Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cheltuieli cu combustibilul consumat in UE. Cum deducem?

de InfoTva.ro la 17 Iul. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, cheltuieli cu combustibilul, foaie de parcurs, ordin de deplasare, bonuri fiscale

O societate isi trimite mai multi salariati intr-un alt stat UE, la sediul unor clienti. Clientii pun la dispozitia salariatilor autoturisme pentru deplasare in interes de serviciu. Combustibilul este suportat de societatea romana si bonurile sunt atasate la deconturi. In contabilitate, aceste cheltuieli cu combustibilul sunt incadrate ca fiind nedeductibile pentru ca autoturismele nu sunt in proprietatea societatii din Romania si nici inchiriate de aceasta. Vom stabili in ce masura, daca societatea incheie contract de comodat pentru folosinta autoturisme cu clientii societatii, pot fi considerate aceste cheltuieli deductibile.


Nota: De luat in calcul si faptul ca aceste cheltuieli cu combustibilul sunt apoi incluse in pretul serviciului prestat si facturat catre clienti.

Solutia consultantului:


Consider ca cea mai buna abordare a acestei situatii privind combustibilul este urmatoarea:
- nu se incheie contract de comodat pentru autovehiculele utilizate de salariati in Franta;
- se incheie un act aditional la contractul de prestari servicii cu clientii companiei in care se prevede faptul ca prestatorul (adica firma dvs) va factura catre beneficiar cheltuiala privind combustibilul consumat in Franta in interesul clientului;
- prestatorul va factura beneficiarilor combustibilul respectiv, separat de tariful serviciului;
- din punct de vedere contabil, sumele respective nu vor afecta conturile de cheltuieli si venituri, ci vor fi inregistrate intr-un cont de terti, astfel:
> pe baza ordinului de deplasare si a bonurilor fiscale:
Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



461 = 401- cu valoarea combustibilului din bonurile respective
si 401 = 542
sau 461 = 542 - cu valoarea combustibilului din bonurile respective

> facturarea combustibilului catre clientii din Franta:
4111 = 461.
In aceasta situatie, suma privind combustibilul reprezinta doar o suma colectata in numele clientului, care apoi se deconteaza acestuia, fara a afecta venturile societatii, in baza punctului 253 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009.
 
Totusi, ca sa raspund la intrebare, daca se incheie contract de comodat pentru autovehicule cu clientii dvs si se face dovada ca acel combustibil este utilizat doar pentru deplasari in interes economic, chiar daca este inclus in tariful serviciilor, consider ca este integral deductibil.
Daca pentru acel combustibil nu se face dovada consumului exclusiv in interes economic, atunci se va proceda la limitarea deductibilitatii la 50%.

Motivare:

Art. 21 alin. (4) litera t) din Codul fiscal  specifica limitarea deductibilitatii combustibilului la 50% doar in functie de utilizarea exclusiva sau neexclusiva in scopuri economice a autovehiculului aflat in proprietatea sau folosinta societatii, fara a face vreo mentinune referitoare la deductibilitate in functie de includerea in pretul de vinzare al bunurilor / serviciilor furnizate de firma.

De altfel, prin pretul de vinzare orice societate trebuie sa-si asigure recuperarea tuturor costurilor, or, in aceasta situatie, nu ar mai exista limitarea la 50% a deductibilitatii cheltueilii cu combustibilul care nu este utilizat exclusiv in scop economic.

Pe de alta parte, la acelasi articol nu se mentioneza vreo prevedere referitoare la consumul de combustibil pentru autovehicule utilizate in tara sau in exteriorul sau. Asadar, consider ca daca se dovedeste ca autovehiculul a fost utilizat numai in scopuri economice, atunci cheltuiala cu combustibilul este integral deductibila.

Dovada este foaia de parcurs, din care sa rezulte numarul de km si rutele parcurse pentru activitatea economica si care sa se reflecte in costul combustibilului decontat pe firma.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cheltuieli cu combustibilul consumat in UE. Cum deducem?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016