Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru perioada 1 iulie -31.12.2014 societatile pot aplica scutirea prevazuta la art 19 4 din Cod Fiscal cu privire la profitul reinvestit. Societatea A achizitioneaza utilaje- subgrupa 2.1, dupa data de 1 iulie 2014,in valoare de 500.000 euro, achitate: - 60 % din valoare nerambursabila - finantare pe program POSCCE (UE+ buget ) -40 % fonduri proprii Vom vedea care este tratamentul fiscal al amortizarii acestor utilaje si daca amortizarea este deductibila fiscal.
Este scutit de impozit, profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru - astfel cum sunt prevazute in subgrupa 2.1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice.
Profitul investit reprezinta soldul contului de profit si pierdere (contul 121), respectiv profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului, in anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective.
Scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectiva.
Aceasta facilitate se aplica pentru echipamentele tehnologice considerate noi, achizitionate sau produse in regie proprie.
Pentru perioada 1 iulie - 31 decembrie 2014 se ia in considerare profitul contabil brut inregistrat incepand cu data de 1 iulie 2014 si investit in activele produse si/sau achizitionate si puse in functiune dupa aceeasi data.
Scutirea se calculeaza trimestrial sau anual, dupa caz.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Contribuabilii care beneficiaza de scutirea impozitului pe profitul reinvestit au obligatia de a pastra in patrimoniu echipamentele tehnologice respective cel putin o perioada egala cu jumatate din durata de utilizare economica, stabilita potrivit reglementarilor contabile aplicabile, dar nu mai mult de 5 ani.
Contribuabilii care beneficiaza de scutirea impozitului pe profitul reinvestit nu pot opta pentru metoda de amortizare accelerata pentru echipamentele tehnologice.
Presupunem 50% din sumele mentionate de dumneavoastra sunt aferente perioadei 1 iulie - 31 decembrie respectiv:
Inregistrare utilaje la cursul din data facturii
213 = 404
Inregistrarea fondurilor nerambursabile de primit 60% din valoare
445 = 475
3. Se calculeaza la finele trimestrului profitul brut si impozit pe profit aferent perioadei 1 iulie - 30 septembrie
4. Impozitul pe profit aferent profitului investit:
Impozit aferent achizitiei pentru partea nesubventionata (40% din valoarea utilajelor) x 16%
Investitia aferenta partii nesubventionata se compara cu profitul contabil aferent perioadei 1 iulie - 30 septembrie 2014
Impozit pe profit scutit este suma cea mai mica dintre impozitul aferent profitului reinvestit de la pct. 4 si impozitul determinat la pct. 3
Suma pentru care se acorda scutirea se repartizeaza la finele exercitiului la rezerve.
Lunar se inregistreaza cheltuiala cu amortizarea imobilizarilor
6811 = 281
Pentru partea acoperita de fonduri nerambursabile tot lunar se reia la venituri suma corespunzatoare, in acelasi procent cu amortizarea (60% din valoarea cheltuielii cu amortizarea in cazul prezentat)
475 = 758
Venitul din reluarea fondurilor primite este venit impozabil
Cheltuiala cu amortizarea este cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil.
Din diferenta intre cheltuiala cu amortizarea si veniturile aferente fondurilor se va deduce practic numai diferenta, aferenta fondurilor proprii (40%).
Nu exista prevederi legale care sa anuleze deducerea TVA, in conditiile art. 24 din Codul Fiscal pentru aplicarea scutirii profitului reinvestit.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Plafon de scutire si obligatia inregistrarii in scopuri de TVA la vanzare imobile. Cum se procedeaza?Ce tratament TVA se aplica pentru executarea unei scrisori de garantie bancara?TVA platit si de persoanele fiziceCaz practic privind leasingul operationalCalendar ANAF: Luni, 11 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importanteUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Achizitie pe baza de aviz de insotire. TVA neexigibilConditii de exercitare a dreptului de DEDUCEREContract de comodat pentru un autoturism. Cum stabilim care sunt cheltuielile deductibile?Facturare: Livrare intracomunitara de bunuriCum stabilim baza de impozitare pentru livrari si prestari de servicii in interiorul tarii?Ultimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de DEDUCERE a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiDEDUCEREa TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Cum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismMonografie contabila leasing financiar. Cum facem reevaluarea?Societate inregistrata in scop de TVA ca urmare a depasirii plafonului. Cum efectuam ajustarea TVA?Corectare factura garantie emisa cu TVA. Cum procedam?Leasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
Vanzare mijloc fix catre asociat si resituirea creditarii societatiiModificari aduse Legii 241/2025 prin Legea 126/2024 privind combaterea evaziunii fiscale. Tabel comparativCum procedam privind punerea la dispozitie a spatiului cu titlu gratuit?Partener in faliment. Cum procedam in ce priveste creantele?Deducerea TVA pentru CHELTUIELIle de deplasareUltimele articole
Factura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Programul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Impozitul pe arenda. Cum se calculeaza acesta, cand se plateste si in ce formular se declaraSchimbari privind voucherele de vacanta – OUG 8/2009 ramane in vigoare pana la 01 ianuarie 2021Regimul fiscal al cheltuielilor de CraciunProcedura folosita de ANAF la publicarea debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restanteUltimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareTaxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva ore
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



