Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Incep controalele Fiscului! Sunt vizate companiile nerezidente si firmele romanesti care fac tranzactii cu acestea

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Mai. 2021 Exclusiv
Tags: controale anaf, sedii fixe din perspectiva tva, societate nerezidenta

In aceasta perioada Fiscul desfasoara actiuni de control cu o tema foarte bine stabilita: sediul fix al companiilor nerezidente. Au companiile nerezidente un sediu fix in Romania, identificat ca atare dupa criteriile prevazute in legislatie?

Intrebarea este foarte importanta, mai ales din perspectiva TVA. Un sediu fix inseamna automat obligatia de a obtine un cod de inregistrare in scopuri de TVA, cod ce ulterior va fi utilizat pentru toate tranzactiile aferente sediului.

Astfel, vanzarile catre beneficiarii din Romania vor fi considerate livrari locale, iar sediul fix va avea toate obligatiile declarative si de plata ale unui platitor de TVA clasic.
 
Sediul fix genereaza implicatii majore pe zona TVA !
 
Asa se si explica interesul Fiscului pentru problematica sediului fix al companiilor nerezidente, dar si pentru firmele romanesti care desfasoara operatiuni comerciale cu aceste companii. Mai ales ca legislatia este neclara in privinta definirii criteriilor de stabilire a sediului fix pentru nerezidenti, ceea ce poate atrage erori si, implicit, obligatii de plata a unui TVA suplimentar.
 

Protejati-va impotriva erorilor!


Specialistii Rentrop & Straton va pun la dispozitie lucrarea Control fiscal: sediile fixe din perspectiva TVA care explica in amanunt acest subiect sensibil si va arata exact la ce probleme sa fiti foarte atent!
 

De ce este atat de important sediul fix?

 
Sediul fix este important pentru stabilirea locului unde se plateste TVA pentru prestarile de servicii, dar si a persoanei obligata sa plateasca TVA. Sediul fix identifica practic situatiile in care un nerezident se considera ca este stabilit in Romania din punct de vedere al TVA.
 
Conform art. 266 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei se considera ca este stabilita in Romania daca are un sediu fix in Romania, respectiv daca dispune in Romania de suficiente resurse tehnice si umane pentru a efectua regulat livrari de bunuri si/sau prestari de servicii impozabile.
 

Cum trebuie interpretata conditia esentiala: ”suficiente resurse tehnice si umane”?


Care este frecventa livrarilor astfel incat sa se aprecieze fara drept de apel ca se efectueaza regulat livrari de bunuri care ar genera obligatii in sfera TVA prin prisma sediului fix? Dar in cazul serviciilor?
 
Spre exemplu,in cazul resurselor tehnice, nu este neaparat nevoie ca ele sa fie achizitionate, pentru a se indeplini aceasta conditie, este suficienta si inchirierea acestora de la furnizori locali pentru a genera un sediu fix.

Iar incazul resurselor umane, angajarea de personal pe teritoriul Romaniei pentru un proiect poate presupune declararea unui sediu fix, dar si simpla alocare a unui manager poate avea aceleasi implicatii.
 
Lucrarea Control fiscal: sediile fixe din perspectiva TVA  pe care v-o oferim detaliaza impecabil toate aspectele legate de existenta unui sediu fix! 
 
Importanta subiectului deriva din prevederile Codului fiscal cu privire la locul prestarii serviciilor si la persoana obligata la plata TVA, criteriile de stabilire a existentei sediului fix facand subiectul unor indelungi dezbateri la nivelul UE.
 

