Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
ANAF ramburseaza TVA in valoare de aproape 1 miliard de leiTVA la incasare: Ce penalitati sunt daca nu depun notificareaANAF: Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017Buletin ANAF: Ce noutati fiscale importante retinem din luna ianuarie?ANAF explica modul de completare Formular 207Ultimele articole
Inchiriere auto. OBLIGATII de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVADiurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistPrestari servicii. OBLIGATII TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UEComert online prin Trendyol: OBLIGATIIle de TVA pentru PFA-uri in 2025Venituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Articole similare
Deducere TVA si cheltuieli. Cum procedam la utilizarea unui autoturism?Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publiceNumarul de evidenta a platii. Modificari 2013Ce modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceOG nr. 3 din 2013 modifica legislatia privind contractarea de imprumuturiUltimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Compensarea TVA-ului de plata cu cel de rambursatNoile criterii de selectie contribuabili mari si mijlocii. Oficial ANAFContract de know-how. Ce impozit si contributii se platesc?Servicii pentru beneficiar din stat tert. Ce tratament fiscal referitor la TVA se aplica?A fost aprobat Formularul 097: Notificare privind incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareUltimele articole
Modificari aduse TVA prin OG 22/2025: locul prestarii, plafonul si RO e-TVAe-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Articole similare
Efectele inregistrarii contractului de locatiune la administratia financiaraTVA pentru achizitia de vehicule in spiritul OUG 34 per 2009 si al HG 488 per 2009Tratament creante neincasateCadouri in bani si produse acordate angajatilor. Tratament fiscalPFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?Ultimele articole
Plafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Inchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVADiurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialiste-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVAModificare cota TVA. Ce trebuie sa stii despre refacturari incepand cu 1 august 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"