Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial Partea I, nr. 957 din 30 decembrie 2014 a fost publicata OUG 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea unor acte normative. Prin aceasta ordonanta au fost aduse modificari modului de impunere a veniturilor din jocuri de noroc. Aceste modificari vor intra in vigoare in vigoare in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
In prezent, veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.
Nu sunt impozabile veniturile obtinute din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
Conform modificarilor aduse de OUG 92/2014, veniturile din jocuri de noroc se vor impune, prin retinerea la sursa, cu o cota de 1% aplicata asupra tuturor sumelor incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Veniturile din jocuri de noroc care depasesc echivalentul a 15.000 euro se impoziteaza cu 16%, iar veniturile care depasesc echivalentul a 100.000 euro se impoziteaza cu 25%.
Platitorii de venituri din jocuri de noroc cu retinere la sursa vor avea obligatia de a depune, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, o declaratie centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit.
Nu se vor impozita la sursa veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker. Persoanele fizice care vor obtine astfel de venituri din jocurile de noroc vor depune declaratia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal competent are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza declaratiei privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. Pentru aceste venituri cota de impunere este de 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro. Organizatorul acestor jocuri de noroc are obligativitatea de a pastra o evidenta nominala a persoanelor fizice care au obtinut venituri din jocuri de noroc mai mari de 15.000 euro si a le declara organului fiscal competent, pana la 25 mai inclusiv a anului urmator, celui de realizare a venitului.
In ceea ce priveste nerezidentii, sunt venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, veniturile obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate sumele incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Pentru aceste venituri, cu exceptia veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker, impozitul datorat se va calcula prin aplicarea cotei de 1% asupra veniturilor brute. In prezent, aceste venituri se impun prin aplicarea unei cote de 25% asupra veniturilor obtinute din jocuri de noroc.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Autor: Irina Dumitrescu

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari Titlul III privind Impozitul pe venit. Se aplica de la 13 februarie 2015Eroarea TVA din legislatie, modificata de GuvernOUG 92/2014 modifica prevederile pentru impozitul pe veniturile nerezidentilorModificari aduse Codului fiscal prin OG 4/2015Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialObligativitatea depunerii electronice a formularului 112 incepand cu urmatorul termenCriterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVAIndemnizatie incapacitate temporara de munca.Mod de calculSe apropie termenul-limita stabilit pentru unele declaratii la 27 ianuarie 2014Ultimele articole
Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilor Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025CCF propune MODIFICARI asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
ANAF a recuperat peste 8 mil. lei din executarea silita a lui Dorin Cocos, fostul sot al Elenei UdreaANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Ce obligatii fiscale au contribuabilii pentru zilele de 25 si 26 ianuarieREMINDER! Declaratii fiscale scadente in data de 26 aprilie 2022Ultimele articole
Spatii de inchiriat. Cum se aplica TVA de catre firmele care inchiriaza spatiiCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Nivelul de trai a crescut. Putem adera la zona euro?AJOFM clarifica situatia actelor care dovedesc plata obligatiilor fiscale in vederea decontarii a 41,5% din salariuCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul III - VENITURI din salariiANAF: Declaratia 101- privind declararea si plata impozitului pe profit. Exceptii de la termenul de depunereCe implica analiza fiscala a operatiunilor cu persoane afiliateUltimele articole
Plafon TVA. Sumele din vanzarea autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu VENITURI din drepturi de autorPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereGhid ANAF pentru VENITURIle din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAArticole similare
Prescrierea termenului de recuperare a IMPOZITULui pe profitMFP propune scutirea la plata IMPOZITULui specific unor activitati in domeniul HoReCa, dar si alte masuri fiscale pentru contribuabiliFurnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Iata principalele obligatii declarative cu termene in luna mai 2016A aparut Ghidul practic care explica cum se taxeaza si se impoziteaza vanzarile pe InternetUltimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariIMPOZITUL pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleDeclaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCACum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonome
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"