Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 16 Oct. 2015 Exclusiv
Redam mai jos noul Ordin 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal.
In Monitorul Oficial nr. 759 din 12 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 2594/2015 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, informeaza Legalis.ro.
Art. 1.
(1) Cazierul fiscal se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.
(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:
a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale.

Cartea verde a contabilitatii 2022 varianta tiparita

PFA II IF 2022 Taxe Impozite Deduceri Contributii

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens, ale carei atributii sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor subordonate.
Art. 2.
(1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:
a) persoanele cu atributii in gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor fiscale competente au drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal in/din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015.Atributiile personalului sunt stabilite prin fisa postului;
b) alti functionari din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate au drept, conform atributiilor stabilite prin fisa postului, cu respectarea regulamentului de organizare si functionare, de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei.
(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierul fiscal, inscriind nivelul de acces acordat.
Art. 3.
(1) Cazierul fiscal este gestionat din punct de vedere informatic de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.
(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.
(3) Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art. 2.
Art. 4.
In cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.
Art. 5.
Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 6.
Se aproba modelul si continutul formularelor:
a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa la certificatul de cazier fiscal, cod MFP: 14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g) 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/5;
i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 7.
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 8.
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 9.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 10.
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala juridica, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Noutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/2015":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
ANAF: Proiect privind modificarea procedurii de rambursare a TVANoutati Legislatie Fiscala 19-25 mai 2008 - Monitorul OficialCare e procedura pentru a redeveni platitor de TVA?Noua lege TVA este in vigoare incepand de luniNoutati privind registrul de evidenta fiscala si alte modificari de la 1 februarie 2015Ultimele articole
CAZIERUL FISCAL poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVSolutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursareCod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaInregistrarea persoanelor impozabile in scopuri de TVA. Material oficial ANAFMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatii
Mai multe articole despre cazierul fiscal
Articole similare
ANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINEEsalonarea la plata in forma simplificata ar putea fi prelungita pana la 30 septembrie 2021. Proiect OUGNou documentar fiscal. Modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAEliberarea certificatului de CAZIER fiscalNoile proceduri pentru contribuabilii inactivi, valabile in 2016Ultimele articole
CAZIERul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVAmenzi de 30.000 lei pentru comerciantii care NU afiseaza la raft, pe langa reducere, cel mai mic pret practicat in ultimele 30 de zileCum pot accesa persoanele fizice si juridice serviciul de programari online la ANAFANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare
Mai multe articole despre cazier
Articole similare
Cazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015
Mai multe articole despre ordinul 2594/2015
Articole similare
MFP: Noul cazier fiscalCazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Noua formularistica a cazierului fiscalBuletin noutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015Se modifica datele din cazierul fiscal
Mai multe articole despre fisa de actualizare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"