Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Min. Finantelor organizeaza webinarii prin care va raspunde tuturor intrebarilor contribuabililor privind implementarea E-Factura, conform unei postari de pe pagina oficiala de Facebook a institutiei.
Webinarii ale Min. Finantelor
''Orice schimbare vine la pachet cu o perioada de adaptare, care poate necesita timp si efort. In tot acest proces, mizam ca o colaborare stransa va face aceasta tranzitie mai accesibila.Tocmai de aceea, organizam o serie de webinarii in care sa raspundem tuturor intrebarilor care apar pe tema implementarii e-Factura. Echipa MF/ANAF va oferi sprijin personalizat, adaptat nevoilor si intrebarilor specifice'', anunta Finantele.
Cele 2.000 de locuri la webinariile din 23 si 25 ianuarie s-au epuizat in doar cateva ore. In aceste conditii, pentru a se asigura ca toti cei interesati au posibilitatea sa participe, vor fi organizate alte doua webinarii pe 7 si pe 8 februarie. Tematica prezentata va fi aceeasi, astfel ca este suficient sa va inscrieti la unul singur. Cele mai frecvente intrebari, insotite de raspunsuri, vor fi preluate si integrate in materiale de informare pe care le vom publica ulterior.
Ce este RO e-Factura?
RO e-Factura este un sistem de facturare electronica pus la dispozitie de Ministerul Finantelor, care permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor electronice prin intermediul serverului ANAF. Spre deosebire de facturile clasice, in format hartie, unde informatiile despre furnizori si clienti erau completate manual, prin sistemul E-Factura acestea apar intr-un format electronic structurat de tip XML care permite prelucrarea lor electronica si automata.
Implementarea facturarii electronice contribuie la sporirea transparentei, la monitorizarea precisa a tranzactiilor si la raportarea in timp real catre autoritatile fiscale. De asemenea, ofera avantajul unei inregistrari precise si verificabile a tranzactiilor comerciale, simplificand procesele de verificare si audit. Astfel, autoritatile se asigura ca tranzactiile respecta reglementarile fiscale si nu sunt supuse manipularilor frauduloase.
Ce reprezinta factura electronica?
Factura electronica este factura emisa, transmisa si primita intr-un format electronic structurat de tip XML care permite prelucrarea sa electronica si automata.
Cu alte cuvinte, o factura electronica, fisier xml, ofera continutul facturii intr-un set de date structurat, care poate fi citit de masina.
Acest lucru asigura ca informatiile furnizate pot fi:
a) transmise electronic;
b) primite electronic;
c) procesate si aprobate pentru plata in mod automat.
Ce elemente trebuie sa cuprinda facturile electronice
Potrivit art. 4 din Ordonanta de urgenta nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, structura facturii electronice respecta:
a) specificatiile tehnice si de utilizare a elementelor de baza ale facturii electronice asa cum sunt prevazute in standardul european SR EN 16931-1, care sunt aplicabile la nivel national;
SAF-T Ghid de raportare corecta
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
b) specificatiile tehnice si de utilizare a elementelor de baza ale facturii electronice - RO_CIUS - si regulile operationale specifice aplicabile la nivel national;
c) continutul semantic asa cum este descris in standardul SR EN 16931-1, sintaxele identificate in CEN/TS 16931-2, in conformitate cu art. 2 alin. (1) lit. j), si corelarea adecvata definita in subpartea aplicabila a CEN/TS 16931-3.
Pentru a vedea care sunt elementele principale ale facturii electronice, dar si cum sa transmiteti si sa depuneti facturi electronie, precum si alte studii de caz, va punem la dispozitie un GHID COMPLET in acest sens, AICI>>
Sursa: Facebook
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-FACTURA in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteReminder ANAF! Din 1 ianuarie 2024 sistemul E-FACTURA este OBLIGATORIU pentru toti operatorii economiciE-FACTURA in relatia B2G. Trebuie folosit sistemul in cazul achizitiilor directe?E-FACTURA in 2024: Exceptii privind transmiterea facturii in sistemDin septembrie 2021 va fi implementat programul E-FACTURA. Emitentii trebuie sa detina un certificat digital calificatUltimele articole
E-FACTURA: Cum trebuie sa procedati daca ati incarcat o factura de doua ori in SPVNou ghid E-FACTURA: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-FACTURA din 2025. Care sunt exceptiileCum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-FACTURA, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-FACTURA: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"