Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial Partea I, nr. 957 din 30 decembrie 2014 a fost publicata OUG 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea unor acte normative. Prin aceasta ordonanta au fost aduse modificari modului de impunere a veniturilor din jocuri de noroc. Aceste modificari vor intra in vigoare in vigoare in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
In prezent, veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.
Nu sunt impozabile veniturile obtinute din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
Conform modificarilor aduse de OUG 92/2014, veniturile din jocuri de noroc se vor impune, prin retinerea la sursa, cu o cota de 1% aplicata asupra tuturor sumelor incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Veniturile din jocuri de noroc care depasesc echivalentul a 15.000 euro se impoziteaza cu 16%, iar veniturile care depasesc echivalentul a 100.000 euro se impoziteaza cu 25%.
Platitorii de venituri din jocuri de noroc cu retinere la sursa vor avea obligatia de a depune, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, o declaratie centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit.
Nu se vor impozita la sursa veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker. Persoanele fizice care vor obtine astfel de venituri din jocurile de noroc vor depune declaratia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal competent are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza declaratiei privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. Pentru aceste venituri cota de impunere este de 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro. Organizatorul acestor jocuri de noroc are obligativitatea de a pastra o evidenta nominala a persoanelor fizice care au obtinut venituri din jocuri de noroc mai mari de 15.000 euro si a le declara organului fiscal competent, pana la 25 mai inclusiv a anului urmator, celui de realizare a venitului.
In ceea ce priveste nerezidentii, sunt venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, veniturile obtinute la jocurile de noroc practicate in Romania, pentru toate sumele incasate de un participant de la un organizator de jocuri de noroc. Pentru aceste venituri, cu exceptia veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta (on-line), slot-machine, lozuri si festivaluri de poker, impozitul datorat se va calcula prin aplicarea cotei de 1% asupra veniturilor brute. In prezent, aceste venituri se impun prin aplicarea unei cote de 25% asupra veniturilor obtinute din jocuri de noroc.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Autor: Irina Dumitrescu

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG 92/2014 modifica prevederile pentru impozitul pe veniturile nerezidentilorModificari aduse Codului fiscal prin OG 4/2015Modificari Titlul III privind Impozitul pe venit. Se aplica de la 13 februarie 2015Eroarea TVA din legislatie, modificata de GuvernArticole similare
Oficial, ANAF: Despre atasarea de documente justificative la Declaratia Unica si alte probleme intampinate de contribuabiliFinantari nerambursabile: Certificatul privind nedeductibilitatea TVAMinisterul Muncii modifica normele metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salarialeOMFP 1099/2016 reglementeaza rezidenta in Romania a persoanelor fizice. Care sunt noile formulare?Incasari pre-pay. Cum emitem facturile catre clienti?Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA in HoReCa: Ce cote TVA se aplica de la 1 august 2025Majorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru apartamente livrate dupa 1 august 2025Articole similare
Declaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!Noul Cod Fiscal: Cheltuielile cu benzina raman nedeductibileTermen de depunere si de declarare la bugetul general consolidat - 25 februarieSe poate valida Declaratia 207 fara completarea NIF?Depune la timp declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de statUltimele articole
Ce cote TVA se vor aplica din 1 august 2025 pentru jocurile de norocSpatii de inchiriat. Cum se aplica TVA de catre firmele care inchiriaza spatiiCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleArticole similare
Obtinere VENITURI cu regim de retinere la sursa a impozitului. Cum va completa Declaratia 200 intreprinzatorul individual?Factura de cazare: Deductibilitatea cheltuielilor si TVAOG nr. 8 din 2013 | Impozitul pe VENITURIle microintreprinderilor de la 1 februarie 2013Ce presupune noul sistem fiscal pentru persoanele fizice?Se aduc completari OUG 102 din 2013 privind impozitul pe profit. Ce s-a modificat?Ultimele articole
Neplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonulMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Plafon TVA. Sumele din vanzarea autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu VENITURI din drepturi de autorPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereArticole similare
Baza de calcul pentru plata anticipata. Cum stabilim IMPOZITUL corect?Studiu de caz: Cod de TVA validat de VIESTop modificari majore pentru PFA in 2016Cele mai dificile intrebari pentru o PFA in 2016 si raspunsurile date de expertiImpactul celor mai noi modificari fiscal-contabile din 2019 (explicatii de la specialist)Ultimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariIMPOZITUL pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleDeclaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCACum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonome
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"