Tags: ghid fiscal anaf, contributii 2017, depunere declaratie, formular 201
ANAF a actualizat in luna mai 2017 Ghidul fiscal destinat contribuabililor care au obligatia de declarare a veniturilor realizate din strainatate pentru anul fiscal 2016.
Astfel, iata care sunt contribuabilii care au obligatia depunerii declaratiei privind veniturile realizate din strainatate (Formular 201):
1.1. persoanele fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, si
1.2. persoanele fizice nerezidente care indeplinesc cel putin una din conditiile de rezidenta, respectiv:
a) centrul intereselor vitale ale persoanei este amplasat in Romania
b) este prezenta in Romania pentru o perioada sau mai multe perioade ce depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, care se incheie in anul calendaristic vizat si care realizeaza venituri din strainatate, impozabile in Romania, cum ar fi:
- venituri din profesii liberale;
- venituri din activitati de productie, comert, prestari servicii;
- venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala;
- venituri din cedarea folosintei bunurilor;
- venituri din activitati agricole, piscicultura, silvicultura;
- venituri sub forma de dividende;
- venituri sub forma de dobanzi;
- venituri din premii;
- venituri din jocuri de noroc;
- venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;
- castiguri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare,
inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar;
- alte venituri din investitii;
- venituri din pensii;
- remuneratii/indemnizatii ale membrilor consiliului de administratie/administratori/cenzori si
alte venituri similare celor din Romania, cum ar fi:
- sume primite de membrii directoratului, ai consiliului de supraveghere sau ai comisiei de cenzori;
- remuneratii primite de directori in baza unui contract de mandat;
- indemnizatia administratorilor, inclusiv indemnizatia asociatului unic;
- sume din profitul net cuvenite administratorilor;
- sume primite de reprezentanti in adunarea generala a actionarilor si in consiliile de administratie;
- beneficiile in bani sau in natura obtinute in calitate de membru al consiliului de administratie/ administrator/ cenzor/ fondator sau de membru al directoratului/ consiliului de supraveghere;
- oricare alte sume similare obtinute in calitate de membru al consiliului de
administratie/ administrator/ cenzor/ fondator sau de membru al directoratului/consiliului de supraveghere;
- alte venituri impozabile potrivit titlului IV din Codul fiscal2
Persoanele fizice nerezidente care indeplinesc conditiile de rezidenta prevazute la pct. 1.2. lit. a) sau b) vor fi supuse impozitului pe venit pentru veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei, incepand cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic urmator anului in care acestia devin rezidenti in Romania.
Prin exceptie, nu este persoana fizica rezidenta un cetatean strain cu statut diplomatic sau consular in Romania, un cetatean strain care este functionar ori angajat al unui organism international si interguvernamental inregistrat in Romania, un cetatean strain care este functionar sau angajat al unui stat strain in Romania si nici membrii familiilor acestora.
de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare avans pentru marca
Intrebare:
Avem urmatoarele informatii privind dosarul marcii UE:
Cerere de inregistrare a marcii UE primita 31.10.2024
Plata 1500 EURO in data de 31.10.2024
Data estimata a finalizarii examinarii 19.11.2024
Data estimata a publicarii cererii de inregistrare 21.11.2024
Procedura de opozitie:
Sfarsitul termenului de opozitie 21.02.2024
Data estimate a inregistrarii si publicarii marcii UE...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<