Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
Achizitie masina second-hand: Tratament fiscal TVA pentru import din stat tertCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteSAF-T: Ce coduri de taxa se utilizeaza la inregistrarea facturilor de la furnizoriOrdinul 450 din 2013 reglementeaza depunerea contestatiilor la ANAFControale ANAF la contribuabilii persoane fizice si juridice, pentru reducerea evaziunii fiscale. Ce vizeaza inspectoriiUltimele articole
PFA la norma de venit si salariat. Ce OBLIGATII CAS si CASS are in 2025Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Depunere Declaratia Unica in 2025. Ce OBLIGATII CAS si CASS are un PFA cu CIMArticole similare
Obiect secundar de activitate. Ce obligatii are societate la facturare?Cum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurIn atentia contribuabililor! Aplicarea stampilei pe inscrisuri este voluntara, NU obligatorieMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareDepunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
Legea privind prevenirea si combaterea spalarii banilor SE MODIFICA! (proiect de OUG)Proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2012. Prevederi si modificariE-Factura in relatia B2G. Trebuie folosit sistemul in cazul achizitiilor directe?Declaratia 311 se modifica. Care sunt noutatile?Achizitii si livrari de servicii intracomunitare de catre o persoana inregistrata in scopuri de TVAUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteArticole similare
Livrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileProcedura de distribuire dividende in cazul microintreprinderilorNou in Monitor! Prin Legea 43/2023 vor fi anulate anumite obligatii fiscaleSe prelungeste termenul de aplicare a schemei de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor pana la 31 decembrie 2022Suma contestata la ANAF in 2014: aproape 1,5 miliarde de leiUltimele articole
D300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereCe contributii CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMIEsalonare clasica la PLATA in 2025: ANAF simplifica proceduraDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"