Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile de mai jos stabilim daca declaratia de inactivitate se poate depune doar pentru anul infiintarii societatii (in cazul in care nu a avut activitate de la infiintare si pana la 31 decembrie) sau in fiecare an pana in momentul in care va incepe sa aiba activitate. Ca exemplu, firma are 3 ani fara activitate. Intr-o astfel de situatie, vom vedea daca se poate depune in fiecare an declaratie de inactivitate sau doar in primul an.
1. Daca intrebarea se refera la inactivitate temporara din punct de vedere economic si fiscal
O societate poate sa fie in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului si auntata organului fiscal competent pe o perioada ce nu poate depasi 3 ani, conform art.237 alin. (2) Legea 31/1990 privind societatile comerciale.
Astel, se depune la registrul comertului hotararea AGA pentru anuntarea starii de inactivitate temporara si cu precizarea perioadei de inactivitate, respectiv de cand si pana cand, cu precizarea ca aceasta perioada trebuie sa se incadreze in limita maxima celor 3 ani prevazuti de prevederea legala.
In cazul in care se inscrie initial in registrul comertului o perioada mai mica decat limita maxima admisa de 3 ani, iar societatea doreste sa o prelungeasca, se depune o noua hotarare AGA cu privire la prelungirea starii de inactivitate pentru perioada ramasa, dar care sa se incadreze in cei 3 ani permisi prin lege.
Fiscal, in urma inscrierii inactivitatii in registrul comertului, societatea poate solicita organului fiscal competent aprobarea regimului de declarare derogatoriu pentru declaratiile pe care societatea trebuie sa le depuna pentru obligatiile inregistrate in vectorul sau fiscal. Regimul de declarare derogatoriu este acordat pe toata perioada de inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului.
In schimb, chiar in conditiile in care i se aproba regimul de declarare derogatoriu, pe toata perioada de inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, societatea are obligatia depunerii situatiilor financiare anuale (bilant anual) ori declaratia de inactivitate - formular S1046.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
2. Daca intrebarea se refera la declaratia de inactivitate- formular S1046.
Aceasta declaratie este depusa de societatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii si pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare si care nu au obligatia intocmirii situatiilor financiare anuale.
Declaratia de inactivitate- formular S1046 se depune pentru fiecare an fiscal in care societatea nu a desfasurat activitate de la data infiintarii si pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare, pana in anul in care societatea incepe sa desfasoare activitate.
Nu este limitativ numarul de ani in care societatea nu desfasoara activitate de la infiintare pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare, dar aceasta are obligatia ca incepand cu anul in care incepe sa desfasoare activitate sa depuna situatii financiare.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Pana pe 1 martie 2022 trebuie depusa de contribuabili declaratia de inactivitateRaportari contabile semestriale depuse eronat. Se poate corecta situatia?Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Calendar ANAF: Ce obligatii declarative indeplinim pana la 25, respectiv 29 februarie?Modificare capital social neefectuata in contabilitate. Ce sanctiuni se aplica in acest caz?Ultimele articole
Situatii financiare anuale 2024. Anumite firme NU depun bilantul, ci o DECLARATIE DE INACTIVITATEErori constatate la depunerea situatiilor financiare anuale. Cum se corecteaza acestea?Articole similare
Inregistrarea marfurilor primite in baza avizului de insotireManualul de politici contabile. De ce este important si cand poate fi modificatManualul de politici contabile si procedurile contabile sunt obligatorii pentru toate firmele conform Legii contabilitatii!Modificare serie facturi alocate. Ce obligatii are societatea?Ce trebuie sa stim despre intocmirea si utilizarea borderoului de achizitieUltimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Facturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Articole similare
Caracteristici ale finantarii IMM-urilor in 2015 si 2014Ce implicatii TVA apar la utilizarea unui voucher pentru impulsionarea vanzarilor?Buletin informativ ANAF. Noutati legislative din perioada 22 iunie-2 iulieRate de leasing si avans. Care este regimul TVA?Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursareUltimele articole
Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UEAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Raportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorArticole similare
Evidentierea datoriilor in situatiile financiare. Societatea trebuie sa stabileasca 5 aspecteFirmele care nu isi indeplinesc obligatiile de raportare catre ANPM risca amenzi de pana la 20.000 de leiCategorii de entitati raportoare. De cand incepe obligatia auditarii situatilor financiareDepolitizarea ANAF va aduce veniturile la bugetDin 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la BILANTuriBILANT ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025Codul CAEN. Corectarea codului CAEN in declaratiile fiscaleSituatii financiare anuale. Administratorul firmei poate sau nu sa semneze BILANTul?Articole similare
Se schimba regulile privind codul de TVA. Noile reglementari pentru formularul 088Finantele au pus in dezbatere publica procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentaraCare sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Titlul II Capitolul VCe contribuabili prezinta obligativitatea inregistrarii in scopuri de TVA?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"