Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
Ce declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?Codul Fiscal 2010 TITLUL V - Capitolul III - Modul de impozitare a veniturilor din economii obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in state membre si aplicarea schimbului de informatii in lIntrebari TVA. Sesiune online ANAF: OBLIGATIIle fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul ComertuluiFormularele de inregistrare fiscala se pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distantaPrescriere TVA de rambursat. Completare decont 300Ultimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025TVA locuinte 2025: Studii de caz utileANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Articole similare
Buletin ANAF: Noile acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 25-29 iulie 2016Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% din salariu (Ordinul 1340/2020)Raspuns oficial ANAF: Specificatii privind inregistrarea unei persoane juridice in SPV107 monografii contabile, la dispozitia dvs!Ordin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciUltimele articole
Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofit5 trucuri pentru a prezenta cu succes un raport financiarDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVACum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Ce obligatii fiscale se impun pentru asociat si administrator nerezident?Noutati legislatie Fiscala 19-23 ianuarie 2009 - Monitorul OficialSe aplica noul nivel pentru taxa pe stalp. Cum se calculeaza impozitul pe constructii speciale in 2015?Contract inchiriere nerezidenti. Obligativitatea inregistrarii contractului la ANAFPrimire factura cheltuieli aferenta an anterior. Cand putem depune Declaratia 101?Ultimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importantePFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaNoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Articole similare
TVA - Diferente de curs valutarImpunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorANAF: Noi modificari privind declararea livrarilor si a prestarilor de serviciiMFP reglementeaza platile anticipate si salariile bugetarilor, castigate in instantaLeasingul financiar. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Ultimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025TVA locuinte 2025: Studii de caz utileANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"