Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O firma platitoare de impozit pe profit care in cursul anului 2012 a realizat o cifra de afaceri sub 65.000 euro este obligata conform OG nr. 8/2013 ca de la 01.02.2013 sa se transforme in platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Daca firma decide sa faca modificarea in vectorul fiscal 010 pana pe data de 31.01.2013, vom vedea daca aceasta firma devine platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 01.01.2013.
Totodata, vom stabili in ce masura, in cazul in care nu se face aceasta modificare in vector pana pe data de 31.01.2013, firma este oricum obligata sa faca modificarea pana pe data de 25.03.2013 cu mentiunea ca va trebui sa depuna declaratia 101 atat pentru perioada 01.01.2012-31.12.2012, cat si pentru 01.01.2013-31.01.2013.
De asemenea, vom stabili daca, in cazul in care firma nu va face modificarea din proprie initiativa nici la 25.03.2013, modificarea se va putea face din oficiu.
Solutia consultantului:
Deocamdata legea nu prevede schimbarea vectorului fiscal din platitoare de impozit pe profit in platitoare de impozit pe venitul microintreprinderii, din oficiu, ci prin depunerea declaratiei de mentiuni 010 pana pe data de 25 martie 2013. Pana la aceeasi data, dupa cum ati precizat si dvs, se va depune si declaratia de impozit pe profit aferenta lunii ianuarie 2013.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Desigur, daca societatea nu depune din proprie initiativa aceasta schimbare a vectorului fiscal, desi avea aceasta obligatie, si nu se incadreaza la exceptiile de la art. 112^2 alin. (6) din Codul fiscal, consideram ca sunt 2 consecinte:
a) din punct de vedere fiscal, impozitul pe profit nu ii este recunoscut, iar la un eventual control, impozitul va fi cel de microintreprindere si nu i se admit pierderi fiscale;
b) societatea va fi sanctionata pentru nedepunerea declaratiei de mentiuni 010.
Desigur, este posibil ca si ANAF sa seteze sistemul informatic, astfel incat sa analizeze ce societati se incadrau la 31 decembrie 2012 la noile conditii ale microintreprinderii (cifra de afaceri mai mica de 65000 euro), si sa nu se poata depune declaratia 100 cu impozit pe profit.
Neavand inca norme de aplicare, se recomanda totusi sa asteptam daca nu cumva intervin alte modificari legislative, deoarece nu este o masura usoara pentru unuii operatori economici, platitori de impozit pe profit, ce aveau ratele de profit mai mici de 3%. In plus, bugetul de stat va avea incasari mai mici din impozitele pe venitul din salarii si asigurari sociale, nemaiexistand obligatia de a avea cel putin 1 salariat.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Totul despre impozitul pe profit 2013 | Modificari OG nr. 8 din 2013Documentar fiscal | Noile prevederi 2013 privind impozitul pe venitAchizitie produse pe baza de borderou de achizitie. Ce obligatii fiscale apar?Modificare vector fiscal si depasirea cifrei de afaceri. Ce procent de impozitare se aplica?Impozit pe veniturile microintreprinderilor in 2013: Termen 25 martieUltimele articole
Nou: A fost actualizat programul pentru generarea numarului de evidenta a platiiLeasing operational. Cum se contabilizeaza si cum stabilim deducerea cheltuielilor?Schimbul de bunuri. Cum gestionam cheltuielile si deducerea de TVA?Studiu de caz: Cum facem amortizarea pentru un aututurism second-hand?Cum se recupereaza pierderea fiscala?Articole similare
Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaImpactul celor mai noi modificari fiscal-contabile din 2019 (explicatii de la specialist)Care sunt obligatiile fiscale ale sucursalei din Romania a unei persoane juridice nerezidente?Indemnizatia si alte sume de aceeasi natura primite de salariati pe perioada detasarii sau delegariiAutoturisme achizitionate de o microintreprindere. Se vor inregistra cheltuielile in contabilitate pentru ambele masini?Ultimele articole
Examenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaMICROINTREPRINDERIle pot reveni la impozitul micro in 2026: firmele pot redepune declaratia pana la 31 martiePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Articole similare
Studiu de caz: Regimul TVA in cazul contractului de imprumut intre entitati afiliate d.p.d.v. al TVA-uluiFiscul acorda bonificatii contribuabililor care-si platesc impozitul pe profit pana la 25 aprilieSume inregistrate in contul 418 Clienti - facturi de intocmit. Termen emitere facturaMonografia contabila pentru achizitii intracomunitare de bunuri. Vezi model aiciServicii de transport pe teritoriul comunitar. Ce tratament fiscal se aplica pentru beneficiarii stabiliti pe teritoriul comunitar?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
In ce conditii poti trece de la IMPOZIT PE PROFIT la impozit micro in 2025Ce contributii sociale obligatorii preia ANAF incepand cu 1 iulieStudiu de caz: Termen prescriere obligatii fiscaleReminder ANAF! 27 iunie, termenul limita de depunere a declaratiilor D 100 si D 101Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIIUltimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



