Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial Partea I, nr. 957 din 30 decembrie 2014 a fost publicata OUG 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea unor acte normative. Prin aceasta ordonanta au fost aduse modificari modului de impunere a veniturilor din jocuri de noroc. Aceste modificari vor intra in vigoare in vigoare in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
In prezent, veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.
Nu sunt impozabile veniturile obtinute din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
Conform modificarilor aduse de OUG 92/2014, veniturile din jocuri de noroc se vor impune, prin retinerea la sursa, cu o cota de 1% aplicata asupra tuturor sumelor incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Veniturile din jocuri de noroc care depasesc echivalentul a 15.000 euro se impoziteaza cu 16%, iar veniturile care depasesc echivalentul a 100.000 euro se impoziteaza cu 25%.
Platitorii de venituri din jocuri de noroc cu retinere la sursa vor avea obligatia de a depune, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, o declaratie centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit.
Nu se vor impozita la sursa veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker. Persoanele fizice care vor obtine astfel de venituri din jocurile de noroc vor depune declaratia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal competent are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza declaratiei privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. Pentru aceste venituri cota de impunere este de 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro. Organizatorul acestor jocuri de noroc are obligativitatea de a pastra o evidenta nominala a persoanelor fizice care au obtinut venituri din jocuri de noroc mai mari de 15.000 euro si a le declara organului fiscal competent, pana la 25 mai inclusiv a anului urmator, celui de realizare a venitului.
In ceea ce priveste nerezidentii, sunt venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, veniturile obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate sumele incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Pentru aceste venituri, cu exceptia veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker, impozitul datorat se va calcula prin aplicarea cotei de 1% asupra veniturilor brute. In prezent, aceste venituri se impun prin aplicarea unei cote de 25% asupra veniturilor obtinute din jocuri de noroc.
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examen Consultant Fiscal 2024
Autor: Irina Dumitrescu
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Eroarea TVA din legislatie, modificata de GuvernOUG 92/2014 modifica prevederile pentru impozitul pe veniturile nerezidentilorModificari Titlul III privind Impozitul pe venit. Se aplica de la 13 februarie 2015Modificari aduse Codului fiscal prin OG 4/2015Articole similare
Firmele care raman si in 2023 la plata impozitului micro mai au obligatia de a depune D700 pana pe 31 martie?Studiu de caz: TVA pentru servicii de transport persoane...Ce declaratii se depun pana la 21 decembrie 2015 si care sunt obligatiile de plata?Secretul societatilor comerciale care au invins crizaLegea 127/2021 modifica Codul de Procedura Fiscala -Eliminarea dublei impuneri in baza Directivei (UE) 2017/1852Ultimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileHG 1393/2024. 4 MODIFICARI importante aduse impozitului MICROProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAArticole similare
ANAF: Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017Declaratii fiscale care vor fi transmise obligatoriu electronic de la 1 ianuarie 2018Veniturile din strainatate se declara pana la 25 mai 2014Cine are obligatia sa depuna formularele cu termen-limita la 25 februarie?Pana la 28 februarie trebuie sa depuneti D 205Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Nu mai platim penalitati pentru intarzierea la plata VENITURIlor din chiriiExamen de admitere CECCAR 2015. Spete, intrebari, raspunsuri si comentariiTVA - Regimul special pentru agentiile de turismFacturi de recuperare costuri cu utilitati. Deducere TVATVA protocol in diferite situatii in 2013. Fii la curent cu modificarile!Ultimele articole
Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaOUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVENITURI din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiArticole similare
Tranzactii. Inregistrare in scopuri de TVAD230 in 2023: Peste 24.000 de formulare 230 depuse la nivelul Administratiei Judetene a Finantelor Publice VranceaDeclararea castigurilor din transferul titlurilor de valoareScutirea pentru profitul reinvestit in anul 2016. Analiza zileiRestituire bursa privata indexata cu indicele de inflatieUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse IMPOZITULui MICROBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"