Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)
Cartea Verde a Contabilitatii
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Circuitul documentelor financiar contabile 2012Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Articole similare
CASMB suspenda activitatea de lucru direct cu publiculOBLIGATIIle particulare ale utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale. Info CECCAROperatiuni triunghiulare: Firma din Romania in calitate de cumparator revanzatorDe ce vor creste comisioanele si dobanzile bancare din 2016Masuri pentru prevenirea imbolnavirii cu Coronavirus: ANRE suspenda toate activitatile care implica relatia cu publiculUltimele articole
Prestari servicii. OBLIGATII TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UEComert online prin Trendyol: OBLIGATIIle de TVA pentru PFA-uri in 2025Venituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Drepturile de autor. Impozit datorat, CAS, CASS si exceptii in 2025Bon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Articole similare
Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Achizitia de marfuri de la o persoana fizica: Regimul fiscal si declarativ al cumpararilor de bunuri pe baza de borderouAspecte utile in 2016 privind regimul de declarare derogatoriuScoatere din evidenta produse degradate. Cum deducem TVA-ul aferent cheltuielilor?Atentie la noile reguli privind atestarea rezidentei fiscale si atestarea impozitului platit in RomaniaUltimele articole
Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiunee-TVA: Exista un formular tipizat pentru raspuns la Notificarea de conformare?Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneArticole similare
TVA la incasare. Tot ce trebuie sa stiiS-au abrogat operatiunile care dau dreptul la debitarea contului de TVA (Ordinul nr. 945/2020)Corectarea erorilor materiale din decontul de TVANoutati Legislatie Fiscala 15-19 mai 2009 - Monitorul OficialActualizarea legislatiei privind TVA la incasare 2014. Legea se modificaUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteArticole similare
Rambursarea TVA. Modificari si efecteTaxa de poluare recuperata in instanta se plateste in 5 aniFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCalcularea impozitului pe profit. Bonificatii, case de marcat si profit reinvestitUltimele articole
Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideVenituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la PLATA TVA?TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Concediu de odihna neefectuat complet in perioada CIC. Aspecte legale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



