Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate care a intrat in faliment in data de 10.07.2021 si care nu a avut dupa aceasta data si pana in prezent inspectie fiscala, mai poate fi controlata de catre ANAF? In cazul in care aceeasi societate ar fi avut deja control fiscal dupa intrarea in faliment exista posibiltatea sa aiba un alt control fiscal pentru intrarea in faliment? Multumesc.
Controale fiscale la firmele intrate in faliment – raspunsul specialistului:
Conform prevederilor art. 7 din legea 207/2015 privind Codul de Procedura fiscala coroborate cu cele ale OPANAF 2017/2022 privind aprobarea subcriteriilor de risc dezvoltate din criteriile generale prevazute de art. 7 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, activitatea de inspectie fiscala se realizeaza in baza rezultatelor analizei de risc efectuata de departamentul de specialitate din cadrul organului central de administrare (ANAF).
Pana la radierea din Registrul comertului, entitatea juridica are obligatii si drepturi inclusiv fata de ANAF, indiferent de stadiul procesului de lichidare in care se afla. Asadar, da, societatea poate fi supusa inspectiei fiscale daca analiza de risc efectuata in cadrul ANAF releva un risc fiscal ridicat.
Doar pe motiv ca a intrat in faliment (in procesul de lichidare), societate nu poate face obiectul unei inspectii fiscale, atat timp cat analiza de risc efectuata la nivelul organului central de administrare nu genereaza rezultat cu un grad ridicat de risc fiscal.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Achizitie obiect de inventar. Care este tratamentul fiscal si contabil?Anulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Emitere factura in numele furnizorului. Cum se aplica in mod corect masurile de simplificare?Anulare cod TVA si raportare eronata 394. Ce implicatii fiscale si amenzi apar?Raportarea fiscala a operatiunilor pentru care se aplica regimul specialUltimele articole
ANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetarePFA cu penalitati si dobanzi de plata. Exista vreo facilitate fiscala in acest caz?Reducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Controale ANAF. In septembrie inspectorii au stabilit 565,08 mii lei lei sume suplimentare pentru contribuabiliExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"