Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin cele ce urmeaza, va informam ca prin Legea nr. 168/2013 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 310/29.05.2013, au fost introduse prevederi referitoare la profitul impozabil al persoanei juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania.
Potrivit reglementarilor in vigoare, incepand cu 1 iulie 2013, o persoana juridica straina care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania are obligatia sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin pentru calculul, declararea si plata impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut din activitatea desfasurata in Romania.
La nivelul sediului permanent desemnat se cumuleaza veniturile, respectiv cheltuielile sediilor permanente apartinand aceleiasi persoane juridice straine. Aceste sedii permanente inchid perioada impozabila potrivit legislatiei in vigoare pana la 30 iunie 2013 inclusiv. Calculul, plata si declararea impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut de fiecare sediu permanent in perioada 1 ianuarie 2013 - 30 iunie 2013 se efectueaza pana la 25 iulie 2013 inclusiv.
Profitul impozabil al persoanei juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente se determina la nivelul sediului permanent desemnat sa indeplineasca obligatiile care ii revin in ceea ce priveste impozitul pe profit, in urmatoarele conditii:
- numai veniturile ce sunt atribuibile fiecarui sediu permanent se transmit spre a fi cumulate de sediul permanent desemnat pentru a indeplini obligatiile fiscale;
- numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii veniturilor fiecarui sediu permanent se transmit spre a fi cumulate de sediul permanent desemnat pentru a indeplini obligatiile fiscale.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Determinarea profitului impozabil al sediilor permanente
Profitul impozabil la nivelul sediului permanent desemnat se determina pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de fiecare sediu permanent apartinand aceleiasi persoane juridice straine, cu respectarea conditiilor mentionate anterior si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. Atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer.
Sediul permanent desemnat in Romania calculeaza, declara si plateste obligatiile ce revin privind impozitul pe profit pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de toate sediile permanente care apartin aceleiasi persoane juridice straine.
Pierderile fiscale inregistrate pana la 30 iunie 2013 de sediile permanente care apartin aceleiasi persoane juridice straine, nerecuperate pana la aceasta data, se transmit sediului permanent desemnat si se recupereaza in functie de perioada in care acestea au fost inregistrate, astfel:
- pierderea fiscala inregistrata in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2013 inclusiv este luata in calcul la stabilirea profitului impozabil/pierderii fiscale din perioada 1 iulie - 31 decembrie 2013 inclusiv, inaintea recuperarii pierderilor fiscale din anii precedenti anului 2013, perioada 1 iulie - 31 decembrie 2013 inclusiv nefiind considerata an fiscal in sensul celor 7 ani consecutivi;
- pierderea fiscala inregistrata in anii anteriori anului 2013, ramasa nerecuperata la 30 iunie 2013, se recupereaza, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit care urmeaza acestei date, pe perioada de recuperare ramasa din perioada initiala de 5 ani, respectiv 7 ani, in ordinea inregistrarii acesteia; anul 2013 este considerat un singur an fiscal in sensul celor 5 ani, respectiv 7 ani consecutivi.
Important! In situatia in care sediul fix care indeplineste obligatiile fiscale privind taxa pe valoarea adaugata constituie si sediu permanent, sediul fix este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care revin in legatura cu impozitul pe profit.
Alte precizari
Contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin unul sau mai multe sedii permanente inregistrate fiscal pana la 30 iunie 2013 sunt obligati sa depuna, in perioada 1 - 31 iulie 2013, declaratia de inregistrare fiscala.
Declaratia de inregistrare fiscala va fi insotita de lista sediilor permanente inregistrate fiscal care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, precum si de lista celorlalte sedii permanente. Pentru fiecare sediu permanent se mentioneaza datele de identificare ale acestuia, inclusiv codul de inregistrare fiscala.
La data atribuirii codului de inregistrare fiscala pentru contribuabilul nerezident, se anuleaza codul de inregistrare fiscala a sediului permanent care nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi platitor de salarii si venituri asimilate salariilor.
Atentie! Obligatiile fiscale ale sediilor permanente inregistrate fiscal pana la 30 iunie 2013 si neachitate pana la aceasta data se preiau de contribuabilul nerezident prin sediul permanent desemnat potrivit Titlului II "Impozitul pe profit" din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care este noul debitor al acestor obligatii fiscale.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Somatii de plata desi sunteti la zi cu taxele? Aflati cum depuneti corect contestatia!Nou proiect de la ANAF: Prevederile actuale pentru formularul 089Nou comunicat privind Formularul 089Marti, 25 iunie e termenul-limita pentru unele obligatii fiscaleAtentie la depunerea Declaratiei 394!Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Legea 169 din 2013 a modificat Codul fiscal. Vezi tabelul complet cu noile prevederi!Servicii prestate de nerezidenti in afara Romaniei. Ce impozit platim?Deductibilitate cheltuielilor cu diurna. Cum impozitam?Studiu de caz: Cum facem amortizarea pentru un aututurism second-hand?Articole similare
Noutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/2015Nou proiect privind contribuabilii nerezidenti fara sediu permanent in RomaniaLuni, 31 ianuarie 2022, este termenul limita pentru depunerea formularului 398 ”Declaratie speciala de TVA (VAT Return One Stop)”Sambata, 30 septembrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei speciale de TVAANAF modifica instructiunile de completare ale formularului 015Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Reminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAReminder ANAF! Joi, 30 noiembrie 2023, termenul limita pentru depunerea formularului 398 -Declaratie speciala de TVAMarti, 31 octombrie 2023, termenul limita pentru depunerea formularului 398Inregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileArticole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIIImpozitul pe constructii. Am platit prima rata, am calculat corect?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Ce trebuie sa stim despre depunerea formularului 101 in 2015?Calendar ANAF: Declaratii scadente in 7 octombrie 2024Ultimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Vineri, 6 septembrie 2024, termen limita pentru declaratia privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente la 7 august 2024Articole similare
Procedura scoaterii din evidenta a creantelor neincasateDeclaratia 208 a ajuns la versiunea 2.0.0Documentar fiscal: Procedura de declarare a situatiei de criza financiaraOrdin ANAF nr. 714 din 2012: inregistrare fiscala din oficiu, pentru contribuabilii ce nu indeplinesc obligatia inregistrarii fiscaleAchizitie de marfuri de la un furnizor strain si livrare. Ce tratament fiscal aplicam?Ultimele articole
Compensare IMPOZIT pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT pe profitExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVALivrarea bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabila
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



