Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
PFA, activare in domeniul juridic (birou de avocatura), platitor de tva trimestrial, a depus actele pentru inchidere PFA azi, 21.02.2023, insa cum procedez cu declararea veniturilor si a tva ului aferent lunilor ianuarie si februarie 2023? Deja actele au fost depuse pentru inchidere PFA. Multumesc.
Inchidere PFA in cursul anului fiscal – raspunsul specialistului:
Potrivit art. 120 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente (...) si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
Asadar, in termen de 30 zile trebuie depusa Declaratia unica cu veniturile aferenta perioadei 01.01.2023 21.03.2023, completata la Capitolul II.
Definitivarea impozitului pe venit aferent anului 2023 se face prin depunerea Declaratiei, cu termen de depunere 25 mai 2024, completata la Captitolului I. In acesta declaratie, raportati impozitul pe venit final aferent anului 2023, chiar daca este egal cu cel declarat in termen de 30 zile de la incetarea activitatii, intrucat este posibil, ca PFA sa mai incaseze sume de bani aferente unor lucrari prestate pana la incetarea activitatii, iar aceste incasari (chiar daca sunt efectuate dupa incetarea activitatii) intra in venitul brut impozabil.
Sunteti PFA/II/IF? Un consultant a identificat pentru dvs. portite legislative care va ajuta sa castigati mai mult, in conditii de haos fiscal si legislativ! Parcurgeti fara intarziere editia 2023 a lucrarii PFA/II/IF. Taxe, impozite, deduceri, click AICI»
Referitor la TVA, potrivit art. 316 alin. (13) si (20) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, (13) Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la alin. (11) au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. (...)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
(20) In cazul incetarii desfasurarii de operatiuni care dau drept de deducere a taxei sau in cazul incetarii activitatii sale economice, orice persoana inregistrata conform prezentului articol va anunta in scris organele fiscale competente in termen de 15 zile de la producerea oricaruia dintre aceste evenimente in scopul scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA. Prin norme procedurale se stabilesc data de la care are loc scoaterea din evidenta si procedura aplicabila.
Potrivit pct. 88 alin. (16) din Normele metodologice emise in aplicarea Codului fiscal, Persoana impozabila care a solicitat anularea inregistrarii in scopuri de TVA are obligatia, indiferent de perioada fiscala utilizata, sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323 din Codul fiscal pana la data de 25 a lunii in care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA.
In cazul mentionat, aveti obligatia depunerii decontului de TVA pana la data de 25 a lunii martie 2023, indiferent de perioada fiscala (lunara sau trimestriala).
Raspuns oferit de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PFA IN 2023. Pot fi rectificate Declaratiile Unice din anii precedenti daca reduce norma de venit cu 50%?PFA IN 2023. Se trece la sistemul real de plata daca in 2022 a fost depasit plafonul de 100.000 euro?PFA IN 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaPFA IN 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?PFA-uri infiintate la final de 2023. Cum se calculeaza CAS si CASS?Ultimele articole
PFA in 2024. Ce impozite si contributii achita in cazul in care este salariat la alt angajator? Dar daca nu este salariat?PFA IN 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEPFA IN 2023: Se va plati CAS la nivelul a 12 salarii minime pe economie?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"