Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)

Manual de politici contabile - Stick USB

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
Plata taxelor si impozitelor in 2015. Solutiile expertilor in contabilitate si fiscalitatePrestare servicii electronice: Ce OBLIGATII TVA au persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVADe la 1 ianuarie 2015, nivelul accizelor va fi exprimat in lei. OUG aprobatPrimul ghid pentru investitorii straini a fost lansatIn 4 zile, intalnire la FinanteUltimele articole
Prosumator. OBLIGATII fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaSAF-T: Ce trebuie sa stie firmele neinregistrate in scopuri de TVACod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si OBLIGATII aparCBAM: Ce este, cum functioneaza si ce OBLIGATII au importatorii din RomaniaArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 05 - 11 mai 2008Bon fiscal. Cum procedam la anularea bonului si ce DOCUMENTE intocmim?Declaratia privind beneficiarii reali. Societatile cooperative au aceasta obligatie?Cum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFJustificarea scutirii de TVA pentru exportul de bunuri. Tratament fiscal si DOCUMENTE necesareUltimele articole
Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceArticole similare
Aplicarea facilitatilor din domeniul constructiilor: Ordonanta 114/2018, modificata! OUG 43/2019 introduce noi coduri CAENPrecizare MFP in privinta Veniturilor neimpozabileCe obligatii aveti ca platitori de accize?Legea 28/2020: Noi prevederi pentru comercializarea produselor alimentareModificari aduse contributiilor sociale obligatorii de OG 16/2022. Material oficial ANAFUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteArticole similare
Documentar fiscal: Faptul generator pentru livrari de bunuri si prestari de serviciiPrestare servicii PFA sau conventie civila. Ce obligatii fiscale apar?OUG 69/2019: Masuri de protectie pentru concedierile colective in cadrul unor companii de statCod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaTaxa pentru utilizarea programelor informaticeUltimele articole
Plafon TVA. Calculare plafon 300.000 lei in cazul facturilor stornoDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariPFA si PLATA CASS in 2025: Cum sa procedezi daca ai un PFA nouD. Unica si PLATA CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducere
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"