Tags: sistemul de raportare contabila, raportare contabila la 30 iunie 2020
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, Serviciul Asistenta pentru Contribuabili, a elaborat, in data de 11 august 2020, un material informativ cu privire la sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2020.
Astfel, au obligatia intocmirii si depunerii raportarilor contabile la 30 iunie 2020 urmatoarele entitati care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o
cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei:
- entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
- entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
- operatorii economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic.
Au de asemenea obligatia intocmirii si depunerii raportarilor contabile la 30 iunie 2020:
- subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii;
- sediile permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate reprezintand subunitati fara personalitate juridica ce apartin acestor persoane juridice.
Termen pentru depunerea raportarilor contabile – cel tarziu pana la 30 septembrie 2020
Entitatile depun raportarile contabile la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice:
-in format hartie si in format electronic – la registratura organului fiscal sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, pe suport magnetic, impreuna cu raportarile contabile listate cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnate, potrivit legii sau
-numai in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa, formatul electronic constand intr-un fisier PDF la care este atasat un fisier xml.
Formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta se obtine prin folosirea programului de asistenta care poate fi descarcat de pe portalul ANAF, de la adresa www.anaf.ro/Declaratii electronice/Descarcare declaratii/Raportari contabile semestriale 2020
Structura si modul de completare a raportarilor contabile la 30 iunie 2020:
Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare si subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii, intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice raportari contabile la 30 iunie 2020 care cuprind urmatoarele formulare:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Contul de profit si pierdere (cod 20), respectiv Contul prescurtat de profit si pierdere (cod 20);
c) Date informative (cod 30) formulare care sunt prevazute la capitolul II din anexa care face parte integranta din Ordinul ANAF nr. 2206/2020.
Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice raportari contabile la 30 iunie 2020 care cuprind urmatoarele formulare:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20);
c) Date informative (cod 30), formulare care sunt prevazute la capitolul III din anexa care face parte integranta din Ordinul ANAF nr. 2206/2020.
Raportarile contabile la 30 iunie 2020 sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand si numele in clar al acestora.
Randul corespunzator calitatii persoanei care a intocmit raportarile contabile se completeaza astfel:
- directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii contabilitatii;
- persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania. Raportarile contabile la 30 iunie 2020 se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
ATENTIE! Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
NU intocmesc raportari contabile la 30 iunie 2020 entitatile:
- care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mica de 220.000 lei;
- care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2020;
- care in tot semestrul I al anului 2020 s-au aflat in inactivitate temporara;
- care s-au infiintat in cursul anului 2020;
- care se afla in curs de lichidare, potrivit legii.
BAZA LEGALA:
- Ordinul ANAF nr. 2206/2020 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2020 a operatorilor economici, precum si pentru completarea unor prevederi contabile publicat in Monitorul Oficial nr. 675 din 30 iulie 2019
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare ochelari
Intrebare:
Referitor la decontarea ochelarilor de vedere, conform recomandarii Directivei Europene.
Firma noastra deconteaza in limita a 400 lei/an, c/val ochelarilor de vedere pentru angajati.
In acest scop a fost intocmita o procedura in care sunt precizate categoriile de personal eligibile si documentele justificative necesare a fi prezentate, adica:
- recomandarea mediculul de medicina muncii privind necesitatea unui control/consult...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<