Tags: sistemul de raportare contabila, raportare contabila la 30 iunie 2020
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, Serviciul Asistenta pentru Contribuabili, a elaborat, in data de 11 august 2020, un material informativ cu privire la sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2020.
Astfel, au obligatia intocmirii si depunerii raportarilor contabile la 30 iunie 2020 urmatoarele entitati care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o
cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei:
- entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
- entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
- operatorii economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic.
Au de asemenea obligatia intocmirii si depunerii raportarilor contabile la 30 iunie 2020:
- subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii;
- sediile permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate reprezintand subunitati fara personalitate juridica ce apartin acestor persoane juridice.
Termen pentru depunerea raportarilor contabile – cel tarziu pana la 30 septembrie 2020
Entitatile depun raportarile contabile la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice:
-in format hartie si in format electronic – la registratura organului fiscal sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, pe suport magnetic, impreuna cu raportarile contabile listate cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnate, potrivit legii sau
-numai in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa, formatul electronic constand intr-un fisier PDF la care este atasat un fisier xml.
Formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta se obtine prin folosirea programului de asistenta care poate fi descarcat de pe portalul ANAF, de la adresa www.anaf.ro/Declaratii electronice/Descarcare declaratii/Raportari contabile semestriale 2020
Structura si modul de completare a raportarilor contabile la 30 iunie 2020:
Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare si subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii, intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice raportari contabile la 30 iunie 2020 care cuprind urmatoarele formulare:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Contul de profit si pierdere (cod 20), respectiv Contul prescurtat de profit si pierdere (cod 20);
c) Date informative (cod 30) formulare care sunt prevazute la capitolul II din anexa care face parte integranta din Ordinul ANAF nr. 2206/2020.
Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice raportari contabile la 30 iunie 2020 care cuprind urmatoarele formulare:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20);
c) Date informative (cod 30), formulare care sunt prevazute la capitolul III din anexa care face parte integranta din Ordinul ANAF nr. 2206/2020.
Raportarile contabile la 30 iunie 2020 sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand si numele in clar al acestora.
Randul corespunzator calitatii persoanei care a intocmit raportarile contabile se completeaza astfel:
- directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii contabilitatii;
- persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania. Raportarile contabile la 30 iunie 2020 se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
ATENTIE! Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
NU intocmesc raportari contabile la 30 iunie 2020 entitatile:
- care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mica de 220.000 lei;
- care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2020;
- care in tot semestrul I al anului 2020 s-au aflat in inactivitate temporara;
- care s-au infiintat in cursul anului 2020;
- care se afla in curs de lichidare, potrivit legii.
BAZA LEGALA:
- Ordinul ANAF nr. 2206/2020 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2020 a operatorilor economici, precum si pentru completarea unor prevederi contabile publicat in Monitorul Oficial nr. 675 din 30 iulie 2019

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<