Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile de mai jos stabilim daca declaratia de inactivitate se poate depune doar pentru anul infiintarii societatii (in cazul in care nu a avut activitate de la infiintare si pana la 31 decembrie) sau in fiecare an pana in momentul in care va incepe sa aiba activitate. Ca exemplu, firma are 3 ani fara activitate. Intr-o astfel de situatie, vom vedea daca se poate depune in fiecare an declaratie de inactivitate sau doar in primul an.
1. Daca intrebarea se refera la inactivitate temporara din punct de vedere economic si fiscal
O societate poate sa fie in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului si auntata organului fiscal competent pe o perioada ce nu poate depasi 3 ani, conform art.237 alin. (2) Legea 31/1990 privind societatile comerciale.
Astel, se depune la registrul comertului hotararea AGA pentru anuntarea starii de inactivitate temporara si cu precizarea perioadei de inactivitate, respectiv de cand si pana cand, cu precizarea ca aceasta perioada trebuie sa se incadreze in limita maxima celor 3 ani prevazuti de prevederea legala.
In cazul in care se inscrie initial in registrul comertului o perioada mai mica decat limita maxima admisa de 3 ani, iar societatea doreste sa o prelungeasca, se depune o noua hotarare AGA cu privire la prelungirea starii de inactivitate pentru perioada ramasa, dar care sa se incadreze in cei 3 ani permisi prin lege.
Fiscal, in urma inscrierii inactivitatii in registrul comertului, societatea poate solicita organului fiscal competent aprobarea regimului de declarare derogatoriu pentru declaratiile pe care societatea trebuie sa le depuna pentru obligatiile inregistrate in vectorul sau fiscal. Regimul de declarare derogatoriu este acordat pe toata perioada de inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului.
In schimb, chiar in conditiile in care i se aproba regimul de declarare derogatoriu, pe toata perioada de inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, societatea are obligatia depunerii situatiilor financiare anuale (bilant anual) ori declaratia de inactivitate - formular S1046.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manual de politici contabile - Stick USB
2. Daca intrebarea se refera la declaratia de inactivitate- formular S1046.
Aceasta declaratie este depusa de societatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii si pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare si care nu au obligatia intocmirii situatiilor financiare anuale.
Declaratia de inactivitate- formular S1046 se depune pentru fiecare an fiscal in care societatea nu a desfasurat activitate de la data infiintarii si pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare, pana in anul in care societatea incepe sa desfasoare activitate.
Nu este limitativ numarul de ani in care societatea nu desfasoara activitate de la infiintare pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare, dar aceasta are obligatia ca incepand cu anul in care incepe sa desfasoare activitate sa depuna situatii financiare.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Calendar ANAF: Ce obligatii declarative indeplinim pana la 25, respectiv 29 februarie?Raportari contabile semestriale depuse eronat. Se poate corecta situatia?Pana pe 1 martie 2022 trebuie depusa de contribuabili declaratia de inactivitateSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Erori constatate la depunerea situatiilor financiare anuale. Cum se corecteaza acestea?Ultimele articole
Situatii financiare anuale 2024. Anumite firme NU depun bilantul, ci o DECLARATIE DE INACTIVITATEModificare capital social neefectuata in contabilitate. Ce sanctiuni se aplica in acest caz?Articole similare
Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Deducerea si rambursarea TVAUn drept intarziat de deducere a TVAStudiu de caz: Valoarea fiscala ramasa neamortizata aferenta partilor inlocuite ale mijloacelor fixeUltimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Facturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiareArticole similare
Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Import materie prima. Cum se aplica in mod corect cota de TVA?Modificari fiscale 2024. Ce schimbari au aparut pentru salariatii in constructii referitoare la pilonul II de pensii?Noutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialRaluca Turcan: Suntem la un minim istoric in ceea ce priveste numarul de dosare de pensii restante la recalculareUltimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare TVA in HoReCa: Ce cote TVA se aplica de la 1 august 2025Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UEAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Raportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406Articole similare
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: informatii esentiale pentru domeniul contabilitatii, actualizate la ziProcedeul rambursarii TVA catre persoane inregistrate in scopuri de taxa in RomaniaBILANTul contabil pentru folosirea inventarului intermitentNoutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialNoile norme de aplicare pentru OUG 92 au fost publicate in MonitorUltimele articole
Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus BILANTul la timp in 2025Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la BILANTuriBILANT ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025Codul CAEN. Corectarea codului CAEN in declaratiile fiscaleArticole similare
In iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiInregistrarea in scop de TVA in anul 2018. Cum se poate iesi ulterior din evidenta platitorilor de TVA?Registrul Operatorilor Intracomunitari - documentar fiscalAtentie! Luni intra in vigoare noua procedura de inregistrare in scopuri de TVALegea societatilor comerciale se modifica. Cesiunea partilor sociale devine posibila dupa o inspectie fiscalaUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"