Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Min. Finantelor organizeaza webinarii prin care va raspunde tuturor intrebarilor contribuabililor privind implementarea E-Factura, conform unei postari de pe pagina oficiala de Facebook a institutiei.
Webinarii ale Min. Finantelor
''Orice schimbare vine la pachet cu o perioada de adaptare, care poate necesita timp si efort. In tot acest proces, mizam ca o colaborare stransa va face aceasta tranzitie mai accesibila.Tocmai de aceea, organizam o serie de webinarii in care sa raspundem tuturor intrebarilor care apar pe tema implementarii e-Factura. Echipa MF/ANAF va oferi sprijin personalizat, adaptat nevoilor si intrebarilor specifice'', anunta Finantele.
Cele 2.000 de locuri la webinariile din 23 si 25 ianuarie s-au epuizat in doar cateva ore. In aceste conditii, pentru a se asigura ca toti cei interesati au posibilitatea sa participe, vor fi organizate alte doua webinarii pe 7 si pe 8 februarie. Tematica prezentata va fi aceeasi, astfel ca este suficient sa va inscrieti la unul singur. Cele mai frecvente intrebari, insotite de raspunsuri, vor fi preluate si integrate in materiale de informare pe care le vom publica ulterior.
Ce este RO e-Factura?
RO e-Factura este un sistem de facturare electronica pus la dispozitie de Ministerul Finantelor, care permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor electronice prin intermediul serverului ANAF. Spre deosebire de facturile clasice, in format hartie, unde informatiile despre furnizori si clienti erau completate manual, prin sistemul E-Factura acestea apar intr-un format electronic structurat de tip XML care permite prelucrarea lor electronica si automata.
Implementarea facturarii electronice contribuie la sporirea transparentei, la monitorizarea precisa a tranzactiilor si la raportarea in timp real catre autoritatile fiscale. De asemenea, ofera avantajul unei inregistrari precise si verificabile a tranzactiilor comerciale, simplificand procesele de verificare si audit. Astfel, autoritatile se asigura ca tranzactiile respecta reglementarile fiscale si nu sunt supuse manipularilor frauduloase.
Ce reprezinta factura electronica?
Factura electronica este factura emisa, transmisa si primita intr-un format electronic structurat de tip XML care permite prelucrarea sa electronica si automata.
Cu alte cuvinte, o factura electronica, fisier xml, ofera continutul facturii intr-un set de date structurat, care poate fi citit de masina.
Acest lucru asigura ca informatiile furnizate pot fi:
a) transmise electronic;
b) primite electronic;
c) procesate si aprobate pentru plata in mod automat.
Ce elemente trebuie sa cuprinda facturile electronice
Potrivit art. 4 din Ordonanta de urgenta nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, structura facturii electronice respecta:
a) specificatiile tehnice si de utilizare a elementelor de baza ale facturii electronice asa cum sunt prevazute in standardul european SR EN 16931-1, care sunt aplicabile la nivel national;

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
b) specificatiile tehnice si de utilizare a elementelor de baza ale facturii electronice - RO_CIUS - si regulile operationale specifice aplicabile la nivel national;
c) continutul semantic asa cum este descris in standardul SR EN 16931-1, sintaxele identificate in CEN/TS 16931-2, in conformitate cu art. 2 alin. (1) lit. j), si corelarea adecvata definita in subpartea aplicabila a CEN/TS 16931-3.
Pentru a vedea care sunt elementele principale ale facturii electronice, dar si cum sa transmiteti si sa depuneti facturi electronie, precum si alte studii de caz, va punem la dispozitie un GHID COMPLET in acest sens, AICI>>
Sursa: Facebook

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-FACTURA: Este obligatorie facturarea in sistem catre persoane fizice neinregistrate in scopuri de TVA?Speta zilei. Firmele cu cod CAEN 1107 au obligatia utilizarii sistemului E-FACTURA?Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei E-FACTURA: Cum trebuie sa procedati daca ati primit de doua ori aceeasi factura in SPVE-FACTURA in 2024: Exceptii privind transmiterea facturii in sistemUltimele articole
E-FACTURA in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Facturi emise de Bolt. Regimul TVA si obligatiile de declarareLista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceTVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiE-FACTURA: Cum sa stornezi facturile emise gresit in SPV si inregistrate ulterior in contabilitate
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"