Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce risca o firma care plateste un decont de cheltuieli unui angajat care a pierdut facturile si bonurile fiscale in original? Decontul de cheltuieli ca document justificativ este in original, insa facturile si bonurile fiscale aferente doar in copie. Specialistul nostru ne va arata cum se procedeaza in aceasta situatie.
Expertul contabil Vera Constantin ne arata ca, potrivit prevederilor art. 6 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara realizata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate.
Potrivit OMFP 2634/2015 documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
In cuprinsul oricarui document emis de catre o entitate trebuie sa se mentioneze si elementele prevazute de legislatia in domeniu, respectiv forma juridica, codul de identificare fiscala si capitalul social, dupa caz.
Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.
Pentru a putea fi inregistrate in contabilitate, operatiunile economico-financiare trebuie sa fie justificate cu documente originale sau reconstituite.
Potrivit art. 26 din legea contabilitatii, in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare.
Potrivit art. 319 alin. (29) din Codul fiscal semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii. Acestea sunt doar elemente personalizate care sa ne ateste ca factura este originala.
In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, beneficiarul trebuie sa solicite emitentului un duplicat al facturii, pe care se mentioneaza ca inlocuieste factura initiala.
In cazul facturilor emise pe suport hartie, duplicatul poate fi o factura noua emisa de furnizor/prestator, care sa cuprinda aceleasi date ca factura initiala si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala sau, o fotocopie a facturii initiale, pe care furnizorul/prestatorul mentioneaza ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.
Referitor la deducerea cheltuielii, in masura in care exista un ordin de deplasare pe numele salariatului respectiv, semnat de conducerea societatii, se poate considera ca s-au efectuat cheltuieli in scopul activitatii firmei, daca puteti concluziona acest lucru din analiza cheltuielilor efectuate in baza facturilor reconstituite.
Deducerea TVA, de asemenea, se poate face numai in masura in care reconstituiti facturile respective, ce vor purta mentiunea conform cu originalul din partea furnizorului.
Referitor la bonurile fiscale in copie, avand in vedere ca nu se pot reconstitui, o confirmare de sold si rulaj cu societatea respectiva, cu confirmarea platilor si facturilor poate fi o dovada a achitarii datoriei, pentru care veti inregistra corespunzator si in contabilitatea societatii dvs.
In lipsa documentelor justificative, platile respective pot fi considerate drept avansuri spre decontare, iar ulterior sa fie recuperate de la salariat, prin depunere de numerar in casierie sau direct in contul bancar al societatii.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Decontarea cheltuielilor pe baza facturilor si a bonurilor fiscale in copie. Pasi de urmat":
Rating:
Nota: 4.21 din 5 din 7 voturi
Rating:
Nota: 4.21 din 5 din 7 voturi
Articole similare
61 de formulare obligatorii pentru Departamentul Contabilitate si proceduri contabile pentru societati comercialeAchizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?
Mai multe articole despre decont cheltuieli
Articole similare
Ce scutiri se pot aplica in cazul lucrarilor efectuate pentru bunuri imobileAlocare serie de facturi externe. Cum procedam?Reducere financiara acordata unui client din Austria. Neincluderea in baza de impozitareIn ce mod corectam documentele care tin loc de FACTURA?Lucrari efectuate asupra bunurilor mobile corporale (lohn). Justificare scutire de TVAUltimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaAjustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalScutirea de TVA in cazul transportului international de persoaneDocumente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Obligatia de plata TVA acoperita din microgranturi. Este aceasta suma eligibila?
Mai multe articole despre factura
Articole similare
Ce contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleTrei masuri care vor scadea evaziunea fiscala: loteria bonurilor fiscale, casele de marcat electronice si restructurarea ANAFCe inregistrari contabile facem pentru corectia de achizitie combustibili?Vanzare marfuri cu amanuntul cu plata ulterioara. Bonul fiscal se emite corect la livrarea bunurilor?Bonuri combustibil din UE. Este obligata societatea sa modifice perioada de TVA?Ultimele articole
SRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificativeAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazInregistrarea sumelor incasate fara facturare. Bonuri fiscale. Baza legalaStadiul in care se afla proiectul privind impozitarea bacsisului. Aspecte fiscaleANPC, in actiune: In luna decembrie, sunt luate in vizor jucariile
Mai multe articole despre bon fiscal

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"