Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)

Examen Consultant Fiscal 2025

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
Ce declaratii depunem la Fisc pana la 25 septembrie?Ce declaratii depunem pana la 10 octombrie?Compensare TVAFiscul si statele membre. Cum recuperam creantele intr-un context comunitar?Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul III - Impozitul si taxa pe terenUltimele articole
ONG fara activitate economica in 2025. OBLIGATII declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaInchiriere auto. OBLIGATII de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVADiurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistPrestari servicii. OBLIGATII TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UEComert online prin Trendyol: OBLIGATIIle de TVA pentru PFA-uri in 2025Articole similare
Ce tratament fiscal TVA se aplica pentru export in Romania efectuat de furnizor din stat membru?Ordinul MT nr. 497/2015 modifica emiterea certificatelor tehnice pentru vehiculele rutiere care efectueaza transport rutier international de marfuri pentru acordarea si utilizarea autorizatiilor CEMTPentru invoice trebuie sa emitem si factura?Perisabilitati peste limitele maxime admise | Tratament fiscal si inregistrari contabileLivrare utilaje aflate pe teritoriul Romaniei. Cum facturam?Ultimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorArticole similare
OMFP nr. 1810 din 2010In atentia celor care in anul 2013 au aplicat sistemul TVA la incasare: Noile DISPOZITII tranzitorii 2014Redevente nerezident. In ce conditii se plateste impozitul pe nerezidenti?Refuzul partial al valorii unei facturii. Ce solutii avem?Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveUltimele articole
Modificari aduse TVA prin OG 22/2025: locul prestarii, plafonul si RO e-TVAe-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Articole similare
Facilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul X - Regimul deducerilorSistemul TVA la incasare: inregistrarea platii la cursul valutar al furnizorului si la data platiiComunicat ANAF privind rambursarea TVA in luna iulieCum accesati dosarul fiscal? Prevederi ANAFUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la PLATA si completarea facturilor in e-FacturaConcediu medical. Care este baza de calcul in cazul indemnizatiei de concediu medicalBonuri de masa. Pot fi acordate si in weekend? Daca da, in ce conditii?e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?Cota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu PLATA in rate
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"