Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analiza noastra se refera la o microintreprindere care are ca obiect unic de activitate intermedierea de asigurari si care incaseaza contravaloarea comisionului prin virament bancar de la firma de asigurari cu care are incheiat contract. Persoanele asigurate platesc direct catre asigurator contravaloarea politelor.
Vom stabili daca pentru comisionul incasat de la asigurator microintreprinderea trebuie sa emita factura, precum si daca mai exista alte obligatii de plata in afara de impozitul pe venit microintreprindere.
Conform art. 319 alin. (6 lit.a) din Codul fiscal, persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate.
Chiar daca microintreprinderea nu este este inregistrata in scop de TVA, are obligatia emiterii facturii catre societatea de asigurari, pentru comision.
Avand in vedere ca societatea este microintreprindere, fara salariati, aceasta are obligatia de a plati impozitul pe veniturile microintreprinderilor 3%.
Nu va putem indica exact,daca mai aveti si alte obligatii de plata, intrucat acestea se stabilesc punctual.
De exemplu:
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
-din punctul de vedere al TVA, societatea trebuie sa se inregistreze in scop de TVA, dupa depasirea cifrei de afaceri de 220.000 lei intr-un an calendaristic.
-daca detine mijloace de transport si cladiri in proprietate, trebuie sa plateasca impozit pe mijloacele de transport si impozitul pe caldirii, la Directia de impozite si taxe de care apartine.
-daca efectueaza achzitii de bunuri intracomunitare, peste suma de 34.000 lei, sau achzitioaneaza servcii din strainatate,indiferent de valoare, are obligatia platii TVA, printr-un decont special (301) si poate avea obligatii de plata privind impozitul pe veniturile nerezidentilor, in anumite situatii etc.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum se poate face trecerea in categoria platitorilor de impozit pe veniturile micro in 2023Cheltuieli cu reparatiile la microintreprinderi. Cum intocmim monografia contabila?Microintreprinderi cu contract de mandat care inceteaza. De cand se face trecerea la impozit pe profitImportant: contributii datorate de platitorii de venituri cu regim de retinere la sursaFirma din HoReCa. Se va modifica vectorul fiscal daca este depasit plafonul de 500.000 euro?Ultimele articole
Publicitate pe Facebook si Instagram: ce obligatii are o MICROINTREPRINDERE neplatitoare de TVA atunci cand cumpara servicii de la MetaMICROINTREPRINDERE. Conditii micro in 2026 + EXEMPLU concret privind intreprinderile legateSchimbarea perioadei de TVA in 2026. Cand devine OBLIGATORIU trimestrulFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileArticole similare
Intrarea in sistemul de TVA la incasareInscriere pe factura adresa sediului social si punctul de lucruRedirectionare impozit pe venit. Pana cand se poate redirectiona venitul microintreprinderilor din 2023?Reinregistrare TVA in cazul unei societati cu Cod TVA anulat din oficiuEvidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Ce trebuie sa stim despre legislatia aferenta?Cand platim impozitul pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul III 2013?Impozit pe venit microintreprindere. In ce conditii se poate opta pentru impozitul de 3 la suta?Societate aflata in insolventa. Cum tratam impozitul pe venit microintreprinderi si impozitul pe profit?Microintreprindere si intermediere tranzactii financiare si servicii de consultanta. Care e regimul TVA?Ultimele articole
HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROFirme incadrate la impozit pe profit cu activitate suspendata. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Impozit pe veniturile micro. Modificari aplicabile din 1 ianuarie 2024, introduse prin Legea 296/2023Regim de impozitare pentru firmele cu activitati in domeniul jocurilor de norocCum se poate face trecerea in categoria platitorilor de impozit pe veniturile micro in 2023Articole similare
Comisioane zero pentru firmele care platesc cu cardul de firmaScutirea de taxa pentru livrarea de geam armat pentru exportTermen de depunere si de declarare la bugetul general consolidat - 25 februariePlasare forta de munca, refacturari cheltuieli. Regim TVAFactura de COMISION emisa catre un client din alt stat membru UE. Cum deducem si cum facturam?Ultimele articole
Factura de decontare sau structura de COMISIONar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAD300 in 2025. Cum sa refacturati cheltuielile si o MONOGRAFIE contabila utilaLeasing. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de leasing financiarAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
TVA - Locul prestarii de serviciiCum se calculeaza valoarea despagubirii in cazul bunurilor deteriorate in timpul transportului. Monografie contabilaTratament fiscal TVA pentru reFACTURARE cheltuieliDelegatie. Cum facem reFACTURAREa costurilor?Reinvestirea profitului la SRL-D. Cum se procedeaza?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURARE si obligatiile ambelor partiFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURARE intra in sfera TVADepasirea plafonului de scutire TVA. FACTURAREa tranzactiei prin care se depaseste plafonul si regularizarea avansurilor platite inainte de depasire plafonTVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiTVA la incasare: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliate
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



