keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Lichidare microintreprindere. Ce impozite si obligatii apar?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 06 Aug. 2014 Exclusiv
Tags: lichidare microintreprindere, inregistrari contabile, aga, exercitiu financiar, bilantul de lichidare

In analiza de mai jos, o microintreprindere neplatitoare de TVA doreste lichidarea voluntara. Pentru aceasta trebuie sa intocmeasca bilantul de lichidare. Soldurile din balanta sunt:

1012 200 CR
1061 40 CR
1171 790,06 DB
121 553.06 CR
S-a facut inchiderea in vederea bilantului
1012 = 456 200 lei
1061 = 456 40 lei
121 = 456 553,06 lei
456 = 1171 790,6 lei

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Sunt corecte inregistrarile?
2. Ce obligatii declarative are microintreprinderea in afara de bilant?
3. Se datoreaza vreun impozit pentru aceasta operatiune?


Avand in vedere ca este vorba de lichidarea societatii, mai intai trebuie acoperita pierderea contabila reportata din anii precedenti (soldul debitor al contului 1171), cu respectarea prevederilor pct. 249 alin. 1 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 conform carora pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar si cel reportat, din rezerve, prime de capital si capital social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor.

Succesiunea inregistrarilor contabile (bazata si pe faptul ca asociatii nu aduc sume de bani necesare acoperirii pierderii – a se vedea si exemplele privind reflectarea in contabilitate a operatiunilor de licihidare a societatilor din proiectul de ordin ce urmeaza sa inlocuiasca vechiul ordin 1376/2004, disponibil pe site-ul MFP, la sectiunea "Transparenta decizionala"):

- 121 = 1171 553,06 lei

- 1061 = 1171 40 lei

- 1012 = 1171 200 lei.

Observatie: banuim ca soldul contului 1171 este 793, 06 lei (si nu 790,6) pentru ca altfel nu mai exista echilibrul bilantier.

In privinta datorarii vreunui impozit, probleme ridica rezerva legala existenta in creditul contului 1061, si anume:

- daca rezerva legala a fost constituita cand societatea era platitoare tot de impozit pe veniturile microintreprinderilor, utilizarea ei la acoperirea pierderii contabile cu ocazia lichidarii (schimbarii destinatiei) nu are nicio influenta fiscala;

- daca rezerva legala a fost constituita cand societatea era platitoare de impozit pe profit devin incidente prevederile ct. 15 din Normele metodologice date in aplicarea art. 112^7 din Codul fiscal
referitoare la microintreprinderile care isi inceteaza existenta si care pe parcursul perioadei de functionare au fost si platitoare de impozit pe profit.

La acest punct din norme rezerva legala nu este trecuta nici in categoria rezervelor care nu intra in baza baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor, nici in cea a rezervelor care intra in baza baza impozabila a acestui impozit. Totusi, avand in vederea ca rezerva legala a fost dedusa la calculul profitului impozabil (s-a constituit din profitul contabil brut inainte de impozozitare), prin similitudine cu introducerea in baza impozabila a rezervelor din reevaluarea activelor, anterior deductibile, apreciem ca pentru acest tip de rezerva societatea trebuie sa plateasca impozitul de 3%. Impozitul se declara prin intermediul formularului 100, care trebuie depus pana la data depunerii situatiilor financiare la registrul comertului, dupa cum se prevede la pct. 10 ultimul paragraf si pct. 10^1 din Normele metodologice.

Ramane de apreciat daca sunt de intreprins demersurile necesare pentru depunerea declaratiei si plata impozitului  avand in vedere cuantumul infim al impozitului datorat (40 lei x 3% = 1,2 – 1 leu).

Inregistrarile contabile necesare in aceasta ultima ipoteza sunt:

- 698 = 4418 1 leu

- 121 = 698 1 leu

- 121 = 1171 552,06 lei

- 1061 = 1171 40 lei

- 1012 = 1171 200 lei

- 456 = 1171 1 leu

- 5311 = 456 1 leu

- 4418 = 5311 1 leu.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016