Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Mai multe modificari asupra bilantului anual au fost aduse prin OUG 138/2024, iar printre acestea se numara si prevederea conform careia bilantul anual trebuie depus exclusiv electronic incepand cu anul financiar 2025.
Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronic
OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii.
Incepand cu anul financiar 2025, toate situatiile financiare anuale si raportarile contabile vor fi transmise doar în format electronic. Atentie! Aceleasi prevederi se aplica entitatilor cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, începand cu primul exercitiu financiar ulterior datei de 1 ianuarie 2025.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
‘’In ceea ce priveste depunerea situatiilor financiare anuale, avand in vedere ca 98% din operatorii economici care sunt in aria de reglementare a Ministerului Finantelor au depus online situatii financiare anuale/raportari contabile anuale pentru exercitiul financiar al anului 2023 si tinand cont de faptul ca declaratiile fiscale se depun numai online, a fost aprobata depunerea exclusiv online a situatiilor financiare anuale incepand exercitiul financiar al anului 2025.’’
Alte noutati aduse situatii financiare anuale
- institutiile publice vor intocmi situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor Ministerului Finantelor, si vor pastra documentele timp de 10 ani;
- situatiile financiare trebuie semnate si de catre reprezentantul legal alaturi de de directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana autorizata;
- de la 1 ianuarie 2026, institutiile publice vor transmite exclusiv in format electronic formularele, notele si alte documente aferente situatiilor financiare;
- Ministerul Finantelor poate solicita raportari contabile anuale pana la 31 mai, termen aplicabil si entitatilor cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic;
- au fost clarificate termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale.
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Depunerea declaratiei de inactivitate. In ce conditii se poate depune?Model contract de management. Servicii de management prestate de microintreprindere. Ce tratament fiscal se aplica?Articole similare
NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"