Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita

Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
Va fi simplificat regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRCModel de DECIZIE de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a OBLIGATIIlor bugetare principale (proiect de Ordin)Explicatii consultant: Scutirea pentru impozitul pe veniturile obtinute de persoanele cu handicap grav sau accentuatSistemul TVA la incasare, iesirea din evidenta platitorilor de TVA si cont 4428. Care sunt efectele fiscale?Exclusiv online: Consultantii fiscali: Normele pentru Codul Fiscal contrazic ordonanta pe care incearca sa o clarificeUltimele articole
Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatANAF: Incasarile prin plata voluntara in primele 8 luni ale lui 2023 sunt de peste 95%Sambata, 30 septembrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei speciale de TVAImpozit specific declarat si achitat eronat. Cum poate fi recuperata suma platita in plusANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL I - Capitolul III - DefinitiiMFP: Comunicat privind reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaStiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Regim activitati independente in noul Cod fiscal 2016Evitarea dublei impuneri: Impozit pe venit redeventa retinut in BulgariaUltimele articole
Controale ITM: Amenzi de peste 1,26 milioane de lei pentru firmele din domeniul serviciilor de cazareIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatImpozit specific declarat si achitat eronat. Cum poate fi recuperata suma platita in plusANAF reaminteste contribuabililor ce DOCUMENTE ce se pot obtine prin intermediul SPVFirmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Articole similare
Sinteza DISPOZITII OUG nr. 125 privind venitul net determinat pe baza de norme de venitMFP: Noi precizari pentru calculul cifrei de afaceri din perspectiva TVAANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un control inopinat?Explicatii punctuale: Reglementarile privind plata defalcata a TVA modificate major in ParlamentCheltuieli cu apa potabila pentru salariati. Sunt cheltuieli deductibile?Ultimele articole
Controale ITM: Amenzi de peste 1,26 milioane de lei pentru firmele din domeniul serviciilor de cazareControale ITM in domeniul turismului si al serviciilor de alimentatie publica in trim I-III din 2023Plafon de 33% beneficii extrasalariale. Facturile de masaj kineto se incadreaza in plafon?Modificari asupra cotelor de TVA, aplicate incepand cu 1 ianuarie 2024Firme care acorda diurna salariatilor. Mai pot fi acordate si tichete de masa pe zilele lucrate?Articole similare
Facturi emise dupa control fiscal - Deducere TVA beneficiarReinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVASalariati in telemunca si deplasarea periodica la sediul societatii. Se acorda diurna in acest caz?ANAF a elaborat urmatorul proiect de act normativ:Efectele corectarii erorilor contabile asupra obligatiilor fiscale privind TVAUltimele articole
Controale ITM: Amenzi de peste 1,26 milioane de lei pentru firmele din domeniul serviciilor de cazareMajorare salariu minim la 3.300 lei. Facilitatea care prevede 200 lei netaxabili mai ramane in vigoare?Salariul minim brut in constructii NU va creste la 4.500 lei din octombrie 2023ANAF: Incasarile prin PLATA voluntara in primele 8 luni ale lui 2023 sunt de peste 95%Microintreprinderi in 2023. Cum se calculeaza plafonul de 500.000 euro?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"