Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema: Pentru o firma inregistrata in scopuri de TVA, platitoare de impozit pe profit, dar care, in prezent, nu realizeaza decat venituri din inchirierea unui imobil (operatiune pentru care nu a ...
Problema:
Pentru o firma inregistrata in scopuri de TVA, platitoare de impozit pe profit, dar care, in prezent, nu realizeaza decat venituri din inchirierea unui imobil (operatiune pentru care nu a optat pentru taxarea veniturilor din inchiriere d.p.d.v. al TVA), din facturile de achizitii, firesc, nu deduce TVA.
Presupunand o factura de telefon, inregistrarea corecta care ar fi?
% 401 119 626 100 4426 19
635 = 4426 19?
Daca inregistrarea este corecta, cheltuiala inregistrata in contul 635 este de ductibila la calculul profitului impoza bil?
Si daca este corecta inregistrarea, in decontul TVA la randul 18 se trece 19, iar la randul 23 se corecteaza si se trece 0?
Solutie:
Intr-adevar, atat inregistrarea contabila, cat si raportarea fiscala prin decont TVA efectuata de dvs. sunt corecte in situatia in care contravaloarea convorbirilor telefonice nu se recupereaza de la chiriasi.
Totusi, va recomand ca, incepand cu anul 2010, suma TVA pentru care nu se exercita deducere TVA datorita faptului ca firma dvs. realizeaza doar operatiuni scutite fara drept de deducere TVA sa reintregeasca contul cheltuielilor cu telefonul prin formula contabila
626 = 4426.
Contul 635 se utilizeaza doar pentru suma TVA nedeductibila rezultata din aplicarea pro-ratei.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
De asemenea, suma inscrisa la randul 18 denumit „Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 19%“ trebuie preluata si la randul 22 denumit „Total taxa deductibila“ rezultata din insumarea randului 15 si 18.
Pentru facturile de telefon primite in cadrul unui semestru trebuie sa completati si sa depuneti la organul fiscal teritorial si formularul „Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA“, declaratia 394.
Consider ca suma cheltuielilor inregistrate in contul 635 sau 626 este deductibila d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil deoarece prin pct. 23 lit. b) din Nor mele de aplicare a art. 21 alin. (1) din Codul fiscal se precizeaza „Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile...“
La pct. 23 din Norme se precizeaza faptul ca, in sensul art. 21 alin. (1) din Codul fiscal, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile „cheltuielile ge nerate de taxa pe valoarea adaugata ca urmare a aplicarii pro-ratei“, in conformitate cu prevederile titlului Vi „Taxa pe valoarea adaugata“ din Codul fiscal, pre cum si in alte situatii cand TVA este inregistrata pe cheltuieli, in situatia in care TVA este afe renta unor bunuri sau servicii achi zitionate in scopul realizarii de venituri impozabile.
Articol adaugat la 23 decembrie 2009
Articol preluat din Newsletter-ul Contabilului 2010 nr. 1/ noiembrie 2009.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Infotva.ro.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Leasing autoturism. Cum procedam la ajustarea TVA?Cod TVA anulat pentru o microintreprindere. Care sunt declaratiile obligatorii?Persoane afiliate | Situatii care obliga la aplicarea TVA la incasareAchizitie produse pe baza de borderou de achizitie. Ce obligatii fiscale apar?Deducerea combustibilului si TVA aferenta: cand NU se faceUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Operatiuni de prelucrare asupra bunurilor mobile. Cum identificam corect un nontransfer?Noul Decont de TVAFactura primita cu intarziere. Cum procedam cu declaratile 300 si 394?Recuperare TVA platita in UE. Cum procedam?Rectificarea tranzactiilor nedeclarate in perioada de raportare anterioara. Cum procedam?Ultimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemArticole similare
Sponsorizari facute de firmele care platesc impozit pe profit. Exista obligativitatea depunerii F107?Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilVanzare activ din patrimoniul firmei unui asociatCalcul impozit pe profit. Rezerva legalaCodul fiscal 2011 - Titlul IIAmortizarea rezervelor din reevaluarea mijloacelor fixe – Cheltuieli deductibile si Venituri impozabile la calculul profitului impozabilUltimele articole
TOT ce trebuie sa stie firmele despre clauza de neconcurenta. Clarificari ITMCreante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Monografie contabila lichidare. Cum procedam?Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveTratament fiscal amortizare utilaje. Cum facem deducerea?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



