keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Fonduri nerambursabile. Cum gestionam achizitia de mijloace fixe?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Aug. 2015 Exclusiv
Tags: achizitie mijloace fixe, monografia contabila, inregistrari contabile, fonduri nerambursabile

In analiza din randurile urmatoare, intocmim monografia contabila pentru un SRL, neplatitor TVA, care beneficiaza de fonduri nerambursabile pentru achizitia de mijloace fixe de la SC platitoare de TVA. Totodata, in cazul in care achizitioneaza un laptop cu valoarea fara TVA de 2379,56 lei, din fonduri neramburabile (95% si 5 % contributia societatii), vom vedea daca se considera mijloc fix.


Mentionam ca respectivul contract prevede rambursarea a 95 % din totalul de plata al facturii.

Subventiile aferente activelor - reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau achizitioneze active imobilizate.

Recunoasterea la venituri a subventiilor se realizeaza pe o baza  sistematica, pe parcursul perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.

Subventiile pentru active, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc in bilant ca venit amanat  in contul 475 "Subventii pentru investitii".

Cheltuiala cu activul se inregistreaza in contul de profit si pierdere pe masura amortizarii acestuia.
Venitul amanat se inregistreaza in contul de profit si pierdere pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor.

In acest scop se utilizeaza contul 7584 "Venituri din subventii pentru investitii", care se crediteaza in momentul recunoasterii cheltuielilor cu amortizarea.
 
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

    In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective. In cazul neplatitorilor de TVA aceasta taxa este inclusa in costul de achizitie. Prin urmare laptopul se va inregistra la valoarea totala din factura inclusiv TVA.
2379,56 x 1,24 = 2.950 lei
 
            Inregistrarea achizitiei
            214                                   =                            404                                 2.950 lei
Mobilier, aparatura birotica,                        Furnizori de imobilizari
echipamente de protectie a valorilor
 umane si materiale si alte active corporale
 
 
Laptopul este considerat imobilizare corporala deoarece are o durata de utilizare mai mare de un an. Din punct de vedere fiscal valoarea sa depaseste plafonul de 2.500 lei.
Inregistrarea dreptului de a primi fonduri nerambursabile 2950 x95%= 2803
            445                             =                                  475                             2803
 
Incasarea fondurilor
            5121                           =                                  445                             2803
 
Plata furnizorului
            404                             =                                  5121                           2950
 
Inregistrarea lunara a amortizarii (presupunem durata de viata a laptopului 3 ani -36 luni)
  2950/36 luni = 81,9 lei/luna
            6811                           =                      2814                           81,9
 
Concomitent reluarea la venituri a fondurilor aferente
            2803 lei/36 luni = 77,8 lei/luna
 475                =                      7584                           77,8
 
 Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016