Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Circuitul documentelor financiar contabile 2012Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Articole similare
Venituri din dividende. Care sunt OBLIGATIIle declarative?Codul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul XIII - OBLIGATII declarative ale platitorilor de venituri cu retinere la sursaCare este regimul fiscal pentru acordarea facilitatilor in constructii in 2023?Regimul special pentru intreprinderile miciDocumentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareUltimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiIntregul sistem de asistenta sociala va fi reformat. 7 schimbari importanteFirme care primesc autofacturi de la clienti. Cine si cum face declararea in E-factura?ANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetareArticole similare
Achizitie intracomunitara autoturism si cautiune (garantie). Ce regim TVA se aplica?Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceManualul Contabilului Incepator prezinta cele mai recente modificari ale Legii ContabilitatiiVreti sa deschideti un magazin second-hand? Iata ce regim TVA aplicati!Cesiune parti sociale si nerezidenti. Cum se va plati impozitul aferent cedarii partilor sociale?Ultimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completCodul Fiscal, modificat prin OUG 30/2024. Ce schimbari au fost aduse accizelor si altor taxe specialeTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Cum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurArticole similare
Tratamentul FISCAL al cheltuielilor cu achizitionarea caselor de marcat, conform Legii 153/2020. Informare ANAFStudiu de caz: Obligatie declarare adaos comercial pentru o societate comerciala care desfasoara activitate de comert cu ridicataConsignatie produse spre vanzare. Ce inregistrari contabile si ce documente justificative intocmim?Comunicat Finante: Reamintirea unor aspecte legate de aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor/profitANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un control inopinat?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiControale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiPana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondenteiCriterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024Articole similare
Implicatii fiscale privind desfasurarea de activitati cu cod CAEN 5610 si 5630A fost aprobata de Guvern amnistia fiscala propusa de MFP pentru dobanzi, penalitati si alte accesorii datorate de firmeRaportarea prin decontul de TVAParticipare la conferinta si TVA. Ce impozite se platesc si ce declaratii completam?Operatiuni neimpozabile in Romania - regim fiscal TVAUltimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleMicrointreprindere in 2024. Optiune privind PLATA impozitului pe profit in cursul anuluiGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!TVA Intracomunitar: ghidul completAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"