Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, care sunt reglementarile actuale in ce priveste circuitul documentelor financiar-contabile.
Documentele financiar contabile se intocmesc si se utilizeaza in conformitate cu prevederile OMEF 3512/2008. In Anexa nr. 2 la acest ordin sunt redate Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile. Circuitul si modalitatea de arhivare pentru fiecare formular din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile sunt stabilite de aceste norme.Spre exemplu, cu privire la Ordinul de deplasare (Delegatie - Cod 14-5-4) normele mentionate stabilesc ca, formularul circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;

Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
Astfel, circuitul documentelor financiar contabile in cadrul societatii se va stabili avandu-se in vedere specificul activitatii, organizarea acesteia s.a., pornind de la aceste norme de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?ORDIN DEPLASARE si prestari servicii. E obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare?Articole similare
Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradateAutoturism de serviciu. Deducere TVAPentru a recupera penalitati este obligatorie emiterea unei facturi?Corectare erori. Ce documente sunt necesare?Studiu de caz: Tratament contabil si fiscal in cazul unei achizitii cu factura incompletaUltimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"