Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial Partea I, nr. 957 din 30 decembrie 2014 a fost publicata OUG 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea unor acte normative. Prin aceasta ordonanta au fost aduse modificari modului de impunere a veniturilor din jocuri de noroc. Aceste modificari vor intra in vigoare in vigoare in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
In prezent, veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.
Nu sunt impozabile veniturile obtinute din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
Conform modificarilor aduse de OUG 92/2014, veniturile din jocuri de noroc se vor impune, prin retinerea la sursa, cu o cota de 1% aplicata asupra tuturor sumelor incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Veniturile din jocuri de noroc care depasesc echivalentul a 15.000 euro se impoziteaza cu 16%, iar veniturile care depasesc echivalentul a 100.000 euro se impoziteaza cu 25%.
Platitorii de venituri din jocuri de noroc cu retinere la sursa vor avea obligatia de a depune, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, o declaratie centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit.
Nu se vor impozita la sursa veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker. Persoanele fizice care vor obtine astfel de venituri din jocurile de noroc vor depune declaratia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal competent are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza declaratiei privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. Pentru aceste venituri cota de impunere este de 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro. Organizatorul acestor jocuri de noroc are obligativitatea de a pastra o evidenta nominala a persoanelor fizice care au obtinut venituri din jocuri de noroc mai mari de 15.000 euro si a le declara organului fiscal competent, pana la 25 mai inclusiv a anului urmator, celui de realizare a venitului.
In ceea ce priveste nerezidentii, sunt venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, veniturile obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate sumele incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Pentru aceste venituri, cu exceptia veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker, impozitul datorat se va calcula prin aplicarea cotei de 1% asupra veniturilor brute. In prezent, aceste venituri se impun prin aplicarea unei cote de 25% asupra veniturilor obtinute din jocuri de noroc.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Autor: Irina Dumitrescu

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari aduse Codului fiscal prin OG 4/2015OUG 92/2014 modifica prevederile pentru impozitul pe veniturile nerezidentilorEroarea TVA din legislatie, modificata de GuvernModificari Titlul III privind Impozitul pe venit. Se aplica de la 13 februarie 2015Articole similare
Ioana Petrescu a facut mai multe declaratii cu privire la MODIFICARIle din Codul fiscalMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Scutirea de TVA pentru servicii de cazare si masa prestate de gradiniteVeniturile din dobanzi la depozite obtinute pana la 1 iulie nu vor fi impozitateHotararea 695/2020 modifica normele de implementare a programului „Prima Casaâ€Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilor Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025CCF propune MODIFICARI asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorDeclaratia 406 SAF-T: Cum arata modelul formularului, cine trebuie sa il depuna si care sunt termenele limitaArticole similare
Modificarile Codului fiscal privind impozitul pe profit si impozitul pe venitul microintreprinderilorCine depune declaratia 200 privind veniturile realizate din Romania?Noul Cod Fiscal: Cheltuielile cu benzina raman nedeductibileSistemul TVA la incasare. Raportarea sumei TVA deductibile care nu poate fi dedusa. Cum procedam?Contributiile sociale revin in administrarea ANAF de la 1 iulieUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiDeclaratia 100 in 2025: pentru ce se depune, termene, mod de completareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Angajatii care au salarii brute de 3.000 de lei pot beneficia de cei 200 lei neimpozabili?TVA si regimul de taxare al VENITURIlor din chiriiConventii civile incheiate cu asociatiile de proprietari. CASSPremierul anunta ca in 2015 nu se vor majora taxelePFA, activitati independente. Obligatii fiscale an 2024Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilor Impozit VENITURI din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025Impozit dividende. TOT ce trebuie sa stii despre impozitul pe dividende in 2025Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleArticole similare
Declaratia Unica in 2024. ANAF a publicat un GHID util contribuabililorCodul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul I - Dispozitii generaleMonografie contabila in cazul IMPOZITULui retinut la sursa de nerezidentiANAF a intocmit noi formulare de inspectie fiscalaSolutii LEGALE pentru plata impozitelor cand puteti sau cand vreti!Ultimele articole
IMPOZITUL pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii IMPOZITULuiDeductibilitate cheltuieli. IMPOZITUL auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeIMPOZITUL pe profit. Termenul limita de plata in 2025 pentru anul 2024 + un exemplu de calculSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorImpozit dividende. TOT ce trebuie sa stii despre IMPOZITUL pe dividende in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"