Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili mai jos daca e obligatorie stampilarea ordinelor de deplasare (delegatiilor) in momentul aducerii lor de catre salariati in vederea decontarii si justificarii cheltuielilor efectuate de acestia, precum si daca este obligatoriu ca stampila sa fie a clientului unde se presteaza serviciul sau daca poate fi stampila unei statii de carburant din apropiere de unde alimenteaza salariatul autoturismul fiemei, cu care se deplaseaza (in cazul in care nu se poate aplica stampila clientului, pentru a se face dovada ca salariatul s-a deplasat in zona respectiva).
Desi in practica se solicita stampila si semnatura unui reprezentant al companiei client unde se efectueaza deplasarea, instructiunile mentionate in prevederile legale in vigoare nu mentioneaza acest lucru in mod explicit la continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului.Singura mentiune inclusa in Ordinul 3512/2008
este ca acest document “circula" la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate. De aceea este recomandat sa se obtina aceasta stampila si semnatura.
Consideram insa ca justificarea deplasarii se poate efectua si prin dovada deplasarii in acea zona (stampile de la unele companii/ prestatori din zona: hotel, statie alimentare, altele…) alaturi de plata unor taxe si servicii adiacente (taxe de pod, cazare, alte costuri de transport,..) si se bazeaza pe rezultatul concret al deplasarii: semnarea unui contract, raport de activitate facut de catre cel care s-a deplasat, feedback din partea clientului si orice alte documente care atesta deplasarea in scopul activitatii companiei.
Daca insa nu exista alte informatii care sa justifice deplasarea, confirmarea clientului prin semnatura si/ sau stampila (in unele tari companiile nu au stampila) este singura justificare pentru costurile de deplasare.
ORDIN Nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGATIE - Cod 14-5-4)
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli deplasare si ORDIN DEPLASARE. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Circuitul documentelor financiar contabile 2012Articole similare
Anularea majorarilor si penalitatilor de intarizierePlata defalcata a TVA: Reducere 5% impozit pe profit in 2018Cine plateste TVA in cazul importului de servicii de consultanta?Impozit pe profit societate italiana cu sediu permanent in RomaniaReminder: Luni, 15 aprilie, termenul limita pentru mai multe declaratii si formulareUltimele articole
Majorare plafon TVA la 395.000 lei, conform OG 22/2025. EXEMPLU concret de aplicare pentru firmeDeclaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMRegistrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte suntFirme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroONG fara activitate economica in 2025. OBLIGATII declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaArticole similare
Briefing de presa sustinut de ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, la finalul sedintei de GuvernSPV, singura modalitate de transmitere la ANAF a cererilor, inscrisurilor, DOCUMENTElor de catre persoane juridice, asocieri, PFA, II, IFScutiri de TVA pentru traficul international de bunuriAutofacturare reducere comerciala la achizitie intracomunitara de bunuri. Ce regim TVA se aplica?Zoom fiscal: Drepturile si obligatiile persoanelor fizice in cazul inspectiei fiscaleUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Modificarea procedurii de emitere a facturii, reglementarea fiscala a facturii electroniceInregistrarea persoanelor impozabile in scopuri de TVA. Material oficial ANAFDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Procedura de restituire a impozitului pe dividende rezultat din regularizarea anuala a dividendelor distribuite partial in cursul anuluiMFP propune peste 20 de noi DISPOZITII pentru a modifica schema de ajutor de stat pentru dezvoltarea REGIONALAUltimele articole
Modificari aduse TVA prin OG 22/2025: locul prestarii, plafonul si RO e-TVAe-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Articole similare
E-Factura in relatia B2G. Trebuie folosit sistemul in cazul achizitiilor directe?Cum pot trece microintreprinderile la PLATA impozitului pe profit in 2023?Ce inregistrare contabila efectuam la impozit pe profit provenit din fosta microintreprindere?Controale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectoriiPLATA in numerar. Ce facilitati se aplica de la 1 august 2016?Ultimele articole
Codul CAEN. Firmele pot factura bunuri/servicii daca NU exista un cod CAEN autorizat in acest sens?Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVADeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la PLATA TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Prosumator in 2025. Se mai platesc sau nu accizele?Factura avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



