Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In aceasta perioada Fiscul desfasoara actiuni de control cu o tema foarte bine stabilita: sediul fix al companiilor nerezidente. Au companiile nerezidente un sediu fix in Romania, identificat ca atare dupa criteriile prevazute in legislatie?
Astfel, vanzarile catre beneficiarii din Romania vor fi considerate livrari locale, iar sediul fix va avea toate obligatiile declarative si de plata ale unui platitor de TVA clasic.
Protejati-va impotriva erorilor!
Specialistii Rentrop & Straton va pun la dispozitie lucrarea Control fiscal: sediile fixe din perspectiva TVA care explica in amanunt acest subiect sensibil si va arata exact la ce probleme sa fiti foarte atent!
De ce este atat de important sediul fix?
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Cum trebuie interpretata conditia esentiala: ”suficiente resurse tehnice si umane”?
Care este frecventa livrarilor astfel incat sa se aprecieze fara drept de apel ca se efectueaza regulat livrari de bunuri care ar genera obligatii in sfera TVA prin prisma sediului fix? Dar in cazul serviciilor?
Iar incazul resurselor umane, angajarea de personal pe teritoriul Romaniei pentru un proiect poate presupune declararea unui sediu fix, dar si simpla alocare a unui manager poate avea aceleasi implicatii.
Lucrarea explica:
DA, doresc sa comand lucrareaControl fiscal: sediile fixe din perspectiva TVA
Extras din lucrare:
Diferentele dintre sediu fix si sediu permanent
Daca existenta sediului fix in Romania este conditionata de detinerea unor suficiente resurse tehnice si umane pentru a efectua regulat livrari de bunuri si/sau prestari de servicii impozabile, in cazul sediului permanent notiunile sunt diferite.
Un sediu permanent reprezinta un loc de conducere, sucursala, birou etc. prin care o intreprindere isi desfasoara partial sau in totalitate activitatea. Totodata, un sediu permanent poate face referire si la un santier sau la un proiect de constructie, atat timp cat durata acestuia depaseste 6 luni.
Expresia sediu permanent include indeosebi:
-un loc de conducere;
furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta si manageriale de catre o intreprindere a unui stat contractant prin angajatii sai sau alt personal angajat in celalalt stat contractant, cu conditia ca aceste activitati sa dureze, pentru acelasi proiect sau un proiect conex, o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 6 luni in orice perioada de 12 luni.
Gasiti in lucrare numeroase studii de caz
Sunt frecvente situatiile in care, intre sucursalele din diverse state membre UE, se aloca costuri cu servicii de management, consultanta, procesare de date, costuri directe IT (salarii, taxe salariale, amortizare), ca urmare a faptului ca personalul IT deserveste prin activitatea sa toate sucursalele din celelalte state membre UE. Cum trebuie procedat? Aflati raspunsul in lucrare.
Comandati chiar acum lucrarea Control fiscal: sediile fixe din perspectiva TVA si beneficiati de un pret redus cu 20%! Platiti acum doar 148 lei + 5% TVA, fata de pretul standard de 185 lei + 5% TVA! cLICK««
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Controale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierReducerea evaziunii fiscale. CONTROALE ANAF la contribuabilii persoane fizice si juridiceCheltuielile de management si consultanta: vor mai face obiectul controalelor ANAF in 2017?Rezultatele actiunilor de control ANAF: prejudicii totale de peste 10 milioane lei si un numar de 931.031 ore neinregistrate in contabilitateInspectii fiscale ANAF: Peste 688,38 mii lei sume stabilite suplimentar, in urma controalelor efectuate in ianuarie 2023Ultimele articole
Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna august 2024ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Inspectorii ANAF-Antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 9.7 milioane de lei in domeniul ride-sharingControale antifrauda. Prejudiciu de peste 3 milioane de lei cauzat bugetului de stat in domeniul constructiiCONTROALE ANAF. In septembrie inspectorii au stabilit 565,08 mii lei lei sume suplimentare pentru contribuabiliAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"