Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate care a intrat in faliment in data de 10.07.2021 si care nu a avut dupa aceasta data si pana in prezent inspectie fiscala, mai poate fi controlata de catre ANAF? In cazul in care aceeasi societate ar fi avut deja control fiscal dupa intrarea in faliment exista posibiltatea sa aiba un alt control fiscal pentru intrarea in faliment? Multumesc.
Controale fiscale la firmele intrate in faliment – raspunsul specialistului:
Conform prevederilor art. 7 din legea 207/2015 privind Codul de Procedura fiscala coroborate cu cele ale OPANAF 2017/2022 privind aprobarea subcriteriilor de risc dezvoltate din criteriile generale prevazute de art. 7 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, activitatea de inspectie fiscala se realizeaza in baza rezultatelor analizei de risc efectuata de departamentul de specialitate din cadrul organului central de administrare (ANAF).
Pana la radierea din Registrul comertului, entitatea juridica are obligatii si drepturi inclusiv fata de ANAF, indiferent de stadiul procesului de lichidare in care se afla. Asadar, da, societatea poate fi supusa inspectiei fiscale daca analiza de risc efectuata in cadrul ANAF releva un risc fiscal ridicat.
Doar pe motiv ca a intrat in faliment (in procesul de lichidare), societate nu poate face obiectul unei inspectii fiscale, atat timp cat analiza de risc efectuata la nivelul organului central de administrare nu genereaza rezultat cu un grad ridicat de risc fiscal.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea Verde a Contabilitatii
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitie obiect de inventar. Care este tratamentul fiscal si contabil?Util: Corectarea formularului 112Ajustarea bazei de impozitare. Erori si corectarea facturilor fiscaleSuspendarea inspectiei fiscale: Ce modalitati si conditii de aplicare a procedurii exista?Reminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleUltimele articole
ANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna august 2024ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"