Lucrarea explica:

 
-Contextul actual si aspecte controlate de fisc
-Cadrul legal al sediilor fixe
-Cand e necesara inregistrarea in scopuri de TVA a nerezidentilor?
-Diferentele dintre sediu fix si sediu permanent
-Cadrul juridic al Uniunii Europene privind sediile fixe
-Cadrul legislatiei nationale in ce priveste sediile fixe
-Obligatiile pentru sediul fix in Romania
-Sediul fix, sediul permanent si Conventiile de evitare a dublei impuneri
-Inregistrarea in scopuri de TVA in Romania de catre nerezidenti
-Formularul 013. Sediu permanent
-Rolul reprezentantului fiscal cu privire la sediile fixe
 

Extras din lucrare:


Diferentele dintre sediu fix si sediu permanent
 
Codul fiscal face referire, in ceea ce priveste activitatile desfasurate de nerezidenti persoane juridice in Romania, la termenii de sediu permanent si sediu fix.

Daca existenta sediului fix  in Romania este conditionata de detinerea unor suficiente resurse tehnice si umane pentru a efectua regulat livrari de bunuri si/sau prestari de servicii impozabile, in cazul sediului permanent notiunile sunt diferite.

Un sediu permanent reprezinta un loc de conducere, sucursala, birou etc. prin care o intreprindere isi desfasoara partial sau in totalitate activitatea. Totodata, un sediu permanent poate face referire si la un santier sau la un proiect de constructie, atat timp cat durata acestuia depaseste 6 luni.
 

Expresia sediu permanent include indeosebi:


-un loc de conducere;
-o sucursala;
-un birou;
-o uzina;
-un atelier;
-o ferma, o plantatie, o livada sau o vie;
-o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale;
-un depozit pentru orice livrare de produse in vederea obtinerii unui venit;
-un santier de constructii, un proiect de constructie, montaj sau instalatie sau activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai cand asemenea santier, proiect sau activitati dureaza o perioada mai mare de 9 luni, in orice perioada de 12 luni;

furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta si manageriale de catre o intreprindere a unui stat contractant prin angajatii sai sau alt personal angajat in celalalt stat contractant, cu conditia ca aceste activitati sa dureze, pentru acelasi proiect sau un proiect conex, o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 6 luni in orice perioada de 12 luni.

Gasiti in lucrare numeroase studii de caz
 
Exemplul 1
 
Care este tratamentul TVA aferent alocarii costurilor intre sucursalele din diverse state membre UE ale unei companii multinationale?
 
Este o intrebare de mare actualitate, un subiect sensibil deoarece cazul prezentat poate fi subiectul taxarii cu TVA pentru sumele alocate intre sucursale la o prima vedere. Din punct de vedere al TVA, sucursalele sunt sedii fixe ce pot fi privite ca persoane impozabile in relatie cu tertii.

Sunt frecvente situatiile in care, intre sucursalele din diverse state membre UE, se aloca costuri cu servicii de management, consultanta, procesare de date, costuri directe IT (salarii, taxe salariale, amortizare), ca urmare a faptului ca personalul IT deserveste prin activitatea sa toate sucursalele din celelalte state membre UE. Cum trebuie procedat? Aflati raspunsul in lucrare.
 
Exemplul 2
 
Exista frecvent situatii in care activitatea unei societati nerezidente pe teritoriul Romaniei presupune infiintarea mai multor sedii secundare.
 
Este si cazul unei societati  din UE, care are deschisa filiala in alta localitate decat cea in care este depozitul. Se pune problemastabilirii legalitatii unei astfel de situatii si ce implicatii ar fi din punct de vedere al TVA. Este normal ca acel client nerezident cu filiala in Romania sa aiba si punctul de lucru in acest depozit, avand in vedere ca doar filiala in Romania este inregistrata scopuri de TVA? Aflati raspunsul in lucrare.


Comandati chiar acum lucrarea Control fiscal: sediile fixe din perspectiva TVA  si beneficiati de un pret redus cu 20%! Platiti acum doar 148 lei + 5% TVA, fata de pretul standard de 185 lei + 5% TVA! cLICK««
 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Incep controalele Fiscului! Sunt vizate companiile nerezidente si firmele romanesti care fac tranzactii cu acestea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016