Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Avem un punct de lucru cu peste 5 angajati care si-a modificat adresa, desfasurandu-si activitatea in aceeasi localitate. Ce trebuie sa facem astfel incat adresa sa fie actualizata la Finante (la Registrul Comertului deja a fost actualizata)?
Actualizare adresa punct de lucru – raspunsul specialistului:
In situatia prezentata exista de fapt doua aspecte:
- Inchiderea primului punct de lucru la ONRC si ANAF (depuneti D060)
- Deschiderea unui nou punct de lucru la ONRC si ANAF (depuneti D060) achizitie registru unic de control.
Art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 stabileste:
(7) Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat.
Declaratia 060 se depune direct la organul fiscal (la ghiseu) impreuna cu un certificat constator emis de ONRC prin care se confirma infiintarea punctului de lucru sau documentul care atesta detinerea punctului de lucru, a certificatului de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine punctul de lucru si eventual o declaratie pe proprie raspundere ca punctul de lucru are 5 salariati incepand cu data (privind data angajarii celui de-al 5 lea angajat, daca este cazul), asa cum reiese din prevederile OPANAF 1699/2021.

Cartea Verde a Contabilitatii

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit in luna iulie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)In iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaOrdinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Care sunt obligatiile legale pentru infintarea unui PUNCT DE LUCRU?Ultimele articole
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasFormularul c801 – Ghidul CompletDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineasca
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"