Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
de Alina Georgiana Costache la 23 Dec. 2019Una dintre intrebarile la care contribuabilii inca mai cauta raspuns este legat de cazurile in care este necesar emiterea bonului fiscal sau cand acesta poate fi inlocuit de factura. Astazi vom vorbi despre incasarea in numerar de la persoane juridice si vom vedea care este punctul de vedere transmis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
Unul dintre contribuabili a intrebat, in cadrul uneia dintre sesiunile de consultanta online organizate de ANAF:
“Inteleg ca daca incasez in numerar de la persoane juridice, este in regula doar factura cu chitanta? Activitatea se desfasoara la sediul clientului (masuratori / montare mobila. La sediul social nu ajunge clientul, acolo doar se executa mobilierul ).”
Raspunsul oficial oferit de ANAF:
“In situatia in care societatea incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sau a prestarilor de servicii catre beneficiari, indiferent ca acestia sunt persoane fizice sau juridice, aceasta are obligatia de a emite bon fiscal, iar factura se emite la cererea clientului. In situatia in care societatea incaseaza prin ordin de plata/ virament bancar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sau a prestarilor de servicii catre persoane fizice sau juridice, aceasta nu are obligatia de a emite bonuri fiscale clientilor, ci urmeaza sa emita factura, in conditiile legii. In sensul art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, prin operatori economici se inteleg persoanele fizice si juridice, intreprinderile familiale, precum si orice alte entitati, cu exceptia institutiilor publice, care incaseaza, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie”.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Incasare numerar de la persoane juridice: Cand nu este obligatorie emiterea bonului fiscal? (raspuns oficial ANAF)":
Rating:
Nota: 4.29 din 5 din 201 voturi
Rating:
Nota: 4.29 din 5 din 201 voturi
Articole similare
Lista ANAF: Declaratiile care se depun la 27 februarie 2017Noul proces-verbal pe care il folosesc inspectorii pentru controlul veniturilor obtinute de persoanele fiziceIn toamna lui 2017, bate vantul schimbarii in fiscalitatea romaneascaOFICIAL: Procedura de mediere si actele pe care debitorii trebuie sa le prezinte pentru sustinerea situatiei economice (OPANAF 1757)Anunt ANAF: Deductibilitate amortizare fiscalaUltimele articole
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocDeclaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiANAF a publicat normele de venit pentru impunerea veniturilor din activitati agricole
Mai multe articole despre ANAF
Articole similare
Achizitii intracomunitare de bunuri. Declarare TVA si inregistrare contabila. Situatii specialeLivrare utilaje aflate pe teritoriul Romaniei. Cum FACTURAm?ReFACTURAre taxa de acces. Societate platitoare de TVA. Studiu de cazReFACTURAre contract general de asigurare. TVAConstructie imobil in vedere vanzarii catre asociat. Cum tratam cota redusa de TVA?Ultimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaAjustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalScutirea de TVA in cazul transportului international de persoaneDocumente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Obligatia de plata TVA acoperita din microgranturi. Este aceasta suma eligibila?
Mai multe articole despre factura
Articole similare
Deducere cheltuieli si TVA bonuri fiscale. Ce limitari se aplica?E obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Analiza zilei: Tratamentul contabil si fiscal pentru achizitiile efectuate cu BON FISCALCum tratam bonurile emise de casele de marcat?Cum deducem bonurile fiscale mai mari de 100 euro?Ultimele articole
SRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificativeAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazInregistrarea sumelor incasate fara facturare. Bonuri fiscale. Baza legalaDecontarea cheltuielilor pe baza facturilor si a bonurilor fiscale in copie. Pasi de urmatStadiul in care se afla proiectul privind impozitarea bacsisului. Aspecte fiscale
Mai multe articole despre bon fiscal

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"