Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial Partea I, nr. 957 din 30 decembrie 2014 a fost publicata OUG 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea unor acte normative. Prin aceasta ordonanta au fost aduse modificari modului de impunere a veniturilor din jocuri de noroc. Aceste modificari vor intra in vigoare in vigoare in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
In prezent, veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.
Nu sunt impozabile veniturile obtinute din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
Conform modificarilor aduse de OUG 92/2014, veniturile din jocuri de noroc se vor impune, prin retinerea la sursa, cu o cota de 1% aplicata asupra tuturor sumelor incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Veniturile din jocuri de noroc care depasesc echivalentul a 15.000 euro se impoziteaza cu 16%, iar veniturile care depasesc echivalentul a 100.000 euro se impoziteaza cu 25%.
Platitorii de venituri din jocuri de noroc cu retinere la sursa vor avea obligatia de a depune, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, o declaratie centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit.
Nu se vor impozita la sursa veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker. Persoanele fizice care vor obtine astfel de venituri din jocurile de noroc vor depune declaratia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal competent are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza declaratiei privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. Pentru aceste venituri cota de impunere este de 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro. Organizatorul acestor jocuri de noroc are obligativitatea de a pastra o evidenta nominala a persoanelor fizice care au obtinut venituri din jocuri de noroc mai mari de 15.000 euro si a le declara organului fiscal competent, pana la 25 mai inclusiv a anului urmator, celui de realizare a venitului.
In ceea ce priveste nerezidentii, sunt venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, veniturile obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate sumele incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Pentru aceste venituri, cu exceptia veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker, impozitul datorat se va calcula prin aplicarea cotei de 1% asupra veniturilor brute. In prezent, aceste venituri se impun prin aplicarea unei cote de 25% asupra veniturilor obtinute din jocuri de noroc.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Autor: Irina Dumitrescu
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Modificari aduse Codului fiscal prin OG 4/2015Modificari Titlul III privind Impozitul pe venit. Se aplica de la 13 februarie 2015Eroarea TVA din legislatie, modificata de GuvernOUG 92/2014 modifica prevederile pentru impozitul pe veniturile nerezidentilorArticole similare
Cheltuieli sociale vs avantaje in bani si natura. Cum se delimiteazaZoom fiscal: Metoda calcul impozit specific in 2017Procedura de acoperire pierderi din anii precedenti.Tratament sume din Rezultatul reportatOUG nr.55/2020: Acordare concedii medicale, pensii de urmas si de invaliditate pe perioada starii de urgentaAjustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capitalUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Articole similare
Activitatile exceptate de la utilizarea casei de marcat electronice fiscaleNoutati: Declaratii fiscale cu termen in septembrie 2015Noutati fiscale in Monitor: Sunt legalizate cluburile de poker si se modifica plata unor taxeVanzare ocazionala. Casa de marcatNoua analiza a consultantului fiscal Irina Dumitrescu: Impunerea veniturilor din premiiUltimele articole
D100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Lista seminariilor web pentru septembrie 2024, publicata de ANAF. Temele sunt diverseArticole similare
Pentru angajatii care au salarii mai mici de 2.550 lei pe luna firmele vor plati diferentele care apar la calcularea CAS si CASSFMI si CE au convenit cu autoritatile un deficit cash de 1,8% din PIB pentru 2015Achizitii intracomunitare. AutofacturaFormularul 088 nu se va mai depune de firmele care isi schimba administratorul, asociatii sau sediulMiercuri, 25 iulie, este termen pentru unele obligatii fiscaleUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetarePragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Impozitarea VENITURIlor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalProiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul VII - Venituri din activitati agricoleProiect MFP. Partea 2. Formularul 070Influenta cresterii TVA asupra veniturilor colectate de ANAF la bugetCum poate fi recuperat IMPOZITUL pe profit declarat si achitat eronatStimulente acordate angajatilor. Cum sunt considerate acestea la calculul salarial lunar?Ultimele articole
Cum trebuie declarat IMPOZITUL pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalProiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"