Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, avem ca subiect un PFA din domeniul serviciilor medicale care stabileste venitul in sistem real. In anul 2015 obtine un venit lunar net peste 938 lei inregistrat la administratie cu declaratia 070. In anul 2016 nu va obtine venit. Nu a facut demersuri pentru suspendarea activitatii, dar a depus la ANAF o declaratie anticipata pentru 2016 cu valoare 0.
In aceasta situatie, vom vedea daca PFA-ul are obligatia de a depune declaratia 600 tinand cont ca depaseste venitul lunar obtinut in anul 2015, precum si aceea de a plati contributia la pensie in anul 2016. De asemenea, in cazul in care se suspenda activitatea, vom vedea daca mai are obligatii de plata pentru anul 2016, daca este necesara inchiderea PFA-ului si cum va proceda persoana in cauza.
Daca venitul ce se anticipeaza ca se va obtine in 2016 este 0 - deci PFA-ul nu va avea deloc activitate – si ANAF a fot notificat despre acest lucru in timp util, astfel incat decizia de impunere pe anul 2016 sa poata fi emisa pe baza declaratiei 220, atunci nu exista obligatia depunerii D600.
In 2016 se va mai emite decizia de regularizare pentru impozit si CAS pentru diferenta: realizat 2015 (D200 pt. 2015) – estimat 2015 (D220 pt 2015 sau ultima declaratie pe baza careia s-a intocmit decizia de impunere anticipata pentru 2015).
Daca se decide inchiderea PFA se va depune – la finalizarea formalitatilor – declaratia de venit realizat pentru 2016.
Daca nu se inchide PFA se va depune anul viitor declaratia de venit realizat (cu 0 sau pierdere, de vreme ce nu se vor obtine venituri) impreuna cu declaratia de venit estimat. Chiar daca se vor obtine venituri, caya vreme ele se vor situa sub pragul de 35%din salariul mediu pe economie, nu exista obligatia de a se plati contributia la pensie si nici depune D600.
Cum se inchide un PFA – raspuns ANAF oferit in cadrul sesiunii de asistenta online:
"In cazul in care desfasurati activitati autorizate de registrul comertului, incetarea activitatii se mentioneaza in registrul comertului in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere a titularului persoanei fizice autorizate, iar in situatia in care desfasurati activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtineti de la corpul/ordinul profesional din care faceti parte documente justificative privind incetarea activitatii.
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, aveti obligatia de a depune, la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere) , insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului sau de la corpul/ ordinul profesional din care faceti parte precum si certificatul de inregistrare fiscala/certificatul de inregistrare ca platitor de TVA, dupa caz, in vederea anularii.
Totodata, aveti obligatia de a depune, la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit) , insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei RECALCULARE PLATI ANTICIPATE."
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Venituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Achizitie teren, lotizare si vanzare ulterioara. Cum stabilim calitatea de persoana impozabila?PFA cu penalitati si dobanzi de plata. Exista vreo facilitate fiscala in acest caz?PFA: Pentru a fi considerate deductibile, cheltuielile trebuie sa fie efectuate in cadrul activitatilor independenteAu aparut pe aici.gov.ro formularele necesare PFA-urilor pentru obtinerea indemnizatiei de intrerupere a activitatiiUltimele articole
Acte necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAIncasari si plati in numerar 2026: reguli, plafoane si greseli frecvente pe care trebuie sa le evitiTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roIndemnizatie crestere copil in cazul unui PFA. Documente necesare pentru a o putea obtinePlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVAArticole similare
MFP: Declaratie unica care va comasa 7 declaratii, inclusiv Formularul 600Ce s-a intamplat cu DECLARATIA 600? Modificarile prin care a trecut formularulDividende distribuite in 2017. DECLARATIA 600ANAF propune un formular unic pentru persoanele fiziceCota CAS – rectificarea Declaratiei 600Ultimele articole
Declaratia unica va putea fi depusa online dupa 16 maiVicepremierul Viorel Stefan: Contribuabilii care vor depune in aprilie Formularul 600 vor avea calitatea de asigurati si in trimestrul 1Formularul 600 va putea fi depus pana la 15 aprilieFormularul 600. Noi modificari propuse de Ministrul FinantelorMFP a publicat ordonanta de amanare a formularului 600Articole similare
SUSPENDARE ACTIVITATE PFA. TVA stoc existentEsti membru CECCAR? Ai reduceri importante la lucrari de specialitateSUSPENDARE ACTIVITATE. Recuperare TVAEsenta despre insolventa, lichidarea si suspendarea activitatii. Ce trebuie sa stie un contabil bun!SUSPENDARE ACTIVITATE PFA. Care este tratamentul TVA?Ultimele articole
SUSPENDARE ACTIVITATE firma. Conditii prin care poate fi recuperat soldul TVA de rambursatDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiSUSPENDARE ACTIVITATE. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii declarative si de plata in cazul suspendarii activitatii PFA-urilorSuspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Articole similare
Declaratii fiscale octombrie 2014. Ce termenele-limita sunt stabilite de Fisc?Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platestePFA: Ce declaratii fiscale se depun si ce registre sunt obligatorii?Ce declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?DECLARATIA 070. Termen depunere si instructiuni de completareUltimele articole
Certificat de producator si infiintarea unui PFA. Ce obligatii apar?Termen-limita 10 decembrie. Pentru ce declaratii se aplica?Ce declaratii fiscale au termen in septembrie 2014?Se depune DECLARATIA 070 pentru PFA daca nu sunt salariati?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



