Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul in care pe factura au fost inscrise date eronate, pentru societate apare un risc in cazul unui control daca situatia nu este corectata. Astfel e si cazul unei societati comerciale, platitoare de TVA, care pentru toate facturile emise a trecut la adresa numai punctul de lucru unde sunte mise acestea, fara a inscrie si adresa sediului social (celelalte date de identificare, CUI, nr. reg. Comertului sunt corecte).
Vom stabili daca este eronat modul de emitere a acestor facturi si daca societatea devine astfel pasibila de amenzi. Totodata, vom stabili daca se corecteaza facturile primite de la furnizori, cu adresa punctului de lucru.
La art. 155, art. 19 din Codul fiscal sunt reglementate informatiile pe care, in mod obligatoriu, trebuie sa le contina o factura. Printre ele sunt si:
"d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile"
"f) denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;"
Este eronat modul de intocmire a facturilor in sensul ca trebuie sa treceti adresa sediului social – pentru identificarea completa a firmei - si, daca doriti, puteti trece si adresa punctului de lucru.
Nu sunt prevazute amenzi sau sanctiuni pentru nerespectarea prevederilor de la art. 155, dar este posibil ca un eventual control sa sustina ca nu se poate deduce TVA sau cheltuiala de pe aceste facturi, ele fiind incorect intocmite. De obicei insa se aduce acest argument atunci cand este gresit codul fiscal sau nr. de la registrul comertului si din aceasta cauza furnizorul/clientul nu se poate identifica in mod cert.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Facturile se pot corecta conform prevederilor art. 159 din Codul fiscal si Normelor sale de aplicare (punctul 81^2) din care citam:
"(3) Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea taxei pe valoarea adaugata in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator in conformitate cu art. 159 din Codul fiscal.
Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa aplice prevederile art. 159 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal pentru a corecta anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturile fiscale 2013: TVA la incasare, operatiuni intracomunitare, conditii stocare facturiCreanta neincasata. Cum se poate recupera TVA-ul?Verificarea starii fiscale a partenerilor de afaceri. Cum procedam?Sprijin de 300 milioane de euro pentru fermieriContabilitatea biletelor la ordin si a gajarii efectelor de comertUltimele articole
Foaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025Cod TVA intracomunitar 2025. Cum il obtii singur, fara ajutorul unui contabilMajorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru avansuri incasateArticole similare
Activitati de control ITM! Principalele neconformitati constatate de inspectori in aceasta perioadaAmenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteControale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiRaportari contabile semestriale depuse eronat. Se poate corecta situatia?Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceUltimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Verificari Inspectia Muncii. Ce domenii au fost in vizorul inspectorilor in perioada 14-17 mai 2024Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Articole similare
TVA – contract de inchiriere spatiu imobilAutorizatiile de construire pentru cladiri, in crestere cu 4,7% in luna iulie 2018Achizitii intracomunitare efectuate de catre o societate neinregistrata in scopuri de TVA.Obligatii fiscaleAustria: Intocmire FACTURA vanzare imobilAchizitie intracomunitara fara FACTURA. Ajustarea valorii inscrise in autoFACTURAUltimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliSpatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru FACTURArea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Facturi electrice intocmite gresit. Ce cota TVA se aplica pentru facturile stornoAjustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Articole similare
Facturi completate gresit. Dispozitii legaleArticole similare
Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Legislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalSchimbare destinatie punct de lucru. Cum ajustam TVA?Punct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteCum solutionam erorile din documentele de plata?Ultimele articole
Tichetele de activitati casnice pot fi valorificate in termen de 12 luni de la primireCe trebuie sa stie angajatorii despre acordarea tichetelor casniceImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiMinisterul Muncii a pus in dezbatere publica noul model al Contractului Individual de Munca. Cum arata formularulActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"