Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza astazi cazul unei societati care achizitioneaza bonuri valorice de la o societate. Bonurile valorice le va folosi pentru achizitionarea de combustibil de la o societate autorizata. Socitatea furnizoare (B) de bonuri a specificat pe factura emisa ca nu se plateste factura catre ea, contravaloarea urmand sa fie scazuta din contul de cumparaturi a firmei A. Mentionam ca firma A aplica sistemul de TVA la incasare, dar firma B nu aplica sistemul.
Vom vedea astfel care va fi tratamentul fiscal pentru aceasta operatiune.
Solutia consultantului:
Inregistrari contabile:
Achizitia bonurilor de combustibil:
% = 401
"Furnizori"
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
5328
"Alte valori"
4428
"TVA neexigibila"
Utilizarea bonurilor pentru achizitia de combustibil:
3022 = 5328
"Combustibili "Alte valori"
Consumul combustibilului:
6022 = 3022
"Cheltuieli privind combustibilii" "Combustibili"
In conformitate cu prevederile art. 145 alin. (1 indice 2) din Codul fiscal , dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de catre societatea A care aplica sistemul TVA la incasare este amanat pana in momentul in care taxa aferenta bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost platita furnizorului/prestatorului sau, chiar daca o parte din operatiunile realizate de persoana impozabila sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare conform art. 134 indice 2 alin. (6).
In cazul prezentat, intelegem ca factura emisa de catre societatea B va fi stinsa prin compensare.
In acest caz, in conformitate cu prevederile pct. 16 indice 2 alin. (13) si (14) din Titul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal se considera ca societatea B a incasat, respectiv Societatea A a platit contravaloarea facturii, la data la care se sting total sau partial datoriile, respectiv la data compensarii realizate conform prevederilor OUG 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata, aprobata cu modificari prin Legea 211/2001, si ale HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.
La momentul efectuarii compensarii, TVA neexigibila se va inregistra prin formula contabila:
4426 = 4428
"TVA deductibila" "TVA neexigibila"
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sponsorizarea in natura - regim fiscal si TVA. Ce trebuie sa stie firma care sponsorizeaza cu bunuriDeclaratia 012. Totul despre platile anticipate trimestriale egale in contul impozitului pe profitInregistrare in scopuri de TVA: In cat timp si cum poate fi obtinut de firme Certificatul necesar inregistrariiSantier de constructii in PoloniaImportul de bunuri. Obligatii TVAUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataArticole similare
Studiu de caz: Regimul fiscal aplicat cheltuielilor de executareAsociere participatiune. Ce probleme apar la deducerea TVA-ului?Factura de stornare mijloc fix. Cum facem inregistrarile?Inregistrare contract leasing financiar. Cum procedam?Facturare deseuri prin taxare inversa. INREGISTRARI CONTABILEUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
Sistemul TVA la incasare. Cum procedam privind plata furnizorului in cazul executarii silite?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



