Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Reamintim contribuabililor, platitori de impozit pe profit, altii decat societatile bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine; organizatiile nonprofit; contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura; persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere cu sau fara personalitate juridica; persoanele juridice straine care realizeaza venituri din/sau in legatura cu proprietati imobiliare situate in Romania sau din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana; persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica ca, incepand cu 1 ianuarie 2013, au avut posibilitatea optarii pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial.
Optiunea pentru sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit se comunica organelor fiscale teritoriale competente pana la 31 ianuarie inclusiv a anului fiscal pentru care se solicita aplicarea sistemului si este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi, prin depunerea formularului 012 "Notificare privind sistemul anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit".
Nu au avut dreptul de opta a pentru sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit, cu plati anticipate, efectuate trimestrial, contribuabilii care in anul precedent s-au aflat in una din urmatoarele situatii:
- nou-infiintati;
- cei care inregistreaza pierdere fiscala la sfarsitul anului precedent;
- cei care s-au aflat in inactivitate temporara sau au declarat pe propria raspundere ca nu desfasoara activitati la sediul social/sediile secundare in anul precedent, situatii inscrise, potrivit prevederilor legale, in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz;
- cei care au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Nu sunt considerati contribuabili nou-infiintati cei care se inregistreaza ca efect al unor operatiuni de reorganizare efectuate potrivit legii.
In cazul in care, contribuabilii au optat pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial si, ulterior au constatat ca se incadreaza in una dintre situatiile mentionate mai sus, pot solicita indreptarea erorii materiale, prin depunerea , la organul fiscal competent, a unei cereri, insotita de dovada incadrarii in una din situatiile prevazute de lege.
Pe baza cererii si a documentelor anexate, organul fiscal va intocmi un referat prin care va propune indreptarea erorii materiale, potrivit prevederilor art. 48 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Daca din cererea contribuabililor si din documentele anexate nu rezulta incadrarea in exceptiile de mai sus, organul fiscal va intocmi un referat prin care va propune respingerea solicitarii de indreptare a erorii materiale.
Contribuabilul va fi instiintat cu privire la modul de solutionare a cererii de indreptare a erorii materiale.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari foarte importante in Regulamentul de organizare si functionare al CECCARCe taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETATVA-ul ar putea sa scada in urmatoarele luniVa fi TVA-ul deductibil pentru unele cheltuieli aferente unei sali de protocol?Alerta fiscalitate 15-19 septembrie 2008Ultimele articole
TAXE SI IMPOZITE MAJORATE din 2026. La cat ar putea ajunge impozitele pe cladiri si vehiculeRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Articole similare
Comunicat ANAF: Contributia de asigurari sociale datorata de persoanele care realizeaza venituri din activitati independente in anul 2016Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 aprilie 2018Reduceri ale impozitului. Noi reguli specifice pentru efectuarea platii anticipate aferenta trimestrului I din anul fiscalFormular 602 si exceptarea de la plata CASS pentru venituri din chirii. Zoom fiscalDocumentar fiscal: Recalculare PLATI ANTICIPATE cu titlu de impozitUltimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCACalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Inregistrare cheltuieli 2018 pentru sponsorizare activitati desfasurate in 2019Dobanda credit pentru investitii imobiliare. Se calculeaza impozit pe profit?Nou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Ajustarea bazei de impozitare a TVA in cazul declararii in stare de faliment a cumparatoruluiAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazUltimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaGhid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, deductibilitate si TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaBonificatie 3% din IMPOZITUL PE PROFIT. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Calendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteCe pasi trebuie sa urmeze firmele care au datorat impozit gresit la ANAF, incepand cu 1 ianuarie 2023Formularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (proiect ANAF)Cele 62 de modificari noi in Codul fiscal 2016Cota de impozitare pe VENITURILE MICROINTREPRINDERILOR. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



