilor cat si de OMEF 3512/2008, pentru alte documente justificative.
Astfel, in masura in care ati primit facturi emise de diversi furnizori ce nu indeplinesc conditiile de document justificativ pentru deducerea cheltuielilor, consider ca puteti contesta decizia organului fiscal de neacordare a deducerii cheltuielilor, concomitent cu solicitarea catre furnizori a corectarii documentelor, conform dispozitiilor art. 159 din Codul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazCORECTARE ERORI. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Corectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentCorectare eventualele erori din Declaratia recapitulativa 390 VIES. Sfatul specialistului!Achizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Ultimele articole
Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAArticole similare
TVA - Corectarea documentelorNeinregistrari achizitii. Deductibilitate TVANoi prevederi ANAF privin solutionarea contestatiilorRestituire bursa privata indexata cu indicele de inflatieImpozit profit si TVA. Control Fisc: Declararea sumelor suplimentare din anii precedentiUltimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziErori contabile si rectificarea declaratiilor fiscaleSituatii financiare: Cum se corecteaza bilantul daca va fi modificata valoarea impozitului pe profit?Diferente la calcularea impozitului. Cum se inregistreaza in contabilitate erorile?Articole similare
Fisa de cont pentru operatiuni diverse (Cod 14-6-22)Ce DOCUMENTE sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Intocmire autofactura. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?Principalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiTVA Intracomunitar: ghidul completCodul Fiscal, modificat prin OUG 30/2024. Ce schimbari au fost aduse accizelor si altor taxe specialeTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Articole similare
Ce modificari aduce Codul fiscal in ce priveste TVA-ul din 2016?Obligatia ajustarii TVA la anularea din oficiu a codului de TVA. Cum procedam?Inregistrare in scopuri de TVA cu intarziere dupa depasirea plafonului. Care sunt implicatiile fiscale si ce sactiuni se aplica?Control vamal si TVA. Cum inregistram in contabilitate plata diferentei de TVA?Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliUltimele articole
PFA, norma ajustata de venit. Cum se calculeaza impozitul pe venit, CAS si CASSCNPP: Indicatori utilizati in sistemul public de pensii pentru anul 2024Monografie contabila necesara firmelor care deconteaza ochelari de vedere angajatilorMonografie contabila necesara firmelor care deconteaza ochelari de soare angajatilorTVA panouri fotovoltaice. Studii de caz utileArticole similare
Metoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare bon fiscalProduse reciclabile primite gratuit. Documente justificative. Inregistrari contabileGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorProfita de deducerea de 50 la suta a cheltuielilor cu combustibilul. Iata o solutie!Studiu de caz: Tratament contabil si fiscal in cazul unei achizitii cu factura incompletaUltimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